Saa er vi kommet til Rom

Italy's flag
Europe » Italy » Lazio » Rome
June 20th 2009
Published: June 20th 2009

TeynkirkenTeynkirkenTeynkirken

Her ses Teynkirken ved aften - den er utrolig flot.
SAA kom vi godt til Rom.

Vi havde et par sidste hyggelige dage i Prag, hvor vi tog i zoologisk have, og paa Spoegelses tur rundt i Prag (Det var meget spaendende).
I gaar tog vi saa mod Rom, og vi er da kommet frem.
Det startede dog med, at vi troede vores tog var 30 minutter forsinket (Stor panik), men det var det heldigvis ikke alligevel.
Vi kom godt af sted, og kom til Breclav hvor vi skulle skifte til et tog til Wien Sudbahnhof. Det gik ogsaa vaeldigt og vi kom af sted til tiden.
Problemet var bare, at dette tog, paa en eller anden maade, blev 45 minutter forsinket i loebet af turen, saa vi missede vores tog fra Wien til Rom (Som vi ellers have reserveret sovepladser i!).
Heldigvis gik der endu et tog til Rom en time senere (Jeg ved ikke hvordan de kan have passagerer til et tog i timen?), men desvaerre kunne vi ikke faa ombooket vores pladsbilletter, saa vi blev noedt til at sidde i en kupe, i stedet for en sovekabine (Aev, aev, aev - og vi havde endda betalt penge for den reservation)

Naa, men vi kom da godt
AftensmadAftensmadAftensmad

Her fandt vi en rigtig hyggelig restaurant der, bogstavelig talt, laa direkte paa Moldau, det var rigtig hyggeligt, og vi havde aender som selskab (Haaber ikke de blev sure over at jeg fik et rigtig laekkert andelaar ;-))
af sted, og koerte mod Rom igennem et meget regnfyldt Oestrig (Det baade lynede og regnede), og vi fik da sovet lidt (Jeg sov vist bedre end Henrik - nogle gange er det en fordel at vaere lille nok til at sove paa tre togsaeder ;-)), men vi er lidt traette i dag.
Nu er vi saa kommet godt til Rom, og har fundet et hyggeligt hotel (Vi har dog ikke set vaerelset endnu, det skulle lige goeres rent efter de sidste gaester, men vi haaber at det er godt.), hotelvaerten er i hvert fald en utrolig hyggelig fyr - en rigtig aeldre italiener med store armbevaegelser og masser af humor.

Det var alt herfra for nu, men vi vender frygteligt tilbage :-)

Indtil da maa I have det rigtig godt.

Hilsen
Henrik og Mette

Zoologisk haveZoologisk have
Zoologisk have

SAA kom vi i deres - utroligt store - zoologiske have, som bare har SAA mange forskellige dyr.
Prewalski hestePrewalski heste
Prewalski heste

Er ikke helt sikker paa hvordan navnet staves, men det er i hvert fald den heste race der kan spores allerlaengst tilbage - de var rigtig fine, og man fik indtrykket at mange af dyrene havde nogle fine vilkaar (Selvom mange af dem sikkert ville have det bedre i naturen.)
BisonungerBisonunger
Bisonunger

De var simpelthen saa soede, at dem maate jeg have et billede af.
PapegoejePapegoeje
Papegoeje

Et par steder kunne man endda komme helt ind i volieren til fuglene, meget specielt, men det gav virkelig mulighed for at faa nogle gode billeder.
Henrik og Mette i tropisk regnskovHenrik og Mette i tropisk regnskov
Henrik og Mette i tropisk regnskov

Ja, en tropisk regnskov havde de ogsaa indrettet i en kuppel. (Den var dog meget lille naar man tager Randers Regnskov i betragtning.)
Spoegelsestur - Mozarts farSpoegelsestur - Mozarts far
Spoegelsestur - Mozarts far

Denne skulptur siges at forestille Mozarts far, som Mozart havde et meget anstrengt forhold til. Det siges, at hver gang man kigger ind under kutten, saa kan man se et anderledes ansigt.
Spoegelstur - Lysende orberSpoegelstur - Lysende orber
Spoegelstur - Lysende orber

Her ses en kirke der blev bygget oven paa en kirkegaard. Da der er blevet begravet saa mange her, skulle her vaere meget negativ energi. Hvis I kigger til venstre paa billedet skulle man kunne se en lysende orb, som skulle vaere en samlet maengde negativ energi, der er udspringer fra muren (Dette blev fortalt af vores spoegelsesguide.)
Togtur til BreclavTogtur til Breclav
Togtur til Breclav

Ja, saa kom vi godt af sted mod Breclav hvor vi skulle skifte.
Togtur til Rom.Togtur til Rom.
Togtur til Rom.

Ja, her tilbragte vi saa natten (Hvor vi egentlig skulle have sovet i en sovekabine.)

22nd June 2009

Hvad er det med
jer og togfobindelser - jeg syntes i har været lidt meget uheldige, men kender jeg dig ret Mette, tager du det med oprejst pande :-) I fortsætter i stor stil med at sluge oplevelser til jer :-) Kh Winnie PS. fed koncert med AC/DC :-)
22nd June 2009

Flere billeder
og ikke kun af Henrik, men damm hvor ville jeg egenligt gerne have været med så skriv bare mere så man kan føle man oplever noget af det.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0356s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb