271.den - presun rijeka


Advertisement
Croatia's flag
Europe » Croatia » Istria » Rijeka
October 26th 2018
Published: October 27th 2018
Edit Blog Post

Tak lea opusta dom uz okolo 6.30. Ide na pohovor. Mensia rozlucka a pokracovanie v spanku.

Na moje prekvapenie ju jonas nesiel odprevadit na metro. Ona jeho sla vzdy, dokonca vcera ho bola aj vyzdvihnut.

Na ranajky som si dal zdravy chleba s medom a olivovou natierkou.

Sprcha, zbalenie, rozlucka s jonasom a smer obchod coop pri metre.

Kupa 3croasantov, suchare a voda.

V metre si nebolo kde sadnut tak som si postal zhruba 15.min.

Z ludi v metre som mal divny pocit. Ziadne emocie, celkovo taky chlad. Jak roboti. Horse nez v japonsku.

Par ludi citalo knihy, niektory pocuvali hudbu.

Akurat zaujala jedna baba, ta sa furt usmievala. Neviem ci pocuvala nieco zabavne abo co. Mimochodom svedka to nebola, aziatka.

Na tcentrale podla znacenia smer bus terminal.

Tu kupa hotdogu. Som si tam riadne nakydal horcice.

Nakonec idem na flygbussa co vyraza o 9.20.

Staviam sa do radu, batoh do podpalubia, sken qr kodu, cakanie kym to chlapikovy nacita a uz sedim v buse.

Ten plny ale sedel som sam.

Cesta trvala presne podla planu 80.min

V buse velka smola, o jedno sedadlo predemnu sedela jedna baba co pila pivo, mala dve plechovky. Jednu ponukla susedom pred nou. Kurnik, mohlo byt pivo zdarma keby si lepsi sadnem.

Skavsta letisko prtave, prakticky len jedna ikeacka hala.

Dnu trochu chladno, stolicky studene.

Free wifi len 30min.

Sledoval som ludi ako sa chodili odbavovat.

Len prirucna batozina a chodili na check in. Si to davali kontrolovat ci to splnuje limity. Ah zlata azia, kde mal kazdy u prdele.

Jeden chlapik sa pri ryanair riadne rozculoval, musela dojst aj ochranka.

Na pomoc babe za pultom dosol aj jej kolega. Na nho chlapik hulaka nech ide tam odkial prisiel, bo on komunikuje len s babou za pultikom.

Este dobre, ze tu nebol nikdo z fetackej amnesty international alebo inej pritrublej organizacie. Hned by chlapika oznacili za rasistu, bo ten co dosol na pomoc babe bol cirny.

Cakacka ubehla rychlo.

Este v obchodiku pred security kupujem dalsi hotdog.

Inak zbytocne som vyberal peniaze, vsade sa dalo platit kartou.

Pred security som si zobral jeden uzatvaraci sacok, moj je uz ko.

Ha pipam. Vraj random kontrola, tak hned mi baba bere stery z ruk, batoha.

Stroj jej to nezobral, tak este raz cela procedura.

Za mnu druhy clovek tez pipol, tak isto stery.

Zachody nahovno, duty free male.

Gate 5 smer rijeka, no treba prejst cez pasove.

Do schranky hadzem pas, ten colnicka naskenovala, porovnala tvar a uz som pred gatem.

Tam minimum priestoru, bts je 5* hotel.

Ale nastasti hned sa slo do lietadla.

S batohom som presiel bez problemov. Len prvym ludom s kuframi davali nalepky do podpalubia.

Letadlo poloprazdne.

Mam sediet pri okne ale tetula (trochu mimo) sedi v strede, tak jej ukazujem, ze idem k oknu nech ma pusti. No ona si tam sadla.

Nevadi, aspon ostavam sedet v ulicke.

Na sedadlách predomnou zadna sietka resp odkladaci priestor. Ah ryanair. Miesta na nohy vsak dost. Mal som mensi problem natlacit batoh hore do ukladacieho priestoru.

Otvaram keksy, ponukam susedu, ta je uplne mimo. Hned jej vypadavaju keksy z ruk.

Neskor sa divno mrvi a vydava dake zvuky.

Mimochodom allianz mi poslal prachy za osetrenie v bangkoku, opat expresne vybavenie. Cele to trvalo cca tyzden aj neake drobne. No ale strata na kurze 0.3€.

Rijeka resp ostrov krk kde je letisko ma vita dazdom.

Po pristati presun asi 50m po letisku k imigracii.

Tu ziadne rozdelenie eu pasy a ostatok. Ono i tak skoro vsetci su z eu az asi na jedneho syrcana.

Jeden syrcan so švédskym pasom sa dava so mnou do reci.

Vo svedsku je tazke najst pracu.

Po kuknuti pasu colnikom sa ocitam v mini priestore kde sa vydava batozina ale to sa ma netyka.

Opustam zonu, hned doprava kde je trafika spojena so zmenarnou a predajom listkov na bus do rijeky.

Platim kartou.

Bus ma odchod 16.10 tak este neaky ten cas mam na prieskum tohto mini letiska.

Nic zaujimave tu neni.

Vonku potesilo teplo (asi 16c).

Batozina do podpalubia, usadenie sa v buse. Nakonec vyrazame o 5min skor, bo sme sa zaplnili skor.

Konecne po dlhej dobe krajina kde ludom rozumiem, sice nie vsetko ale vacsinu.

Ideme cez malu dedinku kde vykladame prvych cestujucich.

Povodne som chcel ostat neaku tu noc na tomto ostrove ale neni sezona t.j. ostrov je mrtvy.

To sa aj cestou potvrdilo, vsetko pozatvarane.

Kopa ang napisov. Takze dost turistické.

Na dialnici, ktora je free zaujali napisi v roznych jazykoch na znacke informujucej free prejazd. Jazyky, chorv, ang, tal, cestina a este neake dva.

Ostrov i za dazda pekny. Kopce, borovice, priezracne more.

Po vysokom moste sa dostavame na pevninu.

Jelacicev trg to je konecna. Ta je asi 150m od mojho ubytka.

Na prechode cervena, tak idem prekrocit cestu dalej.

No tu to nefunguje ako v azii, kde auto cloveka obide resp spomali. Tak som musel pobehnut.

Vchadzam do vchodu, na prizemy pekaren.

Dvere na ubytku zavreté, tak zvonim.

Prichadzaju 3albanci, ti vyzvanaju ostosest.

Otvara chalan, albanci hned na nho spustaju nech ich ubytuje, ze to maju vybavene.

Recepcny niekam vola, albanci (bez pasu) niekam volaju.

Nakonec dostavaju trojku, 10€osoba/noc.

Prichadzam na radu ja. Tak reku hovor po chorvatsky.

Hned na mna sype. Pyta odo mna mobil s bookingom mailom. Ubytko mi rusi, vraj budem mat zlavu 1€/noc. Ono cez wizzair by som dostal rovnaku sumu, len s tym, ze by mi to mozno prepadlo.

Dochadza svedsky syrcan z letiska.

Recepcny uplny chaos, dochadza dalsi chorvat.

Fasujem uterak, plachtu, tu si natahujem sam bo recepcny uplne mimo,,nestiha.

Prichadza na platbu, da sa aj €. No nema mi vydat a ja nemam kuny, tak neskor.

Zabudol mi dat kluc od ubytka, z toho je cely mimo.

Po vybaleni sa, zamknuti veci do skrinky, smer mesto za mensieho dazda (nic strasne).

Misia najst atm.

Jeden som nasol, klikanie, odmietnutie dynanic conversie a bum.

Na obrazovke vyskocilo pouzite iny bankomat.

Veru toto bolo znamenie aby som sa na atm vybodol a zamenil kes.

No ignoroval som to a nakonec som na to doplatil.

Nachadzam dalsi atm. Vsetko ide ako ma, odmietnutie dynamic converzie, prachy vysli.

No pouzil som visu od mbanky (revolut uz vycerpany). Po kontrole vypisu zistene, ze som vdaka nevyhodnemu kurzu dosol asi o 5€. Debil mal som zamenit kes.

Peknou promenadou posiatou kaviarnickami si pochodujem okolo bus stanice (len nastupistia, ziadna velka budova), prechadzam kolaje a vidim kopu studentov.

Tak ich kusok sledujem, idu do studenstkej restiky (index)

To je to co potrebujem, lacne jedlo.

Dnu dve poschodia, dole je vyvarovna.

Tackovy system.

Clovek si zobere tacku, pribory, servitok, povie kucharom co chce. Resp ukaze. Na vyber kopa jedla.

Vybral som si smazene kura, teda to som si myslel, nakonec z toho bola ryba (2ks) s hranolkami.

V dalsom odeleni sa dalo zobrat polievka, salat, napoj, jogurt.

Na konci dve pokladne. Vsetci mali studenstke preukazi tak jedli lacnejsie, ja za plnu sumu.

Platba kartou.

Sadam do jedalne, okolo nenormalne kvanta peknych chorvatek.

Jedlo som ledvaj do seba natlacil, fakt velka porcia.

Vonku stale slabo poprchalo.

Nachadzam spar, kupujem na kostovku karlovacko a ozujsko.

To vychlastane v nic moc lobby. Prakticky len jeden gauc pri recepcii.

Karlovacko je lepsie.

Postupne prichadzali dalsi hostia.

Kazdemu rusili booking rezervaciu.

Prvy dojem z chorvatska pozitivny.

Teplo, pekne baby a z ludi tu srsi energia, nie ako v chladnom svedsku. Jo a dost veciam tu rozumiem.

Naklady :

Vyber 2000k = 275.06€ (zuno visa, som debil nakokot kurz)
Nakup : 36s
Hot dog : 15s
Hot dog : 15s
Shutlle bus rijeka letisko - rijeka (16/10hod) : 6.75€ (50k karta)
Jedlo v index restike : 4.39€ (32.5k karta)
Nakup : 2.43€ (17.97k karta)


Advertisement



Tot: 0.571s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.3088s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb