Kaupunginmuuri

Europe » Croatia » Dalmatia » Dubrovnik
July 29th 2018
Published: July 30th 2018

Käytiin ennen aamiaista meressä uimassa, hotellin rannassa. Vesi oli mukavan lämmintä. Bussilla keskustaan. Kierrettiin kaupunginmuuri. Siinä on pituutta 2 km ja siinä meni reilu tunti. Etnografisen museon jälkeen poikettiin kahvilla. Palattiin hotelliin klo 12. Käytiin uudestaan uimassa ja otettiin päiväunet.

Illalla lähdettiin Cavtatiin, joka on lentokentältä 6 kilometrin päässä. Ensin mentiin kaupunkibusseilla vaihdolla linja-autoasemalle, joka on muutaman kilometrin päässä vanhastakaupungista, satama-alueella jossa on moderni keskusta. Läheisessä baarissa kahvit ja viini maksoivat huomattavasti vähemmän kuin hotellialueella ja vanhassakaupungissa. Mentiin sitten bussilla Cavtatiin. Bussi oli aluksi tyhjä, mutta matkan varrella siihen nousi väkeä. Käveltiin Cavtatissa rantakadulla ja käytiin katsomassa niemenkärkeä.

Tilasin elämäni ekan Über-kyydin lentokentälle, josta haettiin Jukan varaama auto. Kyytiä ajoi taksi, joka ilmeisesti ottaa myös Über-kyytejä. Autosta tuli lisäkustannuksia, kun piti ottaa Creen Card sen takia, kun mennään käymään naapurimaassa. Navigaattoria tarvittiin vain loppumatkasta, jotta osattiin ajaa Dubrovnikin läpi hotellille. Kun päästiin hotellille, käytiin vielä läheisessä rantabaarissa oluella.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0286s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb