Museoita ja saari

Europe » Croatia » Dalmatia » Dubrovnik
July 28th 2018
Published: July 29th 2018

Haettiin kolmen päivän Dubrovnik Card turistineuvonnasta, joka oli hotellialueella. Kortti piti sisällään kaupunginmuurien kierroksen, muutaman museon, 6 matkaa paikallisbusseissa ja menopaluumatkan Cavtatiin bussilla.

Menimme bussilla keskustaan. Oli helteinen päivä. Kiertelimme vanhaakaupunkia. Kävimme museoissa. Yhdessä museossa oli hyvä valokuvanäyttely vuoden 1991 sodan tuhoista. Löysimme myös baarin joka oli muurin takana rannassa. Söimme pitseriassa ja sitten jälkiruoat terassilla jossa tuuli mukavasti.

Klo 15.30 lähdimme laivalla Lokrumin saareen. Kävimme meressä uimassa. Söimme palatessa vanhassakaupungissa, ensin Jukka jatsibaarissa, jossa Jukka halusi käydä, sitten minä toisessa ravintolassa pääkadun pohjoispuolella, kun halusin kokeilla mereneläviä. Palasimme bussilla hotellille ja kävimme pimeässä katsomassa vielä hotellin rantaa.

Tot: 0.05s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0324s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb