Brussels, Marc.2014


Advertisement
Published: March 20th 2014
Edit Blog Post

Hello, udvozlet Brusszelbol, az Europai Unio jogaban, thaimasszazsban es teherfelvono horgokban igencsak szerenyen ellatott fovarosabol. Ugy kerultem ide, hogy amikor egy thai tanitvanyom, Pierre-Yves megtudta hogy a regioba utazunk, feltetlenul ragaszkodott ahhoz, hogy meglatogassam kishazajat, Belgiumot, es zenesz leven, a kulturalis eletbol valo ismerosenek mind mind szervezett egy kezelest. Ha mar odamegyek, akkor tanitasi lehetoseg utan is nezek, gondoltam, es egy acroyogas kozos baraton, Calire-en keresztul eljutottam Haein Cho-hoz, aki BRX bajos kis belvarosaban, a St Gilles negyedben nyitott nemreg jogakozpontot, es szivesen tesz probat egy thai hetvegevel. Nagyon orultem a lehetosegnek, es jo kedvu szervezgetos par nap utan kesz napirenddel szalltam fel a jo kis Eurolines-os buszra. Benelux vagy nem, a kozlekedes Adam es Brusszel (Brx) kozott eleg satnya, vagy meregdragan van gyorsvonat, ami tenyleg jo, de hat ahogy a jelzoje is mutatja, k.draga, vagy 3 atszalassal sima vonat, vagy marad a jo oreg busz, mely fele aron, es bonuszkent rovidebb ido alatt volt ott. A Nordstation egy gigantikus irodaepuletek koze elhelyezett kozepes meretu palyaudvar, sajat epulet nelkul. Egy kicsit olyan mint egy bejarat a fold ala, ahol folyosokon jutsz el a metrohoz, vonathoz, buszhoz, stb. Az egesz holdbeli elmenyhez meg adodik az, hogy este 9 korul, amikor en erkeztem, semmi nincs nyitva, sehol egy hivatalos emberke, viszont tele acsorgo fekakkal, csovingerekkel, es prostikkal. Fura, hogy megszoktam otthon, hogy mindennek megvan a maga "epulete", tehat a funkciohoz egy jol ismert epiteszeti ojjektum is tartozik. (pl. vonatkozlekedes - palyaudvar, levelezes - posta, oktatas - iskola stb). Ez az erkezesi pontomon azonnal megdolt, es lanyos zavaromban gyorsan elkezdtem keresni Pierre Yvet az elhagyatott utcak es felhokarcolok kozott. O nemsokara fel is kapott, es gyorsan elindultunk ki Brusszelbol, egy Louvin la Neuve neuveu vauroskaiba😊

Louvin la Neuve: ismet egy falanszter😊 Ez a BRXre annyira jellemzo nemzetisegi vita egyik eredmenye, meselte PY, 30 eve meg semmi sem volt itt, csak mezok. A Brusszeli egyetem francia es flamand nyelvu tanszekei nem birtak megegyezni valamin, es a franciak behisztiztek, es elmentek epiteni egy egyetemi varost. Igy lett Louvin la Neuve, ami amennyit lattam belole, jo franko eros anyagokbol epitett lakopark, vasajtokkal, golyoallo ablakokal, eros csapokkal es futoberendezesekkel, nagy egyetemi campuszok, bevasarlokozpontok a diakoknak, rengeteg kozepes kajalda, hoborgo diak, es ami erdekes: az autos forgalom nagy resze a fold alatt megy, alagutakban, nemikepp leveve ezzel a nyomast a fenntlakokrol. A kis egyszintes sorhaz, mely PY rezidenciajakent szolgal, is olyan melygarazzsal rendelkezik, mintha egyenesen egy hadsereg lakna az epuletben.

A kicsit baratsagtalan, komor varoskep utan a lakas viszont mar szuperfreaky volt a javabol, rengeteg didjeridoo-val, hatalmas Szilagyi dorombkollekcioval, gitarokkal, lomokbol osszeb arkacsolt, sajat keszitesu polcrendszerekkel, agyakkal, szekrenyekkel, Tarot kartya a wcben, kismalac maszkal a plafonon, iskolai csengokbol osszerakott csengo bongo zenefaval...elvarazsolt egy helyre erkeztem hala istennek. Itt sikerult az elso 2 napot eltolteni, masszirozva PY baratait, csaladtagjait, majd ot magat. Ami erdekes, hogy a friss kisgyerekes apak eletebe kaptam nagyon jo betekintest az elso par nap alatt. PY kislanya 3 eves, massziroztam ot es a mamajat, minden nyugukkel, gondjukkal, bajukkal, oromukkel, megoldasaikkal egyutt. A kovetkezo nap jott PY occse , del Belgiumban el a csalad egy farmon, 2,5 eves kislannyal, itt a mama epp tovabbkepzesen volt, igy megfigyelhettem, hogyan utazik egy ilyen kisporonty az apjaval, sajat boronddel. A negyedik nap beutaztunk Brusszelbe, es atkoltoztem az Evers nevu varosreszbe, ahol egy fel eves porontyal megaldott csaladdal eltem egy kicsit, megkezelve a papat, mamat, es nagymamat (Henry, Alexandra es Michelle). Szoval mindenki a sajat modjan, de a gyerekes let kihivasairol beszelt a kezeles elotti kikerdezeskor: a megvaltozott eletritmus, munkarend, energiaallapot stb., de hat kozben az is latszodott, hogy micsoda csodas alkalmazkodokepesseg es szervezokeszseg domborodott ki a papakban, feltehetoen a gyermekes elet hatasara: minden tovabbi nelkul vittek egymas gyerekeit a jatszoterre, oltoztetessel, tisztabatevessel, szeretetteljesen, komolyan nevelve oket, mint kis embertarsakat. Anyaval es nagyival megosztva tudtak a tennivalokat szepen, nyugodtan vegezni. Csutortokon tanuja lehettem az elso "Papa" szonak is, amit Henryeknel a picur kimondott, es annak, ahogy a papa "valaszolt". Szoval volt egy par napom a Belga muveszek csaladi eletenek reszesekent, aztan bekoltoztem St Gilles-be, es jott a belvarosi elet.

St Gilles egy kicsit olyan, mint a pesti belvaros, Vaci utca es kornyeke, nagy belmagassag, palota szeru patinas 150-300 eves lakohazak, ubertrendy bevasarloutcak, brend brend hatan, minden arad a patinatol, meg a gyarmatbirodalmi mult fanyar szaga. Aqua massage az ami itt trendy, luxusprostik, design a kobon, galeriak, franko kis smoothies-barristas kavezok, rengeteg hotel, ugyved, igen draga kajaldak. Szep nagy sugarutak (a Luiza pl. az Andrassy, es Vaci ut torvenytelen naszabol szuletett hibridre hajaz, a Stephanie ami a legkozelebb volt a jogakozponthoz, az tokre Ferenciek tere feeling, a Rue St Bernard, ahol laktam, meg mondjuk egy Aranykez vagy Hercegprimas utca). Szoval az epuletek belulrol joval nagyobb belmagassaguak, tagasabbak mint Adamban, es mindenhol szep regi haboru elotti kilincsek, nyilaszarok. viszont ugyanugy keskeny, meredek es szonyegpadlozott lepcsokon megy fel az ember. Statisztikailag osszehasonlitottam a 2 varost, Adamot es Brusszelt, es nagy meglepetesemre azt talaltam, hogy nagyobb lakossag zsufolodik ossze kisebb alapteruletem, mint amsterdamban...amikor ebben a negyedben leledztem, pont nem ez az erzesem volt. Itt mindennek megvan a megfelelo helye, mint pesten a belvarosban, szep tagas konyhak, 3-4 emeletes epuletek, franko nagyszobak. Viszont az is igaz, hogy egy parkot, vagy tagas teret se lattam BRX ben egy het alatt, mig Adam tele van ilyen "nepsurusegfellazitokkal".

Egy ilyen epulet masodik emeleten helyezkedik el a baratsagos Haein Yoga Studio, utolso 4 napom fohadiszallasa. Itt adtam a kezeleseket a het masodik feleben, es a tanfolyamnak is ez adott helyszint a hetvegen. Haein maga egy csodabogar, koreai, de Auroville-ben sok evet eltolto jogini, kicsit ferde szemmel nezett ram amikor megismerkedtunk😊 Aztan ettunk egy parszor egyutt, es kiderult mindekettonkrol a sok megszallottsag a masszazs, joga, eletmod terein, es felengedett. Nagyon jo hazigazdaja volt a csoportunknak, lelkiismeretesen szervezte a kozos reggelit, uzsira friss gyumolcsot, sznekket stb. hozott, ugy hogy ott se volt a hetvegen, maganorakat adott, meg watsut Brx mellett. Tetszett a kozpontjaban, ahogy egy-ket dolog volt csak kiirva, jelezve, de az fontos volt a hely energiaja szempontjabol: cipo etikett, mobiltelefonok. A jogaorakon kivul tart meg ott szombati acrojemmeket, raw food workshopokat, smoothie keszito osszejoveteleket, es sok fele masszazst ad. A frigo tele volt galambbegysalival, jegsalataval, es egy olyan vegan tortaval, amit minden heten elkeszit, es ora utan elcsocsal a resztvevokkel. Eleg jo kis szokas, es nem utolso sorban egeszsegnevelo is, leven hogy Brx a szoszok, csokik, gasztronomia nagy fovarosa, itt meg a tornatanar is amint hazaer min. egy Mechelin csillagos szakacs 😊 Szoval a vegan torta eleg jo otlet a sok szuper kremes kaja utan😊 Ha BRX-ben jartok, kukkantsatok be egy orara, ime a honlap: http://www.haeinyoga.be

A hetvegi tanfoyam erzesem szerint jol ment, tukrozte az eletet, annak csucs- es melypontjaival, es igen sok baratsagos, erzelmes, freaky ember gyult ossze, a csapat fele expat, leven hogy Haeinhez foleg expatok jarnak. Jol ereztem magam, kicsit mintha magyarorszagon, pesten lettem volna az embereket illetoen is, sok agyalas, ideologizalas, csures csavaras, ideoda varialas, transzformacio, valtozas, feldolgozas jellemzo itt az emberekre, es hat a transzmutacio, mely elobb vagy utobb varazslatta valtoztat mindent. Segitett ebben, hogy az egyik lelkes tanitvany sok eve itt elo magyar holgy, Zsuzsa, akivel kicsit tudtam magyarul is beszelni. A csopi egy resze mindig egyutt ebedelt, megosztva egymasssal a Brusszeli elet torteneteit. Nagyon elveztem, foleg amikor a szombati ebednel a masik asztalnal veletlenul a Zsuzsa magyarorszagi iskolatarsa es csaladja foglalt helyet😊 Nagy meglepetesemre ott volt Erik is, akit Kisnyalkan ismertem meg, egy Rosemary tanfolyamrol! Szoval ket igenkicsia vilagelmeny egymas utan😊 Vegul o vitt el a Gare de Nord-ig (az erkezeskori utalassal ellentetben most a francia neven irom, hogy se a Flamand se a Francofon olvasoim ne erezzek magukat kirekesztve) , ahol buszra szalltam, majd 3 ora mulva ismeros terepen, Adamban barangoltam hazafele.


Additional photos below
Photos: 17, Displayed: 17


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb