22 mars - EXAMS!


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
March 22nd 2011
Published: March 22nd 2011
Edit Blog Post

Måndagen var det stora dagen med M, tenta dags x två!
Båda kurserna jag har följt har varit i Geriatri, den ena teoretisk och den andra praktisk.
Tentorna var efter varandra och med två olika lärare, jag fick se frågorna. 4 stycken på den ena och 5 på den andra. Jag tog små anteckningar under 25 min och sedan redovisade jag mina svar muntligt.

Första gick hur bra som helst, läraren var imponerad av hur jag kunde förklara saker så det var skoj att höra.
Den andra tentan precis efter gick inte lika bra men jag svarade ändå mer eller mindre på alla frågorna.

Fick resultatet senare att jag klarat båda. Den första som kändes bäst resulterade i betyget 15,5/20 och den andra 12/20. Man ska ha 12 för att bli godkänd men de har alltid massa tentor på sama gång och de måste uppnå ett medeltal på 12, vilket innebär att de kan ha 10 på en och 14 på = medeltal 12.

Så nu är de kurserna över vilket känns jätte skönt, var en stressig helg!
Firade med att kolla på film igår (på franska, självklart!)


Advertisement



Tot: 0.215s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0429s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb