29 jan - Avskedsfest!

Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
February 2nd 2011
Published: February 2nd 2011

Italienaren Marco som jag bland annat bor med har varit här nu i 5 månader och ska åka hem nästa helg. Så han hade bjudit in till avskedsfest lördagen till ära!
Men först börjar vi från förmiddagen, Marco och jag gick ner till Place Flagey för att gå på marknaden som tydligen är där varje lördag och söndag. Mat och lite allt möjligt. Vi gick runt en sväng, det känns så utländskt för mig med marknader, jag älskar det! Sen bestämde vi oss för att köpa lax och grönsaker och laga oss en god lunch. Vi gick bort till ett av grönsaksstånden och mannen erbjöd oss genast att få köpa hans 9 sista squash för 2,5 euro. Efter en deal till så fick vi två salladsalladshuvud för priset av ett och gick nöjd där i från. Nu får vi dock äta squash resten av veckan!
****
Efter lunch hann jag med en lite jogging runda och mötte då Emmy när jag sprang runt Ixelles dammarna! Så det slutade med att vi tog några varv där tillsammans, trevligt!
****
Efter lite Pasta italiana à la Marco så började folket komma, mest Erasmus-studenter, var trevligt att få träffa mycket folk! Vid midnatt så villa alla utbytesstudenterna in till stan. Jag och mina kombosar bestämde oss lite senare för att gå till en bar där en av killarna som var här hemma jobbar normalt. Jag som inte tycker om öl fick smaka en super god hallon-öl, tydligen är de specialister på fruktöl här i Belgien så det fanns alla dess smaker. Den andra sorten jag fick smaka var på grapefrukt, inte allt rekommendera dock...
Vi dansade och hade oss och det var hur trevligt som helst. När vi gick så sa de i baren att de bjöd oss på hela kalaset, sånt gillar vi!

Tot: 0.235s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0452s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb