SAKLI KAMP...

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

BUDAPEST-WIEN

Geo: 48.2085, 16.3721

GÜN 49 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA:

Sabah hızla toparlanıp uygun bir saatte yola çıktık..

Dikkatli sürüyorum .Farlarım açık her an ceza nereden gelecek diye aportta bekliyorum..

Öğlene doğru Osmanlı'nın yapamadığını yapıp, Viyana'ya girdik..

Viyana'da trafiği kolaylaştırmak adına yolları alta almışlar ..Şehrin altında giderken, haliyle GPSmiz, sinyal alamadığı için karanlıklara gömülüyor ..Eee nasıl gideceğiz …Karine ile gidiyoruz …

Bir yere gelince aha burasıdır diye gün ışığına çıktım..

Kısmete doğru yere çıkmışım..

Ne var ki MIO kamp yeri olarak bizi alakasız bir mahalleye götürdü..

Boş boş etrafı seyrediyorum ..Ona sor buna sor ..sonuç hikaye

Adres doğru, fakat kamptan eser yok ..

Avara kasnak dolaşırken, bir park kıyısında polislere rastladık.

En terbiyeli halimle "Bitte" dedim ..

Ummazsınız polis bir insan evladı çıktı ..

“Arkamdan gel” dedi ..

O önde, biz arkada dünya kadar yol gittik .

Bizi bir tepenin başında aradığımız kampımızın önünde bırakıverdi..

Polis getirmese ,hayatta bulamayız demiyorum ama kesinlikle çok zor bulurduk..

Helal olsun kamp yönetimine, nasıl da saklamışlar kampı?

Adres durumunu idareye anlattım ..

Kafalarını önemle salladılar.

Bu vücut dilinde ,söylediklerini sallamıyoruz demektir ..

Burasının adı da o gittiğimiz mahalle ile aynı imiş.

Bu Viyanalılar, caddelere isim bulmakta kabızlık çektikleri için ..

Aynı semtte, iki adet aynı isimli cadde, onları nedense sinirlendirmiyor ..

Yıllar önce Viyana ziyaretlerimde, üzerinde bulunduğumuz bulvarın adının, bir kavşaktan sonra, değişmesine nasıl şaşırmışsam (GPS olmayan dönemler ) bugün de şaşırmağa devam ediyorum..

Viyana cephesinde değişen bir şey yok…

Hep saklı kent ,saklı bahçe ,saklı cennet olacak değil ya, bu da Saklı Kamp işte ...

Kampın gölgeli yeri az..Bir tur attım nasılsa yarı gölgeli bir yer buldum.

Yerleştik ..Karnımızı doyurduk..

Alışveriş için şehre gitmeğe karar verdim.

Kampa yakın metro istasyonu var ..

Bindim ve Karlsplatz da indim.Biraz alış veriş yapıp tekrar kampa döndüm..

Ayşecikle soframızı kurduk .Bu akşam Roze gitmeğe karar verdik..keyifli bir yemek oldu .

Eski Viyana anılarımızı anlattık ve çok güldük elbette.

Biraz İnternet yapıp yattım .

Bu arada Viyana hakkında biraz bilgi sunayım:

Viyana (Almanca: Wien) Avusturya'nın başkenti ve en büyük şehri, aynı zamanda ülkenin 9 eyaletinden yüzölçümü bakımından en küçüğü.

Yaklaşık 1.705.000 kişilik nüfusuyla ülkenin en kalabalık kentidir, çevre ilçeleriyle birlikte Viyana'da yaklaşık iki milyon insan yaşar, ki bu da Avusturya nüfusunun yaklaşık dörtte biridir.

Nüfus bakımından Viyana Avrupa Birliği'nin en büyük onuncu kentidir.

Kentteki ,Birleşmiş Milletler bürosuyla, Viyana Birleşmiş Milletlerin dört resmi merkez temsilciliğinden birine sahiptir.

Kentte bulunan diğer önemli uluslararası kuruluşlar OPEC, AGİT ve Uluslararası Atom Enerjisi Örgütü'dür (IAEA).

Yüzyıllar boyu Habsburg hanedanının yerleşim yeri olan kent, bu süre boyunca, Avrupa'nın kültürel ve politik merkezlerinden biri haline gelmiştir. Viyana, Londra,New York ve Paris'ten sonra iki milyon nüfusuyla dünyanın en büyük dördüncü kentiyken, I. Dünya Savaşı sonrasında nüfusunun dörtte birini kaybetmiştir.

Viyana coğrafi konumu ve çoğu imparatorluğuna yıllarca başkentlik yapmış olmasından dolayı, gerek mimari gerekse kültürel açıdan Avrupa'nın en güzel şehirlerinden biridir.

Hala daha Habsburg hanedanının izlerini taşıyan eski kent merkezi ve Schönbrunn Sarayı, Avusturya devletinin başvurusu üzerine, Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü tarafından dünya kültür mirası olarak kabul edilmiştir. Viyana'nın sembolü olan Stefan Kilisesi şehrin merkezinde bulunur.

Bizim Viyana konusunda iki denememiz vardır

I.Viyana Kuşatması, 27 Eylül-16 Ekim 1529 tarihlerinde Avusturya Arşidüklüğü'nün başkenti Viyana'nın I. Süleyman komutasındaki Osmanlı ordusu tarafından kuşatılmasıdır. Başarısız olan kuşatma sonucunda kale alınamamış ve Osmanlı ordusu İstanbul'a geri dönmüştür.

II. Viyana Kuşatması, 1683 yılında IV. Mehmet devrinde Osmanlı İmparatorluğu'nun Viyana'yı kuşatması ile gerçekleşti. 17. yüzyıldaOsmanlı İmparatorluğu ile Avusturya Arşidüklüğü arasında yapılan savaşların en uzun süreni bu kuşatma ile başladı.

Viyana bozgununun sorumluluğunu taşıyan Merzifonlu Kara Mustafa Paşa idam edildi. Padişah daha sonra düşünüp, yapmış olduğu başarılı hizmetlerden dolayı Merzifonlu Kara Mustafa Paşa'nın ikinci bir emirle affedilmesini emretmiştir. Fakat ikinci emir ulaşana kadar görev verilen ulaklar paşayı idam etmişlerdi. Kesilip gömülen başının üzerine seng-i ibret (ibret taşı) konuldu.

Netice i kelam Bu Viyana aşkı ve kuşatması, Osmanlı imparatorluğunun sonunun başlangıcı olmuştur..

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

VİYANA'YA Klipi:

GÜN KM:262

KUMULATIF KM: 7980

ORT HIZ:76

MAX HIZ:130

SÜRÜŞ SAAT :3:30

YOL HARCAMASI E:18

YAKIT E/Lt :1,31

Tot: 0.434s; Tpl: 0.018s; cc: 9; qc: 42; dbt: 0.1812s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb