Motorhome reis Albanië en Montenegro - dag 8

June 1st 2016
Published: October 25th 2016

Woensdag 1/06/16 – Shkodër

MH blijft geparkeerd. Dagexcursie met toerbus naar het meer van Komani.

Langs de Drinit, de belangrijkste rivier van Albanë, op een bergweg met nauwelijks iets wat op een wegbedekking lijkt, kronkelden we 2.30u tot aan een afdamming in Koman. Daar stopt de weg, en wachtte ons een bootje waar stoelen in de middengang werden bijgezet om ons allemaal van een zitplaatst te voorzien, tot de volgende afdamming in Fierze. Deze strook noemt men Lake Komani. Ik schat zo een 40km kronkelend meer tussen hoge rotsen in een berggebied dat op Noorse fjorden lijkt. Op het einde in Fierze wachtte ons een middaglunch met typische streekproducten. Raki en Turkse koffie inkluis. Familiebedrijf van bootexcursie en restauratie. Primitief maar uiterst vriendelijk. Zelfde weg terug. Kon ook niet anders. Spijtig viel het weer wat tegen, grijs, bewolkt en op de terugweg miezerregen.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0329s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb