Voodoo


Advertisement
Published: February 26th 2009
Edit Blog Post

Gisteravond kwam de overbuurvrouw naar ons toe terwijl ik met de familie op de stoep zat (wat, na "soap-opera´s" het favoriete tijdverdrijf is van de gemiddelde Nicaraguaan). Ze kwam naar ons toe omdat ze bang was om alleen in haar huis te zijn. Haar huis spookt namelijk. Gisternacht om 1 uur, toen ze wat water wou pakken, gebeurden er allemaal vreemde dingen. Ze hoorde voetstappen, de deuren gingen open en dicht en de kraan ging aan en uit.

Op dit probleem wist mijn "mama" wel raad, namelijk: De Bijbel. Mevrouw de overbuurvrouw moest een tekst uit de bijbel overschijven over goede geesten, want dat zou helpen. De oorzaken werden besproken, en een paar zeer serieuze oorzaken waren "spiritas malos" (slechte geesten), tovenarij, en ook voodoo kreeg een kans. Misschien waren er spelden in een voodoopop van een hond(?) gestoken, tenminste, zoveel begreep ik. Maar, geen probleem te groot voor de bijbel hier, want na het overschrijven van de heilige tekst ging ze toch maar slapen. Ik verwachtte nog dat haar kleine kind exorcist-achtige stemmen ging opzetten en ons allemaal ging uitschelden in het Latijn, maar helaas.

Later werd me uitgelegd dat het komt doordat de man die er met zijn vriendin woont flink heeft gezondigd. Hij heeft met zijn vader gevochten, zijn vader en moeder eruit gegooid, veel "bieches" gehad en veel drugs en alcohol gebruikt. Allemaal perfecte redenen voor een spook in Nicaragua. Ik moet zeggen dat ik het idee van voodoo spannender vond.

In ieder geval, ik ben nu sinds maandag bezig met mijn spaanse lessen en het gaat op hoge snelheid. Ik heb 4 uur per dag les in mijn eentje, en dat is behoorlijk zwaar. Ik krijg elke dag ook nog een flinke bos huiswerk, alles om me zo snel mogelijk Spaans te leren. Ik moet zeggen dat het me nu al wel een stuk makkelijker afgaat om een gesprek te volgen of te hebben, maar echt vol spaans praten nog niet.

En zoals beloofd hier de foto´s van mijn familie, huis, straat en meer


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement



26th February 2009

hoi kleine! wat een mooi huis, wauwie! en je hebt een televisie... en roberto carlos, haha, mooie naam, lekker typisch. het zit er allemaal wel heel anders uit dan ik had gedacht. net zo plat als nederland, afgezien van de vulkaan dan. ook al buiten de stad geweest? kus!!
26th February 2009

Oja!! en zijn de mensen daar heel klein? zodat jij extra groot bent?
26th February 2009

Frank, je moet eens schrijven wat je daar voorgezet krijgt bij je maaltijden. Is het nou echt een Pharmacia daar? En is die kamer met klamboe jouw kamer? Ben je al gewend aan de warmte? en zo kan ik nog wel een paar vragen verzinnen waarop we hier allemaal graag het antwoord willen horen.
26th February 2009

Vet!
Ziet er goed uit splinter! Zelfs een TV:O en wij maar denken dat je in armoede moest leven! Dat jongetje heet ook echt Roberto Carlos?:D Haha super relaxt! Gozer, wordt bruin, leer spaans en chill m daar! dikke smakkerd
1st March 2009

Klinkt goed allemaal Frans, blij dat je het naar je zin hebt! Je schrijft leuk trouwens, ik kijk uit naar je volgende blog ;D x

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb