Aangekomen


Advertisement
Published: February 23rd 2009
Edit Blog Post

Hoi lezers,
Ik ben aangekomen. Na een erg fijne reis, inclusief slapen op een Amerikaans vliegveld, kwam ik aan in Managua, de hoofdstad hier. Na volgens mij de hele rit naar Granada geslapen te hebben werd ik afgezet bij mijn familia die mij met open armen verwelkomden(ik zal binnenkort foto´s van ze uploaden). Er wonen drie generaties in het huis, mama en papa zijn eigenlijk opa en oma, zij hebben drie kinderen waarvan een er ook weer een kind heeft. Alleen de middelste generatie spreekt een klein beetje engels, maar voor de rest is het alleen maar spaans wat de klok slaat, dus ik snap er nog geen hol van.

Het huis waar ze in wonen is vrij groot voor Granadese begrippen volgens mij. Het heeft een hele grote woonkamer en en heleboek kamers boven, waaronder een voor mij en een eigen badkamer, wat volgens mij de helft is van het aantal badkamers in hele huis, beetje genant eigenlijk. Het grappige is dat de helft van het huis geen dak heeft, wat ook normaal is hier, maar het regent hier de komende drie maanden toch niet dus dat is niet zon probleem.

Voor de rest is het hier nogal hot, 30 graden overdag en ´s nachts wordt t niet minder dan 25. Nederlands als ik ben, ben ik natuurlijk ook al verbrand. De mensen hier zijn erg aardig, iedereen lult tegen vreemden en iedereen deelt ook alles met vreemden. Zo kwam ik mijn eerste dag hier een gast tegen die geen woord Engels sprak(en ik nog geen Spaans dus) maar die voor mij wel een kokosnoot uit de boom ging halen omdat hij dat net ook al voor zichzelf had gedaan.

Mijn spaans lessen beginnen zo, dus ik ga maar eens achter de computer vandaan. volgende update zal ik proberen wat foto´s up te loaden van het huis en mijn familie en wat van granada.
x!

Advertisement



23rd February 2009

dikke shit, we're curious to hear about your Spanish adventures :D
23rd February 2009

Niet zomaar dingen van vreemden aannemen. Je weet nooit wat ze er mee hebben gedaan. Maar veel belangrijker nog, hoe was het eten wat je allemaal tot nu toe gegeten hebt. Graag alle details van elke maaltijd tot nu toe. Maar ik ben blij dat je alles overleefd hebt. Vergeet de neger van de week niet. Tenzij er geen negers zijn.
23rd February 2009

Good! Ik ben benieuwd naar je foto's en de volgende blog. I am jealous :D maak maar plezier voor twee, x!
23rd February 2009

Beter word je neger :) En ik wil foto's zien, van het land, van je familie, want dan kan ik je ergens plaatsen in m'n hoofd! Kusje!
23rd February 2009

wow nais frenk! hoe smaakte de kokosnoot? x
23rd February 2009

.
Beter word je neger. Ik ben jaloers op het warme weer en zelfs op dat je verbrandt bent. Vieze miezerregen hier en grijze lucht, jak! Kusje
23rd February 2009

kokosnoot
de kokosnoot was tantoelekker, maar er zat een beetje weinig in :(
24th February 2009

Foto's (587) van Granada (Nic) en omgeving: http://members.virtualtourist.com/m/pb/19e879/#
24th February 2009

Frans! Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen man! Het klinkt echt super, wel jouw soort mensen toch? Hopelijk staan de foto's er snel op! Groetjes en geniet van je tijd daar! IKS
25th February 2009

Om op Davids bericht verder te gaan: zet ook nicaraguaanse specialiteiten op je blog, dan zijn we toch nog een beetje bij jou als we eten. Viel Spaß! Liefs

Tot: 0.087s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb