Kvardagslivet i Antigua


Advertisement
Published: February 11th 2009
Edit Blog Post

Belize - GuatemalaBelize - GuatemalaBelize - Guatemala

Arild maa hjelpe til med aa skifte dekk ;)
Guuuuuri malla kor sint eg er no!! Eg hadde skrive DET lange innlegget, saa forsvant alt ihop. KLIKK KLIKK KLIKK. Fy soeren altsaa. Men men, berre aa proeve paa nytt daa:

Hola amigos!!



Como está? Nosotros estamos muy bien! Siiiiii siiiii!!! Muuuuy bien!!

Jada, her gaar det i español veit dokke. Vi studerar og studerar og studerar.
Men at det gaar "muuuuy bien" var kanskje litt overdreve. Eg er nemlig ganske slapp idag, fordi eg vart skikkelig sjuk og daarlig igaar. Spydde som ein tulling og laag rett ut heile dagen. Vi fann fort ut at det mest sannsynlig var malariamedisinen eg reagerte paa, sidan vi tok den samme morgonen. Arild var ikkje heilt i form heller, men han var oppegaaande. Han sjekka det ut paa nettet og 10-15%!p(MISSING)rosent reagerer paa medisinen vi har. I tillegg er det noko med at jenter tar opp dobbel dose av eit eller anna stoff i medisinen. Og naar det er 40kg forskjell paa oss to, er det kanskje ikkje saa rart at min reaksjon vart verst. Men men! Det kjedelige er at vi skal gaa paa denne medisinen i 14 veker til. Saa om det blir saann fleire gongar, maa
Guatemala cityGuatemala cityGuatemala city

En typisk "kyllingbuss"
vi nok ta det opp til vurdering om det kanskje er aa foretrekke aa faa malaria?!? 😉
Nok syting, vi har det egentlig veldig bra! Forma er stigande, eg kom meg paa skulen kl.8 idag og alt er berre velstand! 😊

Her i Antigua bur vi i ei leilighet, og det er egentlig veldig greit! Vi vurderte aa bu hos ein familie eine veka, for aa faa praktisere spansken meir. Men sidan vi har lest mange plassar at det ofte er mange internasjonale studentar hos samme familien (er lik mykje engelskprating) og at familiane et middag for seg sjoelv osv, saa fann vi ut at vi ville bruke disse to vekene til aa "finne roen" ei lita stund. Det er ganske travelt aa pakke sekken og reise heile tida (sjoelv om dokke trur vi beeeerre slappar av!), saa det gjer godt aa faa pakke ut ein plass og vite at ein skal vere der i heile to veker. Dessutan er det veldig herlig aa kunne ete broed og paalegg til frukost, som ein lagar til sjoelv. Lage middag sjoelv, utan aa bruke oerten timar paa venting av meny, bestilling, ferdig mat, rydding, rekninga, vekslepengar osv. 😊 Saa vi lagar
AntiguaAntiguaAntigua

Paa marked
middag, gjer lekser, ser paa TV og saanne vanlige ting for tida. Digg!!

Ellers kosar vi oss veldig paa skulen, som heiter Tucan Uman (den kan dokke sjekke ut her, om dokke vil: http://www.tecunuman.centramerica.com/). Laeraren min heiter Ezusanna og er 23 aar. Til tross for at ho er saa ung, har ho faktisk undervist der i 6 aar. I tillegg har ho ein unge oaa 1,5 aar, er snart ferdig med psykologiutdannelse (5 aar) og har studert engelsk nokre aar ved sidan av. Mucho impressive!! 😊 Ho er veldig flink til aa laere vekk og innmari strukturert. Dessutan er ho kjempehyggelig! Saa eg kunne ikkje vore meir fornoegd med laeraren min. 😊
Arild er ikkje like fornoegd. Laeraren hans heiter Orchidea og er ei skikkelig fnisehoene. Ho er 22 aar og bur heime med foreldra sine (som dei fleste paa den alderen, ogsaa Ezusanna, gjer). Det virkar eigentleg som ho er ganske lat. Ho kjem heim til ferdig middagkvar dag, etter 4 timers arbeidsdag. Ho likar verken aa lage mat, vaske eller andre huslige syslar. Men ho maa rydde rommet sitt og avogtil hjelpe til med aa kutte groensaker til middagen i helga. Komisk. Uansett, saa er ho ei veldig koselig og morsom jente. Men ho er ei fjase og ikkje so veldig strukturert. Og ho ler av ALT Arild seier. Eg trur Arild aldri foer har foelt seg saa morsom og attraktiv. Og eg er rimelig sikker paa at ho har eit godt auge til han. Etter to-tre dagar med undervisning spurte ho han om eg var venninda han eller noko meir. Trur nok ho haapte paa det foerste. Hehe. Eg sit i alle fall borte i hjoernet og svettar over gramatikken, mens vi hoeyrer paa kordan dei fjasar og fniser bort paa bordet deira. 😉
Laeraren min sa idag at eg og Arild virka veldig forskjellige. Han er veldig morsom og eg er veldig serioes. Jaja!! 😊
Vi laerer i alle fall veldig mykje begge to. Men det er ganske hardt og intensivt. Vi sit jo i 4 timar over eit lite bord og og blir stirra i auga av laeraren. Inga mulegheit for aa goeyme seg vekk i mengda, eller aa ikkje svare paa spoersmaal. Her er det berre aa stirre tilbake og seie "No sé" og "No comprendo" naar ein ikkje veit eller ikkje forstaar.
Ein utrulig effektiv laeremaate, utan tvil. Vi vurderte foerst aa ta spansken i Mexico i 4-6mannsgrupper. Men vi er veldig glade for at vi ikkje gjorde det. Det er jo begrensa kor mykje ein kan laere paa to veker, saa daa er det bra at vi faar laere max av kva vi har forutsetningar til. I ei gruppe vil det jo alltid vere nokon som ligg bedre eller daarlegare an. Saa sjoelv om det er travelt, er det absolutt verdt det. Muy dificíl y muy divertido!! (Veldig vanskelig og veldig kjekt, for dokke som ikkje tooog an!) 😊

Ellers syns vi Antigua er ein super plass aa vere saa lenge. Det er ein veldig koselig by, med mange internasjonale studentar. Her er mykje aa finne paa, baade av lengre utflukter og kveldssyslar. To gangar i veka er her eit stort marked. Det har vi vore paa tre gongar. Foerste gongen gjekk vi ute og steig, og syns at ditte var riktig saa flott. Mykje artig aa sjaa, mange turistar som kika seg rundt og veldig interessant. Jada. Neste gong derimot, saa rota vi oss inn paa det som viste seg aa vere det virkelige markedet. Det var DIGERT. Og under tak, i motsetning til det vi trudde var heile markedet. Lange "gater" og "rom" med frukt, groennsaker, klede og dill i alle synsvinklar. Der var eige, stort kjoettomraade, fiskeomraade, fjaerkreomraade, bakverkomraade osv. Eg syns egentlig ikkje det er noko saerlig stas at det heng raatt kjoet og dinglar alle vegar rundt meg, mens karar staar og gaular med digre slakteknivar i nevane. Og den lukta akkurat der kjoet moeter fisk var virkelig infernalsk.
Dessutan var der eit stort restaurantomraade. Eller... Eg har eigentleg litt problem med aa kalle det restaurant. Guatemalsk fastfood- omraade kan vi heller kalle det. Med mange "matboder", buffetar o.l. Vi gikk der og kika lenge. Plutselig saag vi ei dame som skifta ei skikkelig heftig bleie paa babyen sin. Paa benken. Der ho laga mat. Utan noko underlag i form av teppe e.l. Rett paa skjaerefjoela, kan du sei. Noko av det mest uappetittelige eg har sett. Utenom hoena mi paa Cuba daa.
Vi likte godt prisane paa markedet. Vi kjoepte kjempegod mat (godt kjoett, ris, tortillalefse og guacemole) for 7 kr. En kilo loek kosta 2 kr. Tre par sokkar kosta 10 kr. Nydelige (og ganske store) glas med oppdelt frukt for 5 kr. We like.

Naar vi snakkar om prisar og pengar. Vi blir jo godt kjent med laerarane vaare og snakkar med dei om alt mulig. Saa no har vi diskutert loenningar og saant. Laeraren til Arild har cirka 1300 kr i mnd. Ein laerar paa barneskulen har cirka 1900 kr (foer skatt). Viss min laerar faar seg jobb som psykolog (offentlig sjukehus f.eks), kjem ho til aa tene godt og ha omtrent 4000kr. Det er klart at ein maa sjaa dette i forhold til prisnivaa ellers. Ei tomt der Ezusanna vil bygge hus (i landsbyen hennar) kostar rundt 150 000kr. Aa faa huset paa plass var ho usikker paa kor mykje ville koste, men ei bra stor leilighet kosta rundt ein million. Det er jo heilt villt (og umulig, ikkje minst!), med ei saann inntekt. Ikkje rart alle bu heime med foreldra.
Ho sa og at mange er vegetarianarar, fordi det er for dyrt for familiane aa kjoepe kjoett, saa daa droppar dei det heilt. Kjoett kvar dag rekna eg og Arild oss fram til hadde blitt meir enn den samla inntekta deira. Og daa er det ikkje snakk om biff altsaa.
Dei som tenar aller best i landet er politikarane. Ikkje fordi dei er saa rasande dyktige, men fordi dei er korrupte. Eg merka at Ezusanna rynka litt paa nasa foerste dagen daa eg sa at mamma er politikar (og veldig snill, vakker, hoeg, slank osv. Foreldre, soesken og venninder: dokke skal berre vite at Ezusanna veit alt om dokke, eg har nemlig beskrive dokke paa español ned til den minste detalj!). Idag skjoente eg at det er fordi ho ikkje likar politkarar generelt. Alle betalar mykje skatt, men dei ser lite eller ingenting til dei pengane. Dei ser derimot at dei nyvalde polikarane (ogsaa dei lokale, i landsbyar alá Eid) faar seg nye, flotte hus og fancy bilar. Soeren plyyyystre, saann skulle vi hatt det i kommunestyret og! 😉
Titt og ofte prisar eg meg lykkelig over aa komme fraa og bu i Norge. Det er saa mange daarlige (eller ikkje-eksisterande ordningar) rundt om i verden. For eksempel at ein person som er blind, manglar ein fot, er psykisk utviklingshemma eller alt mulig av andre ting som gjer at det ikkje har like store muligheter som "alle andre", ikkje har rett paa nokon ting. Verken i forhold til helse eller oekonomi faar desse personane noko stoette. Sidan det er naermast umuleg for dei aa faa arbeid, er einaste
AntiguaAntiguaAntigua

Mykje heftige vaapen rundt om
utveg aa tigge, bu paa gata, selge seg osv. Ganske utenkelig for oss i Norge at dei svakaste i samfunnet skal ha det slik. Og det er ganske faelt aa moete paa barn med tydelige skadar, som ligg paa gata og tiggar. Grusomt syn.

Vel, det var dagens leksjon av "Jorunn foreles om kor godt vi har det i Norge". Knegg.

Paa fredag var vi forresten og besoekte ein slags barneskule. Det er eit prosjekt som gjer fattige ungar mulighet til aa gaa paa skule, og det blir drive av frivillige og pengestoette fraa folk og bedrifter. Det var kjempekjekt aa besoeke dei. Ungane var saaaaaa soete og snilde!! Vi leika, spelte Uno og berre kosa oss. Og dei syns tydeligvis det var veldig stas med besoek! Kjempekoselig 😊
Dokke kan sjaa paa skulen her: http://www.semilleromiangelguardian.org/

Sjoelv om vi har eit skikkelig kvardagsliv no, saa har vi sjoelvsagt tatt oss tida til aa vere litt turistar inni mellom. Paa laurdag var vi til Lago Atitlan og paa mandag besteig vi vulkanen Pacaya. Men det faar vi komme tilbake til i neste reisebrev, som ikkje kjem om saa veldig lenge.
Planane framover er som foelger: Vi avsluttar spanskundervisninga
AntiguaAntiguaAntigua

Den mest diskré McDonalds eg noken gong har sett
paa fredag og paa laurdag vender vi snutane mot El Salvador. Vi har hoyert mykje negativt om dette landet, i forhold til kriminalitet og vold, saa det blir spennande.

Vi maa ogsaa faa benytte hoevet til aa takke for alle helsingar her paa bloggen, baade i "gjestebok" og personlige meldingar: Dokke tar jo et hint jo!! FLINKE!! Takk takk 😊
(Men vi merkar fraavaeret av vaare ganske saa teknologiske foreldre, kor har dokke blitt av?!?)

Hasta la vista!! 😊


Additional photos below
Photos: 35, Displayed: 29


Advertisement

AntiguaAntigua
Antigua

Lekser paa balkongen
AntiguaAntigua
Antigua

Hestetransport
AntiguaAntigua
Antigua

Paa skulebesoek
AntiguaAntigua
Antigua

Goood soendagsfrukost!
AntiguaAntigua
Antigua

Paa marked


12th February 2009

Huff,..det markedet hørtes ikkje noke særlig ut..å da g såg bilde av kjøttet som var hengt opp var det enda verre enn eg trudde. Kjekt å lære seg litt spansk da, å sikker mest effektivt å ha kvar sin lærar sida det e over så kort tid.:) Gleda med masse til neste reisebrev. Når skal dokke til Nicaragua forresten?? Eg vurdera å studere der siste semesteret mitt nemlig(i Leon)..så gleda meg til oppdatering:) Kos dokke masse vidare:)
12th February 2009

"Teknologiske foreldre"
Hei,ja endeleg kjem nokre ord frå Prestemarka...Vi er berre litt treige, men vi er stadig inne og sjekkar om det er noko nytt.Det er så utruleg kjekt å lese kor de har det, og du Jorunn er berre kjempeflink å skrive!!! Her er alt bra, Lidvard har rive ut badet, så no er det klar for oppussing. Skulle gjerne hatt snekkaren heime... Kos dokke vidare. Stor klem til dokke begge.!
12th February 2009

Jannike: deilig med litt kjoett vel? Haha! Hmm, Nicaragua ja... Vi skal foerst nokre dagar til El Salvador, saa Honduras paa ubestemt tid (spoers om Arild tar dykkelappen, og om vi skal ta "advanced" dykking ilag etterpaa osv). Om 2 veker er vi der sikkert i alle fall. Kor hen i Nicaragua er det du eventuelt skal studere daa? Vi skal komme med ekstra detaljert reisebrev derfraa, til aere for deg, viss vi er paa den plassen! ;) Anlaug: Der ja!! Der kom en stk forelder paa bana og, ikkje verst!! ;) Tuuuusen takk for skryt!! Blir veldig spennande aa komme heim og sjaa badet, det blir sikkert kjempefint. Men Arild er sikkert like glad han er vekke, saa han slepp unna. Haha, neeeida, berre tullar! Hels Lidvard. Klem!
13th February 2009

Inspirasjon!
Sjå her ja! So lett e d å legge inn en kommentar gitt! Veldi kjekt å lese bloggen dåkka. Du e flinke å skrive. Blir kjempe inspirert, og planlegge en 3 vekers bilferie i Europa i sommar. Og googla på norske barneskula i utlande. Lyst på EVENTYYYYR! Får no sjå ka so skjer, men enn må berre hoppe i d, og oppleve. Dåkke får kose dåkke vidare, og passe på kvarandre:)
15th February 2009

Hei vennane!
heeeei vennane mine :) :) Det er so utruuleg underholdande å lese i bloggen. Eg syns det e like greit at Jorunn ikkje overlata skrivinga te Arild, for sjølv om læraren hass syns han er veldig festlig so trur eg Jorunn skrive best. (Det seie lite om Arild, mest om Jorunn :) :) ) Eg ler når eg tenke på ho som fnisa av alt Arild seie, og som kunne ønske Jorunn var systra til Arild i staden for kjærasten.. hehe..Artig. Høres skikkelig intenst ut med den læringa altså.. Eg trur eg hadde syns de var litt ubehagelig. Men de virka som om det er effektivt då? Og de er tross alt det ein går på skule for. *knegg* McDonaldsen såg skummel ut.. mest som eit fengsel..Eg hadde ikkje turt gå inn der trur eg, og eg er gla i McFeast :P Eg skal runde av. Kjempekjekk blogg dokke har- eg digga den!!! Kos og klem og suss frå meg! :)
16th February 2009

tøft tøft tøft:)
dokke e bra tøffe also, de skal være sagt:) håpa dokke kosa dokke maks, og eg er veldig misunnelig på dykk!=:)
16th February 2009

Sei meg, har dokke fått all den infoen om prisnivået på leiligheter osv på SPANSK?? eg e imponert :) Alltid like kjekt å lese reisebreva dokka. Og sjå bilda, ikkje minst. Den historia med babyen på skjerefjøla var virkelig disgusting! JEEEZ! er det rart ein mista matlysta?? Korleis e ting ellers? temperatur osv? Her i norge e alt med det vanlige. Det snøva, er kaldt, frustrerte fruer på tysdaga, jobbing i helga, sonja er fortsatt høggravid and so oooon :) smaaask
16th February 2009

Jeanette L- E du eventyyyyyrlysten? Berre aa pakke snippsekken og stikke! Bilferie i Europa e nok toppers. De snakka eg og Arild om og. Kunne virkelig tenke meg aa cruise nedjaana Tyskland osv, til Italia, Spania, Kroatia osv. E de saann at dokke vurdera aa flytte utenlands for ei stund eller e de berre fantasering fraa di side? Christine- Heeei vennen vaar! Haha! No lot eg Arild skrive litt daa, men for din del tok eg over spakane igjen ganske kjapt. Knegg. No har vi forlatt Antigua, so den forelska laererinna sitte nok heime med knust hjerte. Jaja, saann gaar de naar en moete en storsjarmoer av en norsk viking. McD va ikkje skummel inni, eg kjoepte meg en mcFlurry, og den va god! Klem og suss! Kim O- Kjekt aa sjaa deg her inne!! Vi kosa oss max veit du! Staa deg vel, lille venn! Ingrid- Si senorita, all informasjon en de espanol! I Antigua va de ganske kaldt, fleecejakkene vart brukt masse! Men her i El Salvador renne vi vekk, de e soooo varmt! Phuu! Godt aa hoeyre at alt e ved de samme, gamle heime! Hels JE. Smask!

Tot: 0.107s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb