HARC BITTI YAPI PAYDOS...

Cuba's flag
Central America Caribbean » Cuba
February 26th 2015
Published: June 24th 2017

Geo: 23.1168, -82.3886

GÜN 29 GÜNLERDEN PERŞEMBE:

Kahvaltımızın kalitesi derhal farketti
Bir kere antika porselen fincanlarla içiyor porselen tabaklarda yiyoruz.
Mutfağımız dehşet… hele çalışan Betsy daha da dehşet..
Evin İki çalışanı var.
Birisi cilveli cilveli konuşmalar yapan ve herkesin sular seller gibi ispanyolca bildiğini zanneden Betsy...
Birisi de Richard kardeşim.
Günde iki kez evin ve depoların su durumunu denetliyor.
Dilersek evde geceleri koruma olarak kalabileceğini belirtti .
Evde koruma ,Türk erkeğini bozar dedik ..
Sen arada bir yokla deyip Kibarca reddettik
Evimiz gerçek anlamda 2 katlı koloniyal bir ev ..
Amargura ya bakan kocaman bir balkonu var ..
Evin eşyalarının tamamı antika ..
Nereye dönsek bir güzellik var
çok ama çok keyifli bir ev ..
Öğlene doğru takım halinde toparlanıp ..yürüyerek sahildeki Alışveriş merkezine geldik.
Nihayet kardeşimin , Che T shirtünü buldum .
Cubalılar nuh diyor peygamber demiyor ve 12-13 CUC tan aşağı düşmüyorlar..
Bu parada, o mala verilmez doğrusu ..
Bizim Palamut pazarında 1 CUC a alacağımız ürünlere bu kadar para yazık..
Oradan Araç müzesine gittik ..
Dışarıda ki araçlar daha neşeli olduğundan vazgeçtik.
Bir taksi ile sahilde Bianca ya vardık.
Garson bizi tanıdığı için taksinin parasını ödedi .Sonra biz kaleye karşı Bucaneros'larımızı içiverdik.
Oradan yürüyerek Cafe de Paris'e geldik .Burada da çevremiz var hemen oturttular ..sandwich ve biralarımızı ısmarladık.. yemekten sonra ,biraz dinlenelim diye eve döndük ..
Mal sahibi Ulysses ,bir eksiğimiz var mı diye uğradı ..oturup Cuba nın geleceğini konuştuk.
Sanıyorum ki artık bu konuda görüş ve izlenimlerimi paylaşma zamanı geldi..
Bir kere Cuba halkı ,açık ifade etmese dahi, amerikalıların bir an önce gelmesini istiyor.
Bu konumun gelirlerini arttıracağına kesin inanıyorlar...
Sosyalizm mosyalizm hikaye ..atlar yorgun ..
Dünyada olup bitenin farkındalar ve zamanı dondurup bir fanusun içinde yaşadıklarının bilincindeler.
Bendeniz, kısmetli bir adam olarak ,Polonya,Macaristan,Romanya,eski Çekoslovakya,eski Yugoslavya ,SSCB ,Arnavutluk gibi ülkelerin rejimlerine veda ederken ne türlü acıların yaşandığına tanık olmuş bir insanım ..
Kişisel olarak sosyalizmin nasıl evrimleşemediğine ve insan ihtiyaçlarını karşılamaktan uzak, nasıl yozlaştığına ve nasıl yıkıldığına tanık olmuş bir kişiyim ..
Cuba devrimi can çekişmektedir ..
Bundan sonra, Che ve diğer figürler sadece "Rock Star" olarak tarih sayfalarında yer alacaktır..
Emperyalizm ve kapitalizmin göreceli başarısı, yüreğimi acıtıyor..
Olmadı işte ..
Çin in çok özel durumu, onu ne kadar ayrıcalıklı tutar onu da bilemiyorum..
Sonuç :55 yıldır sürdürülmeğe çalışılan devrim sona ermiştir..
Evet eğitimli bir halk vardır… evet sağlık sorunları nispeten çözülmüştür ..evet eğitim serbest ve herkese eşit fırsat vermektedir...evet ev kiraları ve iletişim harcamaları tahammül edilir düzeydedir ama eğlenen neşeli Cuba halkı masalı, sadece çağ dışı bir yaşam şeklinin üzerine sürülen bir ciladır ve maalesef rejimi ayakta tutmağa yetmemiştir …yetememiştir.
Akşam üzeri Ulysses, bizim Arjantin bira ile tanıştı ..Hayatında ilk kez biraya votka katıldığına tanık oldu..
Çok hoşuna gitti zira bir süre sonra bu hoşluk belirgin ve görünür bir hal aldı..
Karanlık çökünce, Lamparillas sokağının köşesindeki, aynı isimli lokantaya gitmeğe karar verdik .
Salih bunu daha önce peylemişti..
Hadi bakalım dedik.
Artık Havana turistinde ,belirli bir artış gözle görülüyor ve lokanta önlerindeki kuyruklarda bu nüfus artışı ,hissediliyor..
Bizi açık havada oturttular ..
Buranın numarası olan ,3Litre biramızı ısmarladık ..etrafımızdaki köylü turistler, pek bir hayranlıkla izlediler..
Aralarında ,hepsini içip içmediğimizi çaktırmadan denetleyenlerde
hüsrana uğradı..
Hesabı ödeyip ,son kadehleri içmek üzere Europa ya uğradık ama kapanışa az bir süre kaldığından daquirilerimizi şişirdiler ….
Frappe dedik adamlar öldürdü …sırf kırık buz verdiler …
eve döndük ..
Günün görselleri.

1-Günün fotolarını toparlayan müzikli clipimiz :

2-Havana daki evimiz videosu :

3-Fener Patriği Barthelomeo'nun hediye ettiği kilise videosu:

Tot: 0.142s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 28; dbt: 0.0524s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb