Perle ved Stillehavet

Published: June 22nd 2017

Geo: 10.2501, -85.8472

Vi er nå halvveis i ferien vår. Vi nyter hvert sekund og prøver å drøye det lengst mulig, men tiden går så alt for fort!

Lørdag: Etter frokost pakket vi bilen for å kjøre til Vestkysten - Surfernes paradis - Stillehavsperlen Tamarindo! En tre timers kjøretur fra Arenal. Å kjøre her i dette vakre landet gjør ingenting - det er som å kjøre gjennom botanisk hage mil etter mil. Grønne, flotte landskap, med små idylliske landsbyer innimellom. Mye jordbruk her. Kuer beiter overalt. Kuene her ser forresten litt rare ut. De har hengeører (som en hund) Skal prøve å få tatt bilde av en. Veistandarden er så som så.. men vi er jo heller ikke så godt vant med gode veier i bygdeNorge. Halvveis til Tamarindo kjører Helge av til en Raftingstasjon. Oj ! vi skal visst rafte!! OK.. aldri for sent å prøve noe man aldri har gjort før. Det var bare oss to + padleren i båten. Jeg må jo bare si at dette var en veldig stille og snill rafte-elv med ingen farlige stryk. Men, gøy allikevel å suse nedover elven i jungelen. Her fikk vi se et rikt fugleliv og apekatter i trærne. Små "tobente" oppreiste salamandere som kunne gå på vannet var også et artig skue. Høydepunktet var 2 stk. svæææære krokodiller som lå og solte seg langs elvebredden. Vi kjørte helt bort til den ene. Den lå helt stille, vi lurte først på om det var en utstillingskrokodille til glede for turistene... Helge måtte selvsagt "erte" den litt og da gikk den ut i vannet. Den var definitivt levende! Se bilder. Fikk lunsj når vi var i mål og så kjørte vi videre ca 1,6 timer, til Tamarindo. Igjen uten kart eller kompass. Helge imponerer. Vi kom selsagt frem 😊 Tamarindo er et kult og hipt sted med mye unge surfe-folk. Her skal vi være i 4 dager nå, før vi reiser videre til California.

Søndag - Stille og rolig dag for oss, Ikke så mye å skrive om. Dagen startet med sjøbad og tur langs strand og bygata + en lunsj. Ellers bare vært på hotellet, lest bok ved basseng og slappa av. Vi er ikke helt gode av magesjauen ennå noen av oss.... I morgen skal Helge på surfe-kurs... Jeg, med min medfødte dårlige balanse, står over akkurat det.
Godt og varmt her i Tamarindo. 35 grader i skyggen... 30 i badevannnet...
Det liker vi

Mandag - Helge på surfeskole ! Først litt teori - så var det uti vannet. Hadde nok vært en fordel å vært 20 år yngre og 20 kilo lettere... Men, "gamle kroken" greide å komme seg litt opp før han ble slått over av bølgene. Jeg sto på land og litt uti vannet og tok bilder. Fikk meg av og til noen gode latterkuler 😊 Etterhvert greide han å stå bra tre ganger før han ga seg etter 1,5 time. Var nok litt slitsomt for ham..

Dette er noe de aller fleste kan gjøre. Det som skal til er lysten til å gjøre dette, like seg i vannet og hamye tålmodighet. Her må man ikke være redd for å drite seg ut. Le av seg selv er viktig...
Ingenting er så gøy som når man får det til.

Tirsdag - Gårsdagen sitter i kroppen fordi vi i går kveld ble kjent med våre hyggelige nabo'er som inviterte på sterke drinker ut i de sene timer. Hadde tenkt å leie ATV i dag, men formen tilsa ikke det. I stedet dro vi på biltur til Playa Negra, den sorte strand. Nok et nytt paradis åpenbarte seg for oss da vi var fremme. Bildene tatt herfra sier vel sitt. Her var det ville apekatter i mangotrærne. Etter sjøbad og lunsj, syntes vi at dette ble en fin formiddag. Skal avslutte dagen med et bedre måltid i gourmet-restauranten som er her på hotellet.

Siste dag i MellomAmerika i dag. Litt vemodig for vi har hatt det så fantastisk flott her. I morgen drar vi til Los Angeles. Det blir noe helt annerledes.

Her var brølerapeneHer var brølerapene
Her var brølerapene

Lå godt gjemt

16th July 2012

S? mange flotte bilder.. spennende steder. Fikk veldig lyst til ? reise i mellom-Amerika. Kos dere masse.. og gleder meg til dere kommer hjem og til fyldige oppdateringer p? togturen v?r. Jammen godt vi har s?pass lang reise til jobb! Kle
m fra meg
16th July 2012

S? fint bilde av deg Helge, ser du har blitt skikkelig brun..., kos deg videre, klem :)
17th July 2012

Kan det v?re fotoshop?? helge som trener p? stranden og lidd til litt vann under :-) Neida Helge, du er flink du :-) Gleder meg til neste runde med bilder :-) klem
17th July 2012

Stilig.. t?ft gjort Helge! Flott stil!
19th July 2012

S? synd det er over med mellom-Amerika. Det har v?rt S???? utrolig g?y ? "v?re med" p? reisen. Dere kunne jo laget en egen reisebok med s? flotte bilder og super tekst !!

Tot: 0.36s; Tpl: 0.019s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.2491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb