Skoen weekend i Orosi

Published: March 4th 2007

Hej alle!
Super dejligt med alle jeres mail, bliv endelig ved med det. Ville gerne svare jer alle personligt, men det maa lige blive en anden gang eftersom vi er kommet afsted uden ret mange penge.
Men det skal da ikke forhindre mig i at sige: GODT GAAET PUK!!

Fredag aften tilbragte vi sammen med familien og var meget spaendte paa at skulle indtage det foerste aftensmaaltid med dem. Vi havde forberedt os virkelig godt med diverse tak-for-mad-det-smagte-bare-saa-godt vendinger. Hvilket viste sig ikke at blive noedvendigt - overhovedet. Vi blev nemlig bare placeret ved baren i koekkenet, hvor Ana servicerede os mens Omar fyrede op for musikken. Meget, meget maerkeligt. Saa sad vi der med et glas kvalmende soed kirsebaervin og kiggede lidt paa hinanden.
Bagefter skulle vi ud paa terassen og se paa den smukke maane. Det udviklede sig desvaerre til en hel del sprogmisforstaelser, da vi paa det tidspunkt var fuldstaendig smadrede. Bl.a. tror vi at Ana talte laenge om hvor smukke hundene er i Costa Rica. Men altsaa det giver jo absolut ingen mening? Bagefter saa vi et firben og spurgte Omar hvad saadan et mon hed paa spansk, hvorefter han svarer antenna de radio. Nete og Nynne nikker bare og siger, aha! Foerst et par sekunder efter gaar det egentlig op for os hvad han lige havde sagt og der var det ligesom for sent.
Om aftenen havde netop saadan en antenna de radio valgt at flytte ind paa Netes vaerelse, saa jeg tilbragte natten i Nynnes seng under hendes myggenet. Total Karen-Blixen-romantisk!

Loerdag tog vi bussen ud til en lille landsby beliggende i en dal omkranset at bjerge, som hedder Orosi. Stedet er specielt kendt for varme kilder, saa det var dem vi havde i tankerne. Vi indlogerede os paa et lille backpacker-sted kaldet Montaña Linda, som drives af nogen amerikanere. Super hyggeligt lille sted hvor det vrimlede med hunde, heste og katte. Lige nogte for mig, Nynne var mindre begejstret.
Dagen tilbragte vi ved et familie-badested med baade kolde og varme pools, laekkert!
Om aftenen drak vi nogen oel, overvaerede en lokal fodboldkamp og gik tidligt i seng.
OBS: JEG HAR VAERET 5 CM FRA EN RIGTIG, LEVENDE UDE-I-DET-FRI SLANGE! Vi kommer gaende og pludselig siger Nynne: Ej Nete, kom lige hen til mig - nu! Paa det tidspunkt stod jeg lige ved siden af en klam, brun slange. Naaede heldigvis ikke at se den, men taenker stadig paa den..! Men flot tacklet af Nynne.

I morges holdt vi et lille morgenmads-picknik paa den lokale fodboldbane hvorefter vi tog bussen tilbage til San Jose. Her tilbragte vi eftermiddagen og har nok stort set vaeret inde i samtlige skobutikker i byen. Men UDEN at koebe noget, flot!
Frokosten indtog vi paa Grand Hotel de Costa Rica, som viste sig at vaere et MEGET fornemt sted, som havde huset beroemtheder som JFK, Julio Iglesias og John Wayne. Vi provede bare og finde noget som IKKE var Burger King.. (landet er helt utrolig amerikaniseret og vrimler med McDonalds, Burger King og Kentucky Fried Chicken).
Det var noget af en oplevelse, men foelte ogsaa at vi ikke helt faldt i med maengden.

I morgen starter sprogskolen og vi skal med bussen kl 7, saa vi vil gaa hjem og hvile os nu.

Haaber I alle har det rigtig godt - det har vi ihvertfald.

Mange knus, Nynne og Nete

5th March 2007

regnvejr
det lydet som om det er mere fredeligt hos jer end her i Danmark. Der er udbrudt 3. verdenskrig på Nørrebro pga ungdomshuset på jagtvej. I weekenden fik vi lov til at prøve ikke at have regnvejr, men det var kun en prøve, i dag regner det igen. Så nyd at I kan gå i sommertøj. Cahri

Tot: 0.106s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0512s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb