Bienvenidos a Costa Rica!

Published: March 2nd 2007

Hejsa allesammen...

Saa er vi paa Costa Rica... Vi ankom i San Jose ca omkring midnat efter en lang og ret udmattende tur...
At vi overhovedet kom med vores fly var lidt af et under, eftersom USA virkelig har opgraderet deres sikkerhedssystem...bagage og ejendele blev gennemlyst og analyseret for hver doer, vi kom igennem. Og saa er 10 timer i fly egentlig ret lang tid, og vi naaede at voldkede os. Vi havde ret svaert ved at falde i soevn, indtil vi kom ind i en del turbulens, som paa magisk vis fik vugget os i soevn i loebet af 2 min. Ikke alle delte dog samme mening, isaer ikke den lille svenske dreng, som kastede op i laartykke straaler ud over sig selv og mutti lige som vi skulle til at lande i Atlanta. Stakkel.
Atlanta lufthavn var ikke en specielt ophidsende oplevelse udover, at det altid er lidt sjovt at vaere omringet af amerikanere paa hjemmebane og saa var der selvf ogsaa lige de ca 500 amerikanske soldater, der laa henslaengt overalt i fuld oerkenuniform...
Den forsinkede flytur Atlanta-San Jose har ikke efterladt nogen indtryk overhovedet, da vi faldt i soevn saasnart vi steg ombord arrangeret i mere eller mindre behagelige og mulige sovestillinger. Vi var paent traette, da vi kom ud i Costa Ricas fugtige nattehede og blev utroligt lykkelige, da vi blev modtaget med kindkys af Ana og Omar, som er foraeldrene i vores vaertsfamilie.
Ana og Omar har 2 smaekre boern, Tatiana paa 17 og Jose Pablo paa 10, og de er super soede allesammen...og taler ikke engelsk overhovedet... Men indtil videre har vi overvundet sprogmisforstaaelser og vanskeligheder vha Latin Phrase Book, tak Tine!, fagter og faa, men velvalgte spanske saetninger.
Familien bor i et lille fint hus, som er omgivet af en gitterport, der er laast doegnet rundt, hvilket aabenbart er ganske normalt her. De har en fantastisk kitschet boligstil, fx sover jeg under et neonfarvet vaegtaeppe af to heste og Netes natlampe er en lyseroed buket blomster, og udsigten fra huset er, sorry to say it, palmer og bjerge...her er virkelig smukt og eksotisk, det er en fryd.
I dag tog Ana og Tatiana med os op til sprogskolen, som ligger ca 15 min buskoersel herfra, i ganske idylliske omgivelser. Vi fik the grand tour og klarede med noed og naeppe den berygtede skriftlige test...det gik maaske ikke super godt, men hey, hvordan faar man lige opremset de vigtige aspekter i en tekst, der handler om 3 maend, der finder en dreng i Sydfrankrig, som aldrig har moedt mennesker, ikke har noget sprog og gaar paa fire ben, som de fanger og tager med til Paris og viser ham frem...eller dvs vi tror, det er det, den aandssvage tekst handler om... Vi meldte pas.

Nu er vi sultne, saa I faar ikke mere...men denne internetcafe ligger 2 min fra hvor vi bor, det koster ca 3 kr i timen og saa maa vi baade ryge og drikke her, saa I skal nok faa masser af updates...

Viele Liebe

NETE OG NYNNE

3rd March 2007

hvor skønt
Hvor dejligt at høre fra jer og vide at I har det godt. jeg glæder mig til billeder af jeres familie og deres hus. Cathri

Bange!!
Kære Nynne - Darling.. næppe har du forladt mig her i det kolde nord, får nørrebronx står i flammer.. yes.. og tåregas har vi også!! in case you don't now.. torsdag morgen ryddede de ungeren! så julius bloms gade er the place to be!! især fordi her er fyldt, (overfyldt!!) med unge kampklædte politimænd... yummi!! på vej på arbejde i morges måtte jeg forbi to politiblokader, en fæstning af dæk, et bål, en itu sprungen tlf box og en smadret flaske kontainer+indhold! PARTY! ellers alt vel... men savner dig godt nok på jobbet... Tina er endnu ikke heellllttt up to date... mildt sagt.. men det kommer nok. det er i hvert fald skønt at hører at i er kommer godt frem og at i har det skønt. knus og kram, Anne.
5th March 2007

Nåååhhhr - det er sådan den virker!
Hey Tøser! Det lyder jo som om, der ikke går mange dage før I får besøg af mig:) Er megaforkølet(så send gerne friskpresset juice hjem!) og skal ud og se lejlighed i aften - Spændende kombi:) Nå - men Nynne: Husk at tjekke www.smaekforskillingen.blogspot.com en gang i ny og næ - vil prøve at fylde den med lækre billeder(hovedsagligt af de glade rejsearrangører fra Andretina Rejser) og nogle sigende tekster... Svaner - nej: Savner! Kys T

Tot: 0.115s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 57; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb