Back to school...


Advertisement
Published: March 8th 2007
Edit Blog Post

Aloha!

Vi har netop gennemfoert de 3 foerste dage paa skolen og hvilke tre dage, det har vaeret!... At starte i skole igen er saadan lidt ubehageligt i starten og baade Nete og jeg sad med flugtplaner i tankerne...
Vi er kommet paa hver vores hold med lutter American Dudes... Skolen er nemlig for tiden besat af 2 store grupper af amerikanere fra hhv Washington og Minnesota, som lever op til enhver fordom, man kunne have om dette folkefaerd.
Jeg er paa hold med 1) Stephanie: 18-aarig halvfanatisk sportspige, som staar op kl 5 hver morgen for at loebe en times tid, lever af protein-shakes og -det bedste af det hele- faar 8000$ af sin far, hvis hun ikke drikker, ryger, tager stoffer eller dyrker sex, indtil hun bliver 21...hun er nemlig en good girl...[hvad goer det mon os andre til?...Faldne syndere?... Husk: good girls go to heaven, but bad girls go everywhere...hehe).
Naeste holdbuddy er 2) Kathryn...maaske det kedeligeste menneske, jeg i mit liv har moedt, fuldstandig blank... Nr. 3) er Ted... Og hvad er der at sige om Ted? Jo, Ted er dit klassiske eksempel paa et amerikansk bonghoved, som sprunget ud af en daarlig ungdomsfilm. Han synes vist selv, at han er saadan lidt charmerende og maaske endda sjov, men det er han saa den eneste, der synes.
Netes hold er befolket af cheerleaders, som fremhaever "The Simple Life" som deres yndlingsserie... Need I say more?
Det er maerkeligt at opdage, at der virkelig er en eller anden kulturel kloeft mellem nordeuropaere og amerikanere, som goer, at vi bare ikke helt fatter hianden... De er meget imponerede over Europa og europaere og vores endeloese frisind...det er altid en trumf at diskutere alkoholpolitik fx... Problemet er bare, at de branderter, vi havde som 16 aarige, dem er de i fuld gang med at udleve som 20-aarige. Deres ophold her er en ren charter med UNG-REJS...
- Jaja, mon ikke de overrasker os utroligt positivt paa et eller andet tidspunkt?
Men men men, der er ogsaa nogen rigtig fine piger fra hhv Island, DK og Tyskland, hvoraf vi har kapret to af dem, som tager med til rastafari-bountystrand Puerto Viejo i denne weekend.
Vi glaeder os ret meget til at komme lidt ud paa egen haand, for skolen er lige lovlig god til at pylre om os, og vi har faaet meget ros for, at vi simpelthen selv tog afsted med bus til Orosi i sidste weekend..."Muy inteligentes!".... Tak? En maaned med nanny-911 og saa er vi nok paent klar til at komme on the road again...

Skolen gentager igen og igen, at vi skal vaere meget forsigtige... Alene paa vejen fra busstoppestedet og op til skolen skal vi gaa mindst 2 personer og have "muy cuidado", for ellers kan vi blive bestjaalet...hvilket rent faktisk skete for 2 laerere i sidste uge netop paa denne vej...

Men hey, no worries, Nete og jeg er maegtig forsigtige, og saa er Nete jo lidt af en haj til jiujitsu... Nete er godt nok ikke meget vaerd paa nuvaerende tidspunkt, for hun er riiimelig ramt af ukendt allergi...saa i dag opsoegte vi apotek og fik fat paa nogen super gode drugs, som foruroligende nok friskede hende op i loebet af 2 sek...

Er lidt traet og kan ikke rigtig finde traaden...holde stilen...koncentrere mig...ingen af delene. Saa vi vil sige adios og skrive en anden dag igen. Skriv endelig intetsigende kommentarer til os, det er saa hyggeligt...

Las dos muchchas -og nej, Nynne, det betyder ikke overskaeg...- Nete og Nynne

PS. Til alle jer paa Noerrebro, saa haaber jeg, I snart faar lidt fred og ro - saa billeder af nedrivningen og blev sgu helt sentimental. Hvor er det latterligt, at de har revet ungdomshuset ned... Ser I Ruth, saa kick her ass...












Advertisement



8th March 2007

hvis jeg møder Ruth..
hvis jeg møder sut-Ruth, så lover jeg at hun ikke går hel fra det møde. hun har udtalt at næste gang er det bøssernes tur.. hun er skrækkelig! så hvis jeg møder hende herude, så pudser jeg mine friendly-neigtborhood-politihunde på hende. det er nogle biske sataner, som konstant gør uden for mit soveværelses vindu.. lovely... ellers går det godt her... chef-jesper er i store problemer, da susanne, karin og helena er syge og mariette er på ferie. jeg ligger også hjemme med en fantastisk omgang halsbetændelse, så arbejdskraft er ikke lige det han har mest af for tiden... det er altid skønt at få mail fra jer og kan slet ikke vente til den næste kommer... godt at hører at i har det godt. Knus Anne.
9th March 2007

Fed ferie :-)
Hey hey Nynnepigen. Hvor grinede jeg hoejt af din lille historie her inde paa den propfyldte internetcafe i cusco, peru.. Jeg har foerst lige hoert at vi befinder os paa samme kontinent i det samme halve aar! Det er da for fedt.. kommer I syd paa senere? Vi skal viddere til Bolivia og Brasilien... Hvis det passer kunne vi jo moedes paa en laekker strand en gang og drikke en lille mojito. Hyg og hejsa og hav en fed ferie! Karen
11th March 2007

Goðan Daginn Nete mus
Hello Line Kaae her:) Nete hvor er jeg imponeret at du sån vil se den store verden og knap kan köre med bus selv fra fyn til Jyllan:) Håber virkelig du får en god rejse og glæder mig til at se dig til sommer. Håber jeg selv får muligheden for en rejse hvis det ikke ender med börn og hus först:) Du kender mig jo, man ved aldrig haha. Anyway så take care og scor et par lækre solbrændte fyre for din "gamle" halvgifte luske i bondeland. Love you nete. Kram Line

Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0559s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb