Can you Belize it?!

Published: May 3rd 2008

Etter et aa ha overnattet i den lille meksikanske byen Chetumal helt ved grensa til Belize, og en kjapp busstur, var vi plutselig i Belize city. Vi fikk hoppet paa en baat og etter 1,5 timers baattur var vi paa plass i San Pedro paa oeya Ambergris caye.
Grunnen til at vi valgte akkurat denne oeya var pga at Linda kjente ei fra Trondheim som hadde kjoept leilighet der sammen med venninna si, Mari et par aar tidligere, og etter noen facebook mld var leiligheta i boks. Ragnhild som Linda kjente fra foer var hjemme i Norge, mens Mari var paa oeya. Vi syntes det var helt fantastisk og faktisk faa bo i en egen leilighet med eget rom og bad, og i tillegg ha et kjoekken og stor stue til disposisjon. Med TV! Mari passet ogsaa to hunder, Princess og Junior, som vi ble ganske saa glade i. Tok med de paa stranda en dag, og lekte med dem, helt gaerne!! 😊

Vi hadde ogsaa avtalt at vi skulle moete Kine og Ina ( Tromsoejentene vi var i Peru med ) i Belize, og dagen etter var de paa plass. De hadde kjoept seg ny billett, og brukt 3 dager med 2 mellomlandinger for aa moete oss, saa det syntes vi var veldig stas. Kine og Ina ble ogsaa innkvartet hos Mari i leiligheten. Gjenforeningen ble foerst feira med hjemmelagd "norsk" taco, noe som vi har savna ekstremt, og en alkoholrik paafoelgende fest paa en av de lokale utestedene 😊 Det var en ganske redusert gjeng som vaakna dagen etterpaa, og fikk slept seg ned paa stranda. Grandiosa var sterkt savna da! Ina maatte desverre forlate oss til fordel for New York noen dager seinere, mens Kine fortsatt ble med oss.

Den ene dagen dro vi paa snorkletur. Vi og Kine, noe som endte opp med aa bli hoeydepunktet i Belize. Vi svoemte med flotte fisker i masse forskjellige former og farger, og nurseSHARKs!! Litt skummelt maa vi vel innroemme at det var. De er jo vegetarianere og spiser jo ikke mennesker ble vi fortalt, men litt skeptiske uansett, det er jo faktisk haier vi snakker om!! Men uansett var det fantastisk morsomt! Vi hadde kjoept med oss et engangsundervannskamera, resultatet av bildene ble ikke akkurat det beste, men det ligger ihvertfall noe litt lenger nede. 😊

Vi hadde egentlig bare planlagt aa vaere paa oeya i
Ina, Mari, Vilde og KineIna, Mari, Vilde og KineIna, Mari, Vilde og Kine

Vin hoerer hjemme naar man skal ha taco for foerste gang paa 3 mnd. =)
4-5 dager, og dra rundt og se andre steder i Belize, men vi kom oss liksom aldri derfra. Det var virkelig godt aa bo i en leilighet hvor vi hadde tilgang paa alt; lage oss mat paa kjoekkenet og se en film paa kvelden. Mens dagene gikk med til aa ligge pal paa stranda om dagen 😊 Samtidig maa det nevnes at det er en helt spesiell "stemning" i Belize. Det finnes ikke stress her, alle tar det helt med ro og det passet oss veldig bra. Men, som husverten vaar, Mari, sa, saa kan det bli litt irriterende i lengden. Den flotte stemingen merket vi den dagen vi skulle dra. Vi var tidlig ute til baaten og fikk kjoept oss billetter. Siden det var over en time til den skulle gaa gikk vi for aa kjoepe oss noe mat mens vi ventet. Da vi kom tilbake til baaten et kvarter foer den skulle gaa, saa var den rett og slett full, og vi maatte vente i 2 timer paa neste baat. Det spilte ingen rolle at vi hadde billett, det var ikke deres problem.. Jadda.. 😉

En uke har igjen gaatt helt sykt fort, og naa er det Honduras!! Og Kine er fortsatt med oss 😊

Kine og princessKine og princess
Kine og princess

princess var e av de ti hundene som ogsaa bodde med oss.
shotting.. shotting..
shotting..

det er vel strengt tatt ikke noedvendig.. men virker veldig lurt der og da..
Kine forklarer at det er saaa lite alkohol i drinkene..Kine forklarer at det er saaa lite alkohol i drinkene..
Kine forklarer at det er saaa lite alkohol i drinkene..

Noe som vi fant ut dagen derpaa at IKKE stemte..
Vi hadde ogsaa en liten fest paa do..Vi hadde ogsaa en liten fest paa do..
Vi hadde ogsaa en liten fest paa do..

Her er Ina i full gangn med et av sine beroemte moves! :)
dagen derpaa.. dagen derpaa..
dagen derpaa..

Endelig kunne vi bare slappe av paa sofaen med film og Pizza!!

Tot: 0.093s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 60; dbt: 0.053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb