Playa Del Carmen :)

Mexico's flag
North America » Mexico » Yucatán
April 9th 2008
Published: April 10th 2008

Saa var det tid for Playa del Carmen!! I foelge Lonely Planet er dette den byen i verden som vokser mest pr. aar.. Har visstnok en oekning med 25% pr. aar. Og det kan vi egentlig forstaa, for dette var virkelig et turistmekka, og da ikke for saanne fattige turister som oss. I forhold til Isla Mujeres og Tulum var det ganske saa mye dyrere her. Stranda var grei, men byen hadde til gjengjeld en gaagate som var veldig, veldig lang. Her krydde det av restauranter, butikker og barer.

Fredag 4.april dro dessverre Lotte hjemover igjen til Norge. 😞 Takk for et herlig besoek snuppa! 😊

Saa da var vi 4stk paa tur igjen. Vi ble faktisk i Playa i en uke, og vi var ikke akkurat vilt begeistret. Hadde det ikke vaert for at Hege og Mette skulle fly ut fra Cancun og vi skulle til Belize saa hadde vi nok ikke blitt der saa lenge. En av dagene dro vi til en "fornoyelsespark" der - Xcaret. Hovedgrunnen for aa dra hit var for aa svoemme med delfiner, samt at vi hadde hoert at det var et veldig bra sted. Hadde det ikke vaert for at det var saa sykt dyrt saa hadde kanskje inntrykket vaert bedre av denne parken. Men, naar vi, som allerede ligger laaaangt under budsjettet vaart betaler en liten formue for aa komme inn, saa en ny formue for aa faa "svoemme" (stake paa) med delfiner, ogsaa en ny formue for aa faa kjoepe bilder av delfinsvoemminga, da var ikke stemninga helt paa topp. Vi hadde sett for oss en park hvor man kunne gjoere en del aktiviteter, kanskje litt karuseller og vannsklier, men den gang ei. Man kunne tusle rundt aa se paa noen dyr, og saa kunne man ligge paa stranda. Naa virker det som om vi er veldig negative til Xcaret, men det meste av negativiteten gaar paa at det var saa dyrt. Delfinsvoemminga var moro, og paa kvelden var det et to timer langt show om meksikansk historie og kultur, noe som var veldig bra, og som kanskje "reddet dagen". Til dem som har masse penger aa bruke er Xcaret et greit sted, til alle backpackere med smale budsjetter - hold dere unna! 😉

Resten av dagene var forholdsvis rolige. Vi proevde oss paa utelivet et par kvelder, og fant noen ganske imponerende diskotek. Dessverre var prisene like imponerende, samtidig som det krydde av 18aarige amerikanere paa springbreak, saa da tuslet vi tilbake til rommet og tven vaar som hadde mange engelske kanaler. Vilde og Mette havna paa en lokal karaokebar en kveld. Vi var de eneste "gringosene" der, men hadde det veldig moro!

I dag dro Hege og Mette til Cancun for aa ha sin siste natt der foer de flyr hjem til Norge igjen i morgen tidlig. Vi har hatt en helt fantastisk maaneden sammen med dem og savner dem litt allerede.. Vi tok en 4,5 timers busstur ned til den meksikanske byen Chetumal som ligger rett ved grensen til Belize. I morgen tidlig tar vi buss til Belize city, for aa saa ta baat ut til San Pedro paa Ambergris Caye. Gjennom bekjente i Norge skal vi leie en leilighet der.

Vi har hatt to deilige uker i Mexico, men det er vel ikke her vi hadde tatt neste ferie. I foelge folk vi moette skal vestkysten i Mexico vaere enda bedre og ha halverte priser, saa kanskje vi valgte feil kyst? Faar dra dit neste gang. 😉 Isla Mujeres og Tulum var ganske saa herlig, mens Playa hadde nok vaert bedre hvis man bodde paa et all inclusive hotell og hadde masse penger. Den meksikanske maten har skuffet oss veldig, og vi gleder oss til norsk taco igjen. Vi har faatt mye sol og strand da, men utenom det har det ikke vaert saa mye aktiviteter. Vilde og Linda var naere ved aa hoppe i fallskjerm, men det ble det dessverre ikke noe av. Saa da maa vi finne et annet sted aa hoppe.

Tusen takk til snuppene vaare Lotte, Hege og Mette for kjempekoselig besoek. Og tusen takk til Heges mamma, Hanne for lesestoff. Alt staar bra til med oss, og vi er veldig klare for Belize naa. Nesten litt rart aa bare vaere oss to igjen naar vi har hatt besoek i en maaned. Vilde har herlig oereverk og Linda har solbrente lepper, men - alt ordner seg!! 😉

Vilde , Mette og papegoeyene..Vilde , Mette og papegoeyene..
Vilde , Mette og papegoeyene..

Egentlig hadde vi ikke lov til aa ta bilder selv, selvfoelgelig, siden de ville ta bilder av oss med papegoeyer og selge de etterpaa, men vi klarte aa lure oss til et alikevel :P

11th April 2008

God Damn
NÆGRE! Dere har blitt så brune. Selv om dere ikke reiser tilbake til Mexico, ser de strendene der syyyykt flotte ut! Og jeg er villt misunnelig på at dere har fått svømme med delfiner. Jeg har vært i auswitch, og det var ikke riktig så hyggelig, men virkelig en opplevelse. Kos dere videre snuppis
12th April 2008

Skulle ønske
at vi også snart fekk noko av den varmen de lever i for tida. Ser kjempeherlig ut jenter!! Skal helse masse frå bestemor Vilde, ho har nettopp oppdatert seg på bloggen. Ragnar og onkel Tormod helsar også, dei følger med:-) Varme klemmar til dykk begge to. Mamma Unni og Bjørnulf.

Marte.. :)
Linda begynner ihvertfall aa bli ganske neger her. Jeg er ikke like brun, men vi foeler oss egentlig ikke saa brune, godt aa faa litt positiv tilbakemelding da. :) Strendene der var veldig herlige ja!! Men, her i Belize er det ikke saa dumt her heller. Auswitch kan jeg tenke meg var en ganske spesiell opplevelse ja, kanskje jeg skal legge neste reisemaal dit.. Linda hilser masse! Stor kos fra Vilde!

Mamma og Bjoernulf!
Ja, vi klager ikke akkurat paa varmen nei. Er like herlig og varmt i Belize, skal proeve aa faa til en snorkletur i morgen. Dere faar hilse saa mye tilbake til alle sammen! Stor kos fra Vilde!
14th April 2008

Hei igjen jentene mine! Lenge siden kommentar fra meg...saa her er en!:) Ser ut som dere fortsatt har det helt supert! gleder meg til aa komme til varmere strok naar jeg ser bildene deres! Jeg er naa ferdig med inkatrail...fantastisk tur! vi var litt mer heldige med vaeret enn dere da... og jeg kom meg opp paa det siste fjellet i maccu piccu! maatte jo det siden dere ikke klarte det, enda saa sliten og lei jeg var..hehe. og enig med marte...negre er dere blitt...sykt brune! haaper vaerte holder seg saa jeg ogsaa kan faa bort litt blek vinterhud. kos dere ihjel videre. love
15th April 2008

Mari.. :)
Gratulerer med vel overstaatt inca trail!! :) Naa koser vi oss paa San Pedro i Belize, men har hatt litt daarlig vaer her i gaar og i dag, ikke bra for brunfargen.. ;) Drar videre soerover i morgen, og satser paa aa vaere i Honduras paa fredag. Da blir det forhaapentligvis dykkelappen. Haaper du har det supert snuppa!! Stor kos!!
25th April 2008

Hei Vilde:-)
Tusen takk for kortet som vi fikk i går, koselig! Ser ut som dere har det like topp fortsatt. Her på øya har vi det bra, med fint vårvær;nærmer seg konfirmasjon nå vet du, så vi håper været vil vare til da:) Du skulle vært her og feira sammen med oss, men det blir nok litt vanskelig å få til denne gangen.. Kos dere, og god tur videre! Skal hilse fra resten av gjengen også. Stooooor klem fra tante:)
27th April 2008

Så utrolig....
morsomt å følge med deg Vilde :-) Besøkte klassen forrige uke og der prydet veggen med mange kort fra deg. Gleder meg til å lese dem, begynner så smått igjen på mandag - skal bli deilig å menge seg med småtrolla igjen....selv om det ikke er 100% ennå. Nok om meg....gleder til å lese mer om reisa deres :-) Klem Wibeke
30th April 2008

Tante Ingunn! :)
Saa hyggelig at dere ble glade for kort! :) Vi koser oss fortsatt masse vettu. Litt trist akkurat naa, for naa er soer- og mellom-amerika over.. Vi flyr til Hawaii paa torsdag, men blir vel bra det og. :) Ja, jeg skulle vaert der i konfirmasjonen, men blir dessverre litt vanskelig ja! Tar det igjen om noen aar! Hilse saa masse tilbake til alle sammen! Stor kos fra Vilde!
30th April 2008

Wibeke! :)
Saa morsomt at du foelger med meg! Vi koser oss masse, masse! Har tatt dykkerlappen naa, for en opplevelse! Kommer forhaapentligvis to nye blogger om faa dager. Du maa hilse saa masse til smaatrolla! :) Haaper du er tilbake i 100% snart! Stor kos fra Vilde!

Tot: 0.175s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 59; dbt: 0.1053s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb