Page 2 of sofiah87 Travel Blog Posts

Europe » Spain » Castile & León » Valladolid October 10th 2010

Nu har jag varit i Valladolid, Spanien, i en och en halv vecka och jag trivs jättebra. Här kommer en liten sammanfattning av veckan som gått. Torsdagen den 30 september lämnade jag Lund och Sverige och påbörjade min resa mot Valladolid. Resan blev mer äventyrlig än förväntat eftersom flyget mellan Köpenhamn och Madrid var 4 timmar försenat, vilket ledde till att jag fick övernatta i Madrid och istället för att komma till Valladolid på torsdagskvällen i lugn och ro, kom jag fram på fredagsmorgonen en halvtimme innan jag skulle träffa min spanska koordinator. Men väl på plats flöt allt på. Min första förmiddag i Valladolid var intensiv med praktikintroduktion, inskrivning och andra praktiska saker. Min första praktikplats här är tre veckor på en prematuravdelning, sedan blir det en kirurgisk vårdavdelning och intensiv vårdsavdelning. Under praktikintroduktionen träffade ... read more

Tot: 0.079s; Tpl: 0.003s; cc: 5; qc: 33; dbt: 0.0592s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb