Page 8 of Philopreis Travel Blog Posts

Europe » France August 27th 2008

Nu we stilaan naar onze volgende grote reis uitkijken, wordt het de hoogste tijd om onze blog wat bij te werken. Want ja, onrustig zoals we zijn, we zijn er (natuurlijk) inmiddels weer op uit getrokken! Hier dan een eerste episode! (20/01/2009) Wie dacht dat enkel verre oorden ons kan bekoren, zal zijn mening moeten herzien: we kunnen heus wel dichter bij huis wat boeiends vinden. Een weekje kastelen van de Loire bijvoorbeeld. Half Augustus trekken we dan ook, met de wagen naar Mont-près-Chambord, waar we overnachten in Hotel Le Saint Florent. Hier zullen we de auto achterlaten en verder trekken... met de fiets! Mens sana in corpore sano Het begon allemaal met “plan S”... Toen Vanbreda het op zich nam ons aan te zetten wat aan onze conditie te werken, heeft het een onverhoopt ... read more
De actoren
Chambord
Château de Villesavin

Africa » Uganda May 12th 2008

Toegegeven, dit heeft wat lang geduurd! We zijn bijna aan onze volgende vakantie toe! Maar belofte maakt schuld, en daar houden we ons dan ook aan. De links van de vorige publicaties zijn bijgewerkt, en hierna volgt de laatste episode van onze zwerftocht door de ‘Parel van Afrika' Travel is more than the seeing of sights; it is a change that goes on, deep and permanent, in the ideas of living. --(Miriam Beard) Dag 13 - Woensdag 7 Mei: Naar Lake Bunyonyi Na de adrenalineshot van gisteren, tintelen al onze zenuweindjes nog na. Maar we moeten afscheid nemen van deze beminnelijke reuzen. We zetten onze reisweg verder door de 'Impenetable Forest' en dromen nog wat van haar machtige bewoners… Dat zij nog lang mogen (over)leven... Terwijl ons voertuig laveert langs de bergflanken, maakt de beslotenheid van ... read more
het meer
Mag ik even langs?...
Slender billed weaver

Africa » Uganda May 7th 2008

Sorry voor het kunst- en vliegwerk van de vorige bijdrage, maar de vrees onze netwerkverbinding te verliezen heeft ons genoopt halsoverkop de foto’s te uploaden, zodat de tekst onafgewerkt en in kladversie werd gepubliceerd. We hadden ook begrepen dat het even zou duren voor we nog een degelijke verbinding zouden vinden. Maar niet getreurd: voor de geïnteresseerden wordt de tekst zo spoedig mogelijk bijgewerkt. Woensdag 30 april 2008 Semuliki N.P. Omdat de accommodatie in de buurt van het park inmiddels totaal onderkomen is zullen we vandaag nog naar Fort Portal terug moeten, d.w.z. 2 maal 3 uur piste... van het zwaarder niveau. Maar het landschap onderweg is adembenemend mooi: een schitterend beboste vallei geflankeerd door bergen bebouwd met veldjes en bananenplantages tegen de steile flanken...Langs de w... read more
Stoeiende olifanten
Hippo
Ochtendgloren op de Kazinga

Africa » Uganda April 29th 2008

Om jullie geduld niet onnodig lang op de proef te stellen, hier reeds enkele, niet helemaal verwoorde, indrukken Dag 1 - Vrijdag 25/04/2008 - Aankomst in de Parel van Afrika We landen in Entebbe bij valavond, na een probleemloze vlucht. Temperatuur aan de grond: rond 25°C. Zelden zo’n informele paspoortcontrole meegemaakt. Er is maar 1 belangrijk item: 50 USD fee voor je visum: je geld wordt nonchalant in een grote schuif gesmeten, waar alle valuta’s en coupures dooreen. Verder wordt er nauwelijks naar je papieren gekeken. Goodwin en Henry van Mamaland Safaris staan ons op te wachten en loodsen ons door naar onze wagen. De weg naar Kampala is erg druk, maar versuft door 9 uur vliegtuigzitten, de hoge temperatuur en alle nieuwe indrukken, geuren en kleuren die op ons afstormen, merken wij nauwelijks hoe ... read more
Vlug naar mama
Festijn bij de leeuwen
I'm the king

Africa » Uganda April 25th 2008

A journey of a thousand miles must begin with a single step. -- Lao Tzu Inleiding Ja, we weten het: het is er wat over! Maar ‘net’ terug uit Borneo, en we zijn weeral op stap! En ja, we hebben dan maar besloten dat dit ons (mens)apenjaar zou worden: na de neusapen, de orang-oetans en andere Aziatische soorten, gaan we nu op zoek naar o.m. de chimpansees en de berggorilla’s ! En waar kan je ze best bewonderen dan in Oeganda, de ‘Parel van Afrika’? Omdat het bezoek aan deze verre ‘neven’ (> 98% gelijkenis in DNA !) ‘permits’ vergen die ruim op voorhand dienen aangevraagd bij de bevoegde instanties, hebben we beroep gedaan op een klein locaal agent nl. Mamaland Safaris om zich over de praktische kanten te ontfermen. De ‘highlights’: Murchison Falls N.P. ... read more

Asia » Malaysia » Sabah February 17th 2008

Het heeft nog even geduurd, maar we houden ons woord... If you don't know where you go, every road will lead you there... Vrijdag 08/02/2008 - Kinabalu Park Gong Xi Fa Cai. Vandaag is het Chinees Nieuwjaar... en we zullen het geweten hebben! Voor vele Chinezen begint een weekje vakantie met een lang weekend, dat brengt heel wat volk op de baan! Vandaag gaan we naar een van de hoogtepunten van onze reis, nl. Mount Kinabalu, die met zij “Low’s Peak” (neen echt niet laag, maar de man heette gewoon zo…) op 4.095 m, boven het Kinabalu Park uitsteekt. De (2de) hoogste berg van Zuidoost Azië. Het park zelf (754 km2) werd in het jaar 2000 door de UNESCO uitgeroepen tot “Werelderfgoed” omwille van de unieke biodiversiteit: van laagland (dipterocarp)- en bergregenwoud, over nevelwoud, sub-alpijns naaldbos ... read more
Rafflesia
Poring, de zwavelbaden
Borneo Forest Lodge

Asia » Malaysia » Sabah February 14th 2008

Het is met enige weemoed dat we afscheid hebben genomen van de Ibans. Terug de 'drukte' van Kuching, vanwaar ons verhaal verder gaat. Nu zijn we in Sandakan, terug bij computers om onze blog bij te werken... wij hopen dat jullie het leuk vinden. We wander for distraction but we travel for fulfilment... 03/02/2008 - Transfert naar Kota Kinabalu Wij worden opgehaald door Olaf. Wij zullen bij hem thuis, ergens in een buitenwijk van KK logeren. Hoewel wat kleiner dan Kuching lijkt KK drukker en levendiger. 's Avonds leidt Olaf ons rond met een uitgebreid bezoek aan de Filipino market, waar allerlei lekkers te vinden is. Wij mijden zorgvuldig de “Waterfront” en andere toeristetrekpleisters De avond wordt besloten met een rijkelijk diner in een befaamd Chinees restaurant( of beter gezegd, een combinatie van 4 restaurants in ... read more
Paradijselijke strand
ons Robinson eiland
Een van onze gastheren...

Asia » Malaysia » Sarawak February 3rd 2008

Een woordje vooraf: Gezien de beperkte computerfaciliteiten, zal ons verslag zich voorlopig beperken tot de 'highlights' van ons parcours. Zodra mogelijk zal alles verder gestoffeerd worden met details, foto's en links. Beloofd! Don't worry the potholes in the road and celebrate the journey... 27/01/2008 - Cat City (Kuching) Na een probleemloze trip over Amsterdam en Kuala Lumpur landen we in Kuching, waar we een gezellig onderkomen vinden in het backpackers guesthouse 'Singgahsana Lodge'. 28/01/2008 - Kuching Wetlands We zijn nog aan het bekomen van de lange trip. Wat 'chillen' en rondkuieren langs de 'Waterfront' In de namiddag trekken we naar de 'Wetlands', een beschermd mangrovewoud in het estuarium van de Santubongrivier. De Irrawaddydolfijnen waren niet op de afspraak, maar we konden een glimp opvangen van e... read more
Neusaap
Makaak
Ritchie

Asia » Malaysia » Sarawak January 26th 2008

Waarom Borneo? Borneo: an alternative, but definitely not second choice! Ons eerste plan was om naar Myanmar te trekken. Voor mij de derde keer, maar voor Ingrid de eerste. De politieke strubbelingen van enkele maanden geleden hebben wat roet in het eten gegooid en we hebben dan maar besloten om naar 'plan B' over te schakelen. Plan B! Welk plan B? Er was helemaal geen plan B! Gezien onze vliegtuigtickets ons sowieso over Kuala Lumpur leiden, zullen we dan maar in Maleisië ontdekken? En waarom niet naar Oost-Maleisië (Noord-Borneo)? Lang hebben we niet hoeven nadenken: wat surfen en we hadden in een no-time massa's info vergaard en begrepen dat deze regio aardig wat te bieden heeft, voornamelijk qua natuur en de mogelijkheid een aantal zeer bedreigde diersoorten (orang oetans, ... read more

Asia » Cambodia April 27th 2003

Nu ons volgend avontuur met rasse schreden nadert, nog even een terugblik. Dit is het relaas van mijn Cambodja-trip in 2003. In volle SARS-crisis. Het is voornamelijk een compilatie van mijn e-mails van destijds. Bij het nalezen ervan bleek er nl. voldoende stof te zijn om een reisverslag te vormen . Om de sfeer zo getrouw mogelijk weer te geven, heb ik de originele vorm trachten te behouden, maar hier en daar drong zich, voor de verstaanbaarheid van de tekst, toch kleine ingrepen en annotaties op. Sommigen onder jullie zullen zich misschien zekere passages herinneren, maar ik hoop dat je er nog van geniet. (30/12/2009) Inleiding Hi folks, Ik weet het, het heeft wat lang geduurd voor ik iets liet horen, maar ik ben maar net terug in de bewoonde wereld (je weet wel, met internetverbindingen, ... read more
Koh Ker 2
Portret 1
Oversteek

Tot: 0.126s; Tpl: 0.017s; cc: 13; qc: 55; dbt: 0.0198s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb