Philopreis

Africa » South Africa » Mpumalanga » Hazyview September 27th 2017

Zoals het meestal gaat : het laatste stukje blijft het langs op zich wachten. Maar niet getreurd, met wat vertraging komt het er uiteindelijk door... Kruger Dag 18 : Vrijdag 22/09/2017 Van Tzaneen naar Balule Nature Reserve Al was de streek zeker een langer bezoek waard, was Tzaneen voor ons enkel een tussenstop naar het wereldberoemde Kruger National Park. Om terug wat aan te knopen met de kleinschaligheid (midden een enorm geheel) trekken we eerst naar een satelliet van het grote park. Balule Nature Reserve is vlak naast het Kruger nationaal park gelegen. Het gebied bestond aanvankelijk uit verschillende afzonderlijke omheinde wildparken. In de vroege jaren negentig besloten de grondeigenaars de hekken die hun eigendommen scheidden weg te nemen, om zodoende bij... read more
Image00029
Pied kingfisher
Image00003

Africa » South Africa » Limpopo » Hoedspruit September 23rd 2017

Wat vertraging bij het verzenden, maar hier zijn we! Deel 2 : The North-West & Kruger Dag 14 : Maandag 18/09/2017 Naar Madikwe Game Reserve Vroeg op, verlaten we Pretoria voor de grote drukte. In Zeerust (waar halen ze die naam toch vandaan? Je bent hier ruim 700 km van de zee verwijderd!) even stoppen om te tanken en een koffietje te drinken in 'the best coffee shop in town'. De charmante uitbaatster - Vanessa - heeft waarschijnlijk een carrière in het theater gemist, maar haar koffie, opgediend met een schitterende glimlach, mag er inderdaad welzijn. We beloven haar dan ook op de terugweg nog even binnen te springen... Dan richting Noord, richting Botswana. Madikwe Game Reserve, hoewel dichter bij Jo'burg dan Kruger (en malariavri... read more
2017-09-18_Cheetah (Jachtluipaard)2
2017-09-19_Wilde hond 1
20170920_Curieuze neuze...

Africa » South Africa » North West » Pilanesberg National Park September 21st 2017

Eindelijk terug Wifi... Je zou haast gaan denken dat dit vanzelfsprekend is, maar wij hebben zelfs nog 2 dagen zonder enige telefoonverbinding moeten overleven... and we survived ! Dag 7 : Maandag 11/09/2017 Van Kaapstad, via West Coast NP, naar Clanwilliam We verlaten de Moederstad. Maar eerst nog even langs de beroemde kruidenwinkel 'Atlas' in Bokaap gaan om er even de lekkere aroma's op te snuiven en op zoek gaan naar kwaliteitswaar. Daarna richting West Coast NP om er de bloementapijt te bewonderen. In deze periode van het jaar is de 'Postberg Section' tijdelijk open voor het publiek om deze bloemenpracht te aanschouwen. De subtiele kleuren van de bloementapijten over het zacht glooiend landschap van de landengte tussen de oceaan en de lagoon... read more
2017-09-15_0324
2017-09-15_Oryx
2017-09-12_...op zoek naar de lokale Michelangelo

Africa » South Africa » Western Cape » Clanwilliam September 12th 2017

We zijn inmiddels een weekje onderweg. Tijd om verslag uit te brengen. Deel 1 : The Western Cape Dag 1 : Dinsdag 05/09/2017 Naar Zuid-Africa Om een lang (saai) verhaal kort te houden : onze vlucht naar Kaapstad was bijna op tijd. Huurwagen gaan ophalen en, wat onwennig links-rijdend, naar onze B&B in Somerset West waar we rond 23:30 h. zijn toegekomen. Vriendelijk ontvangen door Jef, nog even wat water koken voor een hartelijk noedelsoepje en onze tram in. BEAUTIFUL VIEW Somerset West Lat. S 34° 3' 25" Long. E 18° 50' 17" Dag 2 : Woensdag 06/09/2017 Kuieren door de wijnlanden Vandaag wat rustig acclimatiseren met een verkenning van de streek. Ook aan de wagen moeten we acclimatiseren : alsof het nog niet genoeg is dat we m... read more
2017-09-08_Hermanus (16)
2017-09-06_Uva Mira (4)
2017-09-07_Betty's Bay (78)

Africa » South Africa » Western Cape » Somerset West September 5th 2017

Inleiding Ik weet het : het is ontzettend lang geleden. Veel te lang. Wat niet betekent dat we de hele tijd in ons holletje zijn gekropen, maar toch… Na Malawi is ons volgend project – IJsland – helaas in duigen gevallen (een hapering met de gezondheid 1 ween voor vertrek L), en we zijn nog even kort naar Sicilië (04/2016) en Kroatië (10/2016) geweest. De respectievelijke blogs zijn echter in de steigers gebleven. Daar zal ik bij gelegenheid nog wat moeten aan doen. Nu zijn we vertrokken voor het volgend project : Zuid-Afrika. “Maar daar zijn jullie toch al geweest?” hoor ik jullie zeggen. Juist ! Maar het is geenszins de bedoeling er een ‘copie conforme’ van onze trip van 4 jaar geleden van te maken. Nu reizen we er naartoe samen met Jan en Kitty, ... read more
Image00002
Mannetjes Kudu
Table Mountain

Africa » Zambia » South Luangwa May 11th 2015

Wij zijn inmiddels in Zambia aangekomen en hebben een eerste 'game drive' door het South Luangwa NP gemaakt. Hier zijn al wat indrukken en foto's. Meer details volgen later! Tot binnenkort. Maandag 4 mei 2015 : Makuzi Beach Een lange transferdag richting noord, naar het zgn. 'Chintheche stip'. Even halt houden bij de Mua Mission, om het lokaal Chamare-museum even te bezoeken. De missiepost werd opgezet door de Franse 'Pères Blancs' in 1903. Overnachting : Makuzi Beach Lodge Internet is down. :( , maar het kader is schitterend en we hebben de lodge met privé strand voor ons alleen Dinsdag 5 mei : Makuzi Beach Overnachting : Makuzi Beach Lodge Woensdag 6 mei : Vwaza Marsh Wildlife Reserve Wanneer w... read more
Bushbuck (mannetje)
Roan-Antilope
Southern-red-billed-hornbill

Africa » Malawi » Southern » Cape Maclear May 3rd 2015

Dag iedereen, Wij zijn uiteraard altijd op zoek naar de meest afgelegen bestemmingen, maar wij hadden nooit verwacht dat Malawi zoooooo afgesloten was ! Op vele plaatsen gewoon geen elektriciteit en internetverbindingen zijn ook maar sporadisch voorhanden. Wij zullen ons uiterste best doen om wat foto's op de blog te krijgen. Plannetje hierboven geeft slechts een ruw idee van onze trip. (Gecorrigeerd 16/05/2015) Voor meer verhalen zullen jullie even langer geduld moeten hebben :) If you want to understand how it works overhere, you will have to stop thinking like an European... It took me 10 years! (Patrick) Vrijdag 24 april 2015 : Vertrek Zaterdag 25 april 2015 : Aankomst in Lilongwe Patrick, onze begeleider, komt ons in de luchthaven oppikken. “It doe... read more

Asia » Indonesia » Bali » Sanur September 6th 2014

dinsdag 2 september 2014 : Ubud – Sidemen Panorama rijstterrassen Tempel Tirta Empul (heilige bronnen) Panorama vulkaan Homestay woensdag 3 september 2014 : Sidemen Luilekker donderdag 4 september 2014 : Sidemen - Sanur vrijdag 5 september 2014 : Sanur L'amour l'aprės-midi Het geronk van de uit Dempasar opgestegen vliegtuigen herinneren je aan het feit dat de vakanties ten einde zijn... 'The Wicked Parrot' klinkt als een donkere piratenkroeg ergen op Tortuga of enig ander caraibisch eiland. Weinig bali. Keltische muziek gebracht door een lokale band. Weinig Gaelic... maar wel gezellig. zaterdag 6 september 2014 : Sanur – Denpasar – Retour naar België .... read more
Indonesie 6 (25)
Indonesie 6 (10)
Indonesie 6 (1)

Asia » Indonesia » Bali » Ubud September 1st 2014

vrijdag 29 augustus 2014 : Kalibaru – Pemuteran (Bali) Vandaag trekken we naar Bali. Cepi zit met een bang hartje uit te kijken naar de benzinestations, want zonder bijtanken halen we het niet. En, ja! we vinden waarschijnlijk het enige station in heel de streek die Solar heeft. Maar lang zal het vermoedelijk niet duren, gezien ze met een enkele pomp 2 rijen bedienen. En de andere rij zijn camions... Het is nagelbijten tot wij aan de beurt zijn, maar het lukt. :) Oversteek naar Bali In Permuteran nemen we afscheid van Cepi. Hij keert vandaag nog terug naar Java, en hoopt overmorgen weer in Bandung te zijn. 2 dagen en enkele uren in het busje slapen zal volstaan, maar quid met Solar? zaterdag 30 augustus 2014 : Pemuteran chillen aan het strand centrum voor bescherming ... read more
Image00007
Image00014
Image00002

Asia » Indonesia » Java August 29th 2014

Maandag 25 augustus 2014 : Yogyakarta – Kediri We trekken verder in oostelijke richting. Onderweg houden we halte in het Sultanaat Solo. Hier brengen we ook een bezoek aan de Kraton. Het is beduidend kleiner dan dat van Yogya maar veel overzichtelijker, wat het bezoek aangenamer en interessanter maakt. Daarbovenop genieten we van een glasheldere toelichting in een onberispelijk Nederlands. Het is vandaag een lange rit door zeer gevarieerde landschappen. Kediri is een middelgrote stad, niet echt bijzonder. Het is ook maar een tussenstop. Ons hotel – Grand Surya Hotel – ligt in het centrum en is zowat het beste dat de stad te bieden heeft. Het is groot, (would be) chic en karakterloos. De dienst is onberispelijk en de prijzen navenant. Het zwembad, ingesloten tussen de 3 vleugels van het gebouw, heeft haast olympische afmetingen! ... read more
op de bloemenmarkt
Nooit een vliegende hond gezien?
De sultan...

Tot: 3.061s; Tpl: 0.052s; cc: 20; qc: 134; dbt: 0.0848s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.7mb