Page 4 of Philopreis Travel Blog Posts

Asia » Cambodia » North » Siem Reap October 31st 2012

Maandag 29 oktober 2012 – naar Siem Reap Sinds mijn laatste bezoek aan Siem Reap, is de stad blijkbaar geweldig uitgebreid en het aantal tophotels verveelvoudigd. Ondanks het vroege seizoen zijn er reeds heel wat toeristen. Voornamelijk Chinezen, Vietnamezen en Koreanen. De Westerlingen vormen niet langer de hoofdmoot van de bezoekers. De nieuwe economieën hebben overgenomen. Ook de prijzen zijn flink gestegen. Wij nemen ons intrek in de oude stadgedeelte, langs de rivier, vlak bij de 'Oude Markt'. Shadow of Ankor GH (De kamers zien er op de website wel wat fraaier uit dan in de werkelijkheid - nood aan een verfrissing -, maar al bij al OK) Dinsdag 30 oktober 2012 – Tempelhoppen Er zijn tientallen belangrijke tempelruïnes in de omgeving van Siem Reap, waarvan de meest bekende zich in de ... read more
Image00159
Image00229
Een 'groene' parasol...

Asia » Laos » South » Don Det October 27th 2012

Woensdag 24 oktober 2012 – naar Pakse Vlucht zonder problemen per ATR 72 van Luang Prabang naar Pakse. De 'Taxi' counter in de luchthaven van Pakse is een echte 'rip-off'! Er wordt, zonder blikken of blozen 80.000 LAK pp gevraagd voor een ritje van amper 10 minuten! Een Tuk-tuk doe de job voor 25.000 LAK pp. Als je als 'backpacker' wordt geïdentificeerd en geen precies guesthouse voor hebt, wordt je, 'by default', naar het Sabaidy2 Guest House gevoerd. Het lokale mekka van de rugzaktrekkers. Een 'dorm bed' en gemeenschappelijk sanitair vind je er nog voor 30.000 LAK, maar er zijn hier ook inmiddels wat duurdere kamers bij. Even de kamer gaan bekijken. Plots slaakt het meisje die ons begeleid een ijzige gil! (zingen:) “E... read more
Image00003
Alak-vrouw
Image00178

Asia » Laos » West » Luang Prabang October 23rd 2012

Muang Khoun. God- en geestenvrezende mensen hebben devoot zandkasteeltjes in de schaduw van de Wat opgericht ter ere van de overleden familieleden. Deze efemere constructies storten in bij de eerste felle wind of regenbui. De 400-jarige tempel waartegen ze werden gebouwd leek tegen de eeuwigheid bestand. Tot... de eerste bommenregen. Amerikaanse B52's, zaaiden vakkundig massavernietiging over de oude stad... Wat Phia Wat had over de eeuwen de plundertochten van Chinese en Vietnamese invallen getrotseerd, maar bezweek roemloos onder de bommentapijten. En het heilige Boeddha-beeld werd o.m. een arm geamputeerd... “... and people cried when they saw they lost what they woreshiped and respected so much in only a few minutes time...” (sic) Donderdag 18 oktober 2012 – Naar Luang Prabang Changement de... read more
Image00023
Op site 1 - h
Carsten, Rebecca, Ingrid & Lena

Asia » Laos » West » Nong Khiaw October 17th 2012

Wat de webmaster er ook van moge denken, Nong Khiaw ligt in het noordoosten van Laos en zeker niet in het westen! Wifi mag inmiddels in Laos zijn ingeburgerd (in de toeristische centra althans) dit zegt nog niets over de kwaliteit van de verbindingen. En die is erg wisselvallig. Hierdoor heb ik niet teveel aan de vorm kunnen werken, en is dit eerder een 'draft', die ik later zal bijwerken. Vrijdag 12 oktober 2012 – Vertrek Naar Laos trekken. Allemaal goed en wel, maar hoe begin je eraan? Wel wij deden het zo Eerst worden we door Djeni, na een korte autorit, gedropt aan de dichtstbij gelegen tramhalte. Naar Antwerpen Centraal. Met de IC-trein naar Schiphol. Met het vliegtuig (een Boeing 777-300) op 10:15 naar Bangkok. Zaterdag 13 oktober 2012 - Aankomst in BKK en verder ... read more
Boat Landing GH
Image00130 cr

Europe » Netherlands » North Holland » Schiphol-Rijk October 12th 2012

Inleiding Zoals jullie allicht al vermoedden, zijn wij inmiddels weer op stap. We zijn, inmiddels, in Schiphol aangekomen. Bestemming : Laos & Cambodja We begeven ons dus op bekend terrein. Waarom (weer) Laos? Omdat het land en de mensen er ontzettend leuk zijn. En Cambodja? Het werd gewoon hoogtijd dat Ingrid de Grandeur van Angkor zou ontdekken. Lao(s) in een nutshell : Zowat 8 x zo groot als België, geklemd tussen Thailand, Myanmar, China, Vietnam en Cambodja, is Laos een soms wel ‘vergeten’ plekje in Zuidoost Azië. Je vind er ook niet de drukte die de buurlanden kenmerken. Officieel heet het ‘Lao Peoples Democratic Republic’, maar het achtervoegsel ‘PDR’ wordt vaak omgeturnd tot het meer toepasselijke ‘Please Don’t Rush’. Dit vredig landje heeft wel de dubieuze eer een (triest) record op zijn naam te hebben: dat ... read more
Muang Sing
Mien-vrouw (Yao)
Langs de Mekong

Asia » India » Karnataka » Bangalore March 3rd 2012

Al naar (slechte) gewoonte, blijft de laatste blog-episode verweesd achter in een ‘pending file’ Het goede nieuws is dan weer dat de publicatie van het slot van de vorige reis doorgaans het voorteken is van een volgend project . Inderdaad, maar hierover later meer… Eerst onze laatste dagen Zuid-India. Vrijdag 02/03/12 – van Mysore naar Hassan Vandaag rijden we van Mysore naar Hassan, een handige basis waaruit we de wondermooie tempels van Belur en Halebid, en de bedevaartsoord Sravanabelagola zullen verkennen. Eerst een beetje relaxen in de weelderige ‘gemanicuurde’ tuinen met azuurblauw zwembad van het Hoysala Villlage Resort . Toegegeven, dit is er wat over, maar uiterst genietbaar! … en het restaurant is navenant Zaterdag 03/03/12 – Be... read more
Halebid-7
Halebid-8
Halebid-9

Asia » India » Karnataka » Mysore February 29th 2012

Maandag 27/02/2012 – van Kochi naar Conoor Lange transferdag (geen foto's). We ruilen de broeioven (rond 40°C !) voor de veel koelere Nilgiriheuvels (Conoor ligt op ± 1.850m). Wanneer je de grote baan van Kochi naar Mettupalayam (Coimbatore) volgt, waan je je midden in een XXXL Lifestyle magazine : gigantische billboards - soms wel een voetbalveld groot !!!) met reclame voor luxeproducten ontnemen je elk zicht op het landschap. Je rijdt als het ware van de ene bladzijde naar de andere... Gelukkig stopt deze publicitaire overdaad aan de grens met Tamil Nadu, waar dit soort extravaganza - gelukkig - ietwat aan banden wordt gelegd, zodat we velden, dorpen en bossen weer kunnen zien... In Conoor is niet zoveel te beleven, maar het is onze opstapplaats naar Ud... read more
Nilgiris Hills-7
Nilgiris Hills-1
Nilgiris Hills-2

Asia » India » Kerala » Kochi February 26th 2012

Vrijdag 24/02/2012 – naar Allepey en de Backwaters Vandaag verkennen we weer nieuwe horizonten. We klimmen eerst hoger de bergen in, langs felgroene theeplantages. Naarmate we weer zakken doorkruisen we rubberplantages en later ananaskwekerijen. Later, in de vlakte, de rijstvelden. Alappuzha (Allepey) is zowat de gateway voor een trip door de backwaters, een ingewikkeld netwerk van kanaaltjes en meertjes (op zeeniveau), omgeven door lagergelegen rijstpaddies. Dit is immers een van de rijstschuren van India. We gaan aan boord van een woonboot, gebouwd naar het model van de vroegere rijstboten, en vertrekken op verkenning van deze Keralase 'polders'. Lekker niets doen en genieten van het landschap en het dagelijks leven langs de kanalen. Onze schipper (ik ben zijn naam even kwijt) zorgt dat we veilig rondvaren, en Thsampy... read more
(2)
Kathakali 1
Sunday cricket 3

Asia » India » Kerala » Thekkady February 23rd 2012

Om alle tempeloverdosissen te vermijden, hebben we inmiddels Tamil Nadu verlaten en ingeruild voor Kerala. Tijd voor natuur. In Thekkady vind je de Periyar Wildlife Sanctuary, beter gekend als 'Periyar Tiger Reserve'. Niet dat je veel kans maakt om een van deze katjes te zien, maar het park telt nog andere interessante gasten. En we vonden het een goed excuus om even de chaotische drukte van de grootstad te ontvluchten. Woendag 22/02/2012 - van Madurai naar Kumily (Thekkady) Vandaag verlaten we de vlakte en trekken de heuvels in. Onderweg bezoeken we, o.a. : - een locale markt - een ambchtelijke steenbakkerij - een wasplaats langs de rivier (zie foto's) Eens aangekomen tijd om te relaxen. Hier vind je een wereldbekende specialiteit van Kerala : Ayurveda, een geneeswijze op basis van massages en kruidige oliën... read more
Markt ergens onderweg (15)
Markt ergens onderweg (2)
Markt ergens onderweg (3)

Asia » India » Tamil Nadu » Madurai February 21st 2012

Weetje : dansen is zeer belangrijk voor Indiërs. Naar verluid even belangrijk als seks! De klassieke Tamil dans telt 108 heilige posities. Standjes, zeg maar (...of was ik toch in het verkeerde boek aan 't lezen?). Neen hoor, ze staan allemaal afgebeeld op de oostelijke gopuram van het Nataraja Tempel (Chidambaram) Maandag 20/02/2012 - Van Trichy naar Madurai De Chaos in Tiruchirappalli (Trichy) is nog een graad erger dan wat we tot hiertoe al hebben ervaren. Maar ook chaos went. Wat niet went is het onophoudelijk getoeter van wat maar rijdt! In alle toonaarden. Te pas en te onpas. De Sri Rangatanathaswamy tempel, gewijd aan Vishnu, gaat door als de grootste in India. In feite lijkt het meer op een ingesloten stad dan op een gebedsplaats. Om b... read more
Trichy (2)
Trichy (3)
Trichy (4)

Tot: 3.585s; Tpl: 0.052s; cc: 27; qc: 122; dbt: 0.0896s; 3; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.7mb