Page 6 of Marit Travel Blog Posts

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai January 25th 2012

I dag har ferden fortsatt videre til Chiang Mai via Bangkok. Nok en gang var det avreise fra hotellet før sola har tenkt å vise seg på himmelen. Tok fly til Bangkok og derfra videre til Chiang Mai. Vi hadde bestilt hotell midt i gamlebyen. Sentralt til nattlivet og nattmarkedet. Dette var en typisk storby med mye mannlige turister som ikke akkurat var ute for å shoppe suvernier… Med andre ord en del barer som solgte øl og damer. Hotellet svarte ikke helt til forventningene men helt greit. Når det gjelder bilder så kommer de så fort vi er på en eller annen plass dette er mulig. Det er mye dårlige internett forbindelse her.... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi January 24th 2012

24. Januar Etter turen på Halong Bay gikkk turen tilbake til Hanoi og hotell Tirant . Det ble litt avslapping på hotellet før vi skulle ut for å innta en bedre middag. Første og største problemet man møter på i Hanoi er hvordan man i det hele tatt skal komme seg over gatene. Det sies det finnes trafikkregle men at disse ikke benyttes. Det kommer biler, lastebiler og mopeder i alle retninger. Skal man krysse en gate må man bare begynne å gå sakte og bestemt over .. Skal man vente til det blir klart kommer man aldri over. Etter å ha krysset et par gater var vi på plassen vi hadde håp om å finne en bra restaurant – men den gang ei! Det er Tet (Kinesisk nyttår) og da er nesten alt stengt. ... read more

Asia » Vietnam » Northeast » Quang Ninh » Halong Bay January 23rd 2012

23.januar 2012-01-23 Startet dagen med en frokost kl 07:00 for så å bli hentet med minibuss kl. 08:00. Reisen ned til Halong Bay var lang og kjedelig men etter 4 timer kom vi oss til havna i Halong Bay. Der hadde vi forventet at båten ventet på oss men den gang ei…vi måtte vente på båten. Etter en god halvtime ble vi hentet med skyttelbåt og tatt med ut til White Dolfin. Dette var en staselig båt med kun 5 gjester. Det var oss og 3 andre gjester fra samme hotell som vi bodde på! Men det merkelige var at de andre skulle ha to overnattinger… noe vi skulle ha i utgangspunktet men ikke var mulig iflg. skipperen pga. dårlig vær. Ja-ja.. ikke veit jeg hva som er grunnen til dette og det er det sikker ... read more

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi January 22nd 2012

Søndag 22. januar 2012 Vi forlot Hoi An i dag tidlig kl. 10:00. Hadde en tårevåt avskjed med hotellets ansatte, har lovet dem å komme tilbake. Fikk også tatt farvel med kunstner paret fra USA og Musikkeren fra Australia som var ferdig med verdensturneen sin og avsluttet med noen dager i Vietnam før han skulle hjem. Midt blant disse kjendisene bodde det to forskremte anleggsarbeidere fra Norge J Etter avskjeden ble det en taxitur til flyplassen, fly til Hanoi og nok en taxitur til hotellet. For å komme til hotellet måtte sjåføren kjøre gjennom noen trange gater som var helt ufremkommelige. Det var ikke gatene i seg selv som var problemet det var bergene av søppel som lå i store hauger midt i gate! Har faktisk ikke sett så mye søppel i gatene siden jeg for ... read more

Asia » Vietnam » South Central Coast » Quảng Nam » Hoi An January 21st 2012

Lørdag 21. januar 2012 Vi har i dag vært på sykkeltur. Vi fikk lånt sykler på hotellet. Ikke verdens beste sykler men de hadde to hjul og delvis bremser. Vi syklet over noen bruer, forbi en del rismarker, noen småbyer og lange sletter. Etter hvert kom vi til sjøen. Når vi kjørte mot stranda møtte vi på en sint og bestemt herre i en slags vaktbod. Han blåste i fløyta, slo med bataljongen i veggen på boden og beordret oss til å parkere syklene hos han da det ikke var lov med sykler på stranda. Dette hadde vi hørt om på forhånd og aktet ikke betale han en eneste dong for å passe på syklene våre. Vi syklet rett forbi og han blåste og slo for harde livet i vaktbodveggen .. Han var mildt sagt en ... read more

Asia » Vietnam » South Central Coast » Quảng Nam » Hoi An January 20th 2012

19/20. januar Vi begynte ferden videre fra Saigon kl. 05:30 på morgenen. Vi skjønte jo at vi ikke ville få noen frokost så tidlig på dagen så vi hadde spurt om muligheten for en aldri så liten matpakke. Ved avreise fikk vi overrakt hver vår breakfast box . Det var en liten drosjetur ut til flyplassen og 50 dong fattigere (ca.14,-). Da det var veldig fult på flyet måtte vi reise på business class, så det var bare å spasere på den røde løperen til innsjekkingen, gjennom VIP sikkerhetskontrollen og rett inn på en egen businesse lounge. Matet der var ikke noe å skryte av så vi fant fram boxene fra hotellet. Se for dere alle de innfødte foretnings reisende koser seg med nudlene sine til frokost også drar vi frem matpakka. De syntes nok vi ... read more

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City January 18th 2012

Onsdag 18.01.2012 I dag skulle vi forflytte oss fra Phu Quoc til Saigon (Ho Chi Ming) og bli over der en natt før vi skal videre til Da Nang i morgen tidlig. Startet fra hotellet på Phu Quoc kl. 09:30.. Men forresten i det vi skal til å dra spør jeg Michael om han hadde husket snusen som lå i kjøleskapet, det hadde han ikke og skal si han fort fikk nøkkelen til bungalowen og for av sted – snusen skulle med! Dere kan jo tenke dere hvordan ferien hadde blitt de nærmeste dager om snusen hadde blitt akterutseilt!! Etter at snusen var trygt på plass i sekken fortsatte turen ut til flyplassen. Flyet over til Can Tho gikk unna på 35 minutter. Når vi ankom flyplassen sjekket vi om det fantes fly videre til ... read more
Photo 5

Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island January 16th 2012

I dag begynte dagen hardt og brutalt av at det ringte på døra!! Det var vaskehjelpa som ville vaske rommet vårt. Greit hun skal vaske men hva med å vente til vi var våkne?? Forklaringen er kanskje at det begynte å bli langt på dag, Klokka var 09:30. Hadde store planer om en morgenpromenade på stranda men den måte da utsettes til solnedgang. Michael har klart det mesterverket å bli solbrent inn navelen.. Det er mildt sagt knall rødt inn der! Etter noen timer i sola og en bedre lunsj tok vi en solnedgangstur på stranda. Man blir sliten av sånne turer så vi måtte ta en pause på en fransk restaurant for å nyte en frukt shake. Middagen ble også i dag inntatt på Night Marked og på en restaurant med plast stoler og aluminiumsbord. ... read more
Photo 5

Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island January 15th 2012

Søndag 15.01.2012 Etter en bedre frokost på hotellet gikk turen rett på stranda. Har vært en deilig dag med masse sol og bading i sjøen! Michael bevilget seg en time med masasje. Massajedamen spurte om et elle annet på gebrokent engelsk, michael svaret bare OK. Det han tydeligvis hadde blitt spørt om var om de skulle fjerne hårene på ryggen hans… Det forgikk med med en sytrå de nappet hårene ut med… Auuuu!! Så nå er ryggen knall rød og uten et hårstrå!! Lurer på om dette kan være noe for Jan Thomas :)... read more
Photo 5

Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island January 14th 2012

Lørdag 14.01.2012 Etter en lang reise er vi endelig fremme i Vietnam og Phu Quoc. Før vi kom hit hadde vi en teknisk stopp med overnatting i Ho Chi Ming City (tidligere Saigon). Her lå vi over på et forholdsvis nytt hotell. Vi ankom hotellet sent på kvelden og dro igjen på formiddagen og var dermed ikke utenfor hotellets 4 vegger. Om vi bodde i et bra strøk eller ei er dermed vanskelig å utale seg om. Men i løpet av kvelden kunne vi observere flere ”eldre” menn på vei inn på hotellet med ”kjøpe” damer. Når vi først er inne på dette med ”kjøpe” damer kan jeg fortelle at vi i dag hadde et sådan par sittende rett bak oss på flyet. De var ikke veldig diskree, han fortalte hva han skulle med henne og ... read more
Photo 5

Tot: 0.187s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 96; dbt: 0.107s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb