Ferden forsetter videre

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
January 18th 2012
Published: January 18th 2012

Onsdag 18.01.2012

I dag skulle vi forflytte oss fra Phu Quoc til Saigon (Ho Chi Ming) og bli over der en natt før vi skal videre til Da Nang i morgen tidlig.

Startet fra hotellet på Phu Quoc kl. 09:30.. Men forresten i det vi skal til å dra spør jeg Michael om han hadde husket snusen som lå i kjøleskapet, det hadde han ikke og skal si han fort fikk nøkkelen til bungalowen og for av sted – snusen skulle med! Dere kan jo tenke dere hvordan ferien hadde blitt de nærmeste dager om snusen hadde blitt akterutseilt!!

Etter at snusen var trygt på plass i sekken fortsatte turen ut til flyplassen. Flyet over til Can Tho gikk unna på 35 minutter. Når vi ankom flyplassen sjekket vi om det fantes fly videre til Saigon.. Men nei det var fult. Måtte da kontakte en taxi sjåfør, han skulle ha 2.100.000 Dong for å kjøre oss 17 mil. Vi prøvde først å sjekke om han hadde Aircondition i bilen, men han kunne ikke et eneste ord engelsk så det var bare å kaste seg i bilen og håpe på det beste!

Dette var også en sjåfør av den forsiktige sorten, 17 mil med toppfart 60 km tar sin tid.
Rett før vi kom inn til Saigon stoppet han på en avkjøring. Han begynte å prate til oss og vifte med armer og bein. Vi skjønte ikke en dritt! Men så kom han tilbake og viste 5 fingrer og vi skjønte det skulle skje noe om 5 minutter eller noe i den duren. Han smilte og lo samtidig som han viftet med armer og bein. Morsom skrue sikkert om vi hadde skjønt et eneste ord av det han sa. Etter hvert kom det 3 fingrer, 2 fingrer og en lang pause uten fingrer.
Til slutt satte han seg inn i taxien og kjørte noen hundre meter frem til en rundkjøring.. der midt i rundkjøringa sto det en ny taxi og ventet på oss. Den første sjåføren turte rett og slett ikke kjøre inn i Saigon, noe jeg har full forståelse for.
Den neste skulle da kjøre oss rett til hotellet men den gang ei, plutselig var vi på flyplassen!
Da ga vi opp betalte fyren og tok en tur innom flyplassen for å få oss noe drikke før vi fortsatt ferden videre i en ny taxi. Etter kun 5 minutter var vi endelig på plass på hotellet!!!

Ble en tidelig middag på hotellet og deretter en kopp kaffe på hotellrommet.

Ferden fortsetter i morgen tidlig kl. 05:30

Dette skrives i hui og hast så ber om forståelse for dårlig norsk og skrivefeil!!

Tot: 0.153s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 57; dbt: 0.0893s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb