VARAZSLATOS Varanasi elso 2 nap

Asia
December 16th 2009
Published: December 16th 2009

Varanasi, avagy regi neven Benares, szuper hely! Tobb blogbejegyzest is fogunk csinalni belole, az egyik valszeg az ovaros ajtajai lesz, a masik a ghatok... Szoval ez a szent varos, ahol a Gangest imadjak, a nagy Gangat. A varos tulkepp a gangara epult, es gyonyoru, meredek lepcsos templomok es udvarhazak (ghat-ok) sorozata biztositja a lejarast a folyhoz. Kb 80 ghat van a folyoparton, mindegyiknek mas neve, epiteszete, szentelyei, es mas funkcioja... egyes ghatokon halottakat egetnek majd ersztenek a gangaba, masikokon ha bemegy az ember, akkor az ebben az eletben osszegyujtott buneitol tisztul meg. Bonyolult es szepseges ritus es mitosz vilagban elnek itt az idelatogato zarandokok, turistak, az itt elo vandorszerzetesek, farangnyuzok (mert hat vannak itt rendesen, talan tobb is mint bombayben, de Varanasi nyugodtabb, igy en is jobban tudok a lehuzoimmal beszehetni, es megertretni, hogy nem akarok a hullak kzott hajokazni most azonnal, se a buramat ne borotvalja, se selyemkendot se hasist, se sivalingat nem veszek, hasist a barataimak se, bar en nem szivok 😊 A ghatokhoz kis zegzugos utcak, a meses kozepkori keleti bazarok szuk skatoros uccacskai vezetnek, minden ghat mogott egy megye vagy nepcsolport kepviseloi laknak (van itt tehat muzlim negyed, keralai negyed, gudzsarati negyed, maharastrai negyed stb.) Az eddig latott helyek ozul csak Jeruzsalemhez tudom hasonlitani, mintha egy klimitalt ovarosi reszben minhden nepcsoport templomot, szentelyt, iskolat, ashramot, missziot, vallasos iskolat akarna epiteni, egymas hegyen hatan tolonganak a gyonyoru sokasagban a kulonbozo intezmenyek, szentebbnel szentebb zentek, hatlamasabbnal hatalmasabb tiztito ereju szentelyek, sirok, templomok. VARAZSLATOS.

A lehuzas gyorsan indu, a reggel 5re kiirt vonatunk 4,40 es erkezeset mar egy kis sered takkeros fogadta, es fuvarunk volt meg mielott letettuk volna a labunkat a vonatrol. Termeszetesen ha nem eroskosz, hgy meyik ghat kornyeken van dolgod, es hgy mennyiert akarsz megszalni, valami orult helyre visznek a hienak 😊 Szuiper szallasunk volt 350 ropiert egy double room, Singh Guesthouse (Singh is King) az Assi Ghat hoz kozel, kezelheto konyhai arakkal, tehat gyorsan megreggeliztunk, a szokasos orult sebessegu zuhany, majd mentunk is 10 re a jogaorankra, amire jottunk, Diane Longhoz.

Kiderult, hogy a szallasunktol 5 percre egy kis haza van az Asish cafe mellett, a tetejen egy 5 jogamatracos kis szobaban tartja az orakat, max 5 fo szamara. Eloszor 5 fot jogaztat es magyaraz a testukon az aszanakrol egy orat, es a masik 5 nezi, aztan akik addig neztek, kerulnek akcioba, es a masik 5 nezi. Szuperek az orak, o a Scaravelli joga Pichetje ha lehet ilyet mondani 😊 az aszanakba valo belekerulest, a testerzekeles folyamatos kiterjeszteset tanitja a gerincre es hogy az aszanak hogyan mukodnek nem csak aktivizalt gerinccel, hanem piheno, erolkodes nelkuli, a ajat hatarainkaon belul a legtobbet kihozo rendszerben. Szoval minden reggel van egy ilyen szeanszunk, irok tobbet, meg csak a masodikon vagyunk tul.

Delutan pedig barangolunk, nezelodunk, amulunk,este A kozponti ghaton Ariti, azaz ego aldozat a Ganganak... Lesz itt meg irni valo szepseg ugy erzem, mindekinek sok sok syeretettel,
Balazs Gabi

Tot: 0.063s; Tpl: 0.018s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0284s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb