Bali som vi husker det - på godt og ondt

Asia
July 24th 2009
Published: July 24th 2009

Så var det slut med Australien. Fra Darwin tog vi flyveren til Singapores fantastisk store, effektive og flotte lufthavn, hvor vi skulle overnatte på vej til Bali. Vi havde 12 timer på et meget fint lufthavnshotel, som blev brugt på pool, badning, afslapning og en smule søvn. Næste morgen tog vi så til Bali. I lufthavnen så vi nyheden om, at to hoteller i Jakarta var blevet bombet. Skræmmende, men vi trøstede os med, at det nok betød, at sikkerheden blev skærpet.

Første stop var Ubud, en by ca. 30 km inde i landet. Meget hektisk, med masser af larm, trafik og tilbud. Restauranterne var dog førsteklasses, og hvis man gik 10 minutter væk fra turiststrømmen var der fred og ro og rismarker.

Nå, det fik vi dog hurtigt nok af, så efter et par dage tog vi en taxa til nordsiden af Bali, hvor vi bor nu på et dejligt hotel lige ned til vandet, med god pool, buffet-morgenmad (lige ungernes smag), hunde, katte, høns, frøer og fred og ro. Der er kun et par restauranter, hvor man kan sidde i vandkanten, og hvor der er levende musik og grillet fisk om aftenen (lige i M&M’s smag).

Det meste af tiden her er gået med afslapning, men i går var vi på udflugt til Balis Botaniske Have oppe i bjergene, ikke så meget for at se den, men fordi der er en ’treetop adventure park’, hvor man kan klatre, kravle, svinge og svæve mellem træerne i 1-10 meters højde. Drengene legede, og Marianne tog billeder. Skønt.

Lige nu (og vi mener faktisk lige nu...) sidder vi på stranden og drikker sundowners - se billederne. Solen går desværre ned i en sæk, men det skal ikke hindre os i at drikke den ned. Drengene ligger og slanger sig i en liggestol, mens vi er gået ombord i Margaritas og øl. Hårdt liv :0)

Knus MMKM

Tot: 0.125s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 40; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb