okey..osaa vietnamilaiset olla arsyttaviakin...

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
October 27th 2006
Published: October 28th 2006

Keskiviikkona saavuttiin Saigoniin, mika on aivan erilainen kun kuvittelin. Paljon kehittyneempi verrattuna esim. Vientieniin. Mun pitais ehka oppia nielemaan ylpeyteni ja ruveta kayttamaan karttoja. Eilen eksyin oikein huolella. Palloilin kaksi tuntia pienilla kujilla tapaamatta yhtaan lansimaalaista. Ihmiset tuijotti ja huuteli. Mutta karttaanhan en koske. Uskomattomalla sakalla loysin takasin hotellille.
Ennen Saigonia vietettiin muutama yo Mui Neissa. Pieni kalastaja kyla merenrannalla. Kruisailtiin pitkin maaseutua ja saatiin paikallisista lapsista oppaita. Oikeestaan ne ei antanu paljon vaihtoehtoja. Hyppas keskelle tieta meijan eteen, ja kun pysahdyttiin kolme poikaa kiipes skootterin paalle kysymatta mitaan. Toi vahan lisahaastetta ajamiseen.

En ole vielakaan tottunut siihen kuinka helppoa matkustaminen on Vietnamissa. Laosissa oppi tekemaan kaiken itse. Taalla tarvii menna hotellis vastaanottoon ja kertoa mihin haluut menna. Bussi tulee hakeen sut hotellilta ja tiputtaa toiselle. Inhoan sita. Kaipaan vahan haastetta. Tanaan matkustetaan Vietnamin etelapuolella olevalle saarelle. Sen jalkeen otetaan laiva Cambotzaan. Laosin bussimatkojen jalkeen en ole tullut enaa matkapahoinvoivaksi. Joten voin tasta lahin ottaa osaa risteilyihin. Oon nyt yli viikon reissannu yhdessa aussejen kanssa. On ollu todella hauskaa, mutta alan jo kaivata yksin oloa. Mua ei vaan ole tarkotettu matkustamaan kenenkaan kanssa. Erotaan todennakosesti kun meen laivalle ja matkaan Singaboreen, eli pian. Oon kaakkoisaasiassa kuukauden pitampaa kun oli alunperin tarkotus. Joten menen Australiaan vasta Joulukuun alussa. Ja sitten Uuteen-Seelantiin. Ja mika parasta, kanadalainen Kasey, jonka kanssa viimeksi asuin Quuenstownissa, on tulossa takasin tammikuussa. En malta odottaa.

28th October 2006

jänskättää!!!
Heelou murmeli! Tällein kaukaa katsoen ni on ihan kiva kuulla et sul on siel välil ihan helppoo ja turvallista..:) Rauhallisempi mieli itellä siitä! mut toisaalta, uskon suhun ihan sikana, niinpä ei muuta ku anna mennä vaan!! :) Meil on tänään kinolla semmonen kauhugaala esitys ja alkaapa täs pikkuhiljaa jännittää...kääks!! pidä huolta rakas ja muuten ihan mahtava juttu toi et Kasey tulee kans!!:) pidä hauskaa! Lav ya!! <3
28th October 2006

"vähän" kateellinen veljesi
oon jyväskylässä,just saatu helin kämppään laminaatit asennettua!nyt oon vasta päässy lukemaan sun seikkailuista,ja taitaa toi "hulluus" koskea kaikki virtasten lapsia.aika ylpeenä saa kuulla kaikilta:et kyl se se teiän elina on rohkee ku tollaselle reissulle lähtee..tottahan se on..ei joka likka uskaltais.pidä hauskaa!!!!!!!!oot ansainnut sen!!!!pusi,pusi,hali,hali....
30th October 2006

vähän hellettä kiitos tännekin
Saisipa vähän sitä lämpöä sieltä tänne, jossa on satanut ensi lumi ja työpaikalla joka paikasta vetää ja työntää. Kiva, kun olet päässyt niskan päälle meri ym. matkataudeista. Toivottavasti saatte purjehtia tyynillä vesillä Singaporeen. Kohmeinen rutistus!

Tot: 0.088s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 56; dbt: 0.0607s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb