Huy og tunneller

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
December 8th 2002
Published: December 8th 2002

Paa fredagen moette jeg Huy, som var veldig hyggelig. Vi gikk foerst til markedet. Det er som det er sagt - hvis de ikke har det der saa trenger du det ikke!! Deretter spiste vi sticky rice med kylling paa en liten gatekafe - nammenam. Man sitter paa slike bittesmaa stoler ved et bittelite bord, og foeler seg som man er paa et barneselskap, men godt er det - og billig. Senere moette vi opp med noen venner av han og hadde middag. Spiste hot pot med biff. Her skal det nevnes at man spiser ikke bare kjoettet paa den kua. Vi spiste brusk og involler, og bittelitegrann kjoett. Til slutt havnet vi paa karaoke - suprise, suprise!! Satt der og trallet avgaarde, og ja... jeg sang!!

I gaar var jeg paa national Institute of Massage og hadde massasje. En time med pure bliss satte meg tilbake 25 000 dong, som er ca 13 kr. Massoerene her er blinde, og jammen vet de hva de holder paa med. Og, naar vi var saa godt i gang, saa dro vi like saa godt til en beauty parlor senere og hadde facial. Det var en ren og avslappet Katinka som snublet seg hjemover i gaar kveld.

I dag har jeg vaert aa sett paa tunnellene som VietCongene brukte under krigen. Det var veldig interessant, og for de mer interesserte (les: gutter) kunne man ogsaa faa andledningen til aa skyte med ordentlige vaapen for US$1 per kule. Vi fikk proeve tunellene, og ble guidet rundt i skogen for aa se paa hvordan de hadde bodd, bobmekratere, tanks, og saaklart tunnellene. Det var saa mange turister der, saa for det meste sto vi i koe gjennom hele skogen - men, men...

Tot: 0.131s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0655s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb