Vietnam

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » South Central Coast » Binh Thuan » Mui Ne
July 3rd 2008
Published: July 6th 2008

I Bussen fra Cambodia til Vietnem moedte vi en gammel Australsk spritter, der havde koert Vietnem tynd paa motorcykel (havde formentligt faaet taget sit koerekort for spritkoersel, siden han nu sad i en bus). Han blev hurtigt vores bedste makker, da han spurgte om vi kunne lide Ankor Beer(lokal brew i Cambodia)? Men da han snoevlede en del, troede Rikke at han mente Ankor templerne og sagde at de var helt utrolige og fantastiske. Der kom naermest julelys i oejnene paa ham, og han fortalte om samtlige brew-stations i hele Vietnam.
Eftermiddagen og aftenen i Saigon blev tilbragt med at vandre gaderne tynde efter dvder og snacks... der var nemlig doemt filmaften, og heldigvis fandt jeg (Rikke) Sex & The City filmen til en 5er, saa Thomas blev pakket med en lejet dvd-box, 5 pakker kiks og andre toese godter.. Det var en super hyggelig aften, selvom Thomas gik i selvsving med argumenter om hvorfor vi hellere skulle se den nye Rambo film eller predator vs alien 2... Men haevnen er soed, ikke mere rangertur og mandehoerm til mig tak....
Vi blev kun en enkelt nat i Saigon inden vi tog ud til Mui Ne for at slappe af nogle dage. Det er en lille fiskerby nede paa sydkysten. Vi havde besluttet at spaendere lidt ekstra paa overnatningerne og fik da ogsaa et super lunt vaerelse paa Full Moon Beach Resort.
Turen fra Saigon til Mui Ne foregik i en kaempe koejeseng med hjul. Det var en snedig installation og meget mere behagelig end almindelige bussaeder.
Vi har vaeret i Mui Ne 4 dage nu og det har sgu vaeret laekkert lige at fordoeje nogle af de oplevelser vi har haft indtil videre. Den foerste dag gik vi glade ned til stranden. Vejret var fint men noget overskyet, vi diskuterede frem og tilbage om vi skulle bruge solcreme og flottede os med at tage faktor 6 paa og saa ligge og slaenge os i 3 timer... Ikke nogen god ide, vi render nu fuldstaendig roede og skinnende rundt ifoert flere 100 dunke afkoelende aftersun lotion..
I gaar var vi ude ved the yellow and white sand dunes, som er nogle kaempe sanddynger/sletter der er placeret midt i det hele. Her kunne man proeve sandsliding paa en form for slaede. Dem kunne man leje derude eller, faa med fra det sted man koebte turen, som vi uheldigvis ikke fik. Dem vi lejede derude var et stykke linolium med en stump tov for enden. Det kunne paa ingen maade lade sig goere at faa dem til at virke, mens dem der havde de rigtige kaelke fik vaesentligt stoerre succes, vi fik da ogsaa lov at laane deres til et par ture. I et sidste desperat forsoeg paa at faa gang i vores linoliumssurfer, proevede jeg at kaste mig ud over kanten og lande paa pladen, hvor den saa fik den fuldstaendigt modsatte funktion af at slide og den stoppede totalt mens jeg, med nogen bekymring fortsatte gennem luften og kun de 4 dages ranger traening gjorde at jeg landede helskindet for foden af bakken.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0626s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb