Phnom Phen

Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
July 2nd 2008
Published: July 6th 2008

Phnom Phen
Efter et par dage i Siem Reap gik turen til Phnom Phen. Her var vores plan at se The Killing fields of Choeung Ek og S-21 museet og faa lidt styr paa Cambodias historie. Ingen af os havde egentligt nogen ide om hvad der var foregaaet i Cambodia i 70’erne under Pol Pot’s Khmer Rouge styre og year zero. Men paa vores guesthouse viste de filmen killing fields om aftenen da vi ankom og det gav et godt indblik i et helt sindsygt brutalt folkemord, hvor 2millioner mennesker blev draebt fra 75-79. Dagen efter lejede vi, med livet som indsats, en tuk-tuk for dagen, saa vi kunne komme rundt og se de forskellige ting. Ude ved the killing fields, som var endestationen for mange tusind Cabodianere, saa vi resterne af de massegrave man gravede frem i 80’erne.
Derefter gik turen til Tuol Sleng museet, som var en skole, der blev lavet om til et tortur faengsel i 75. Det var et besoeg, der gav en lidt gusten fornemmelse, naar man gik derinde og taenkte paa hvad der var foregaaet for kun 30 aar siden.

Tot: 0.098s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0696s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb