Dalat og Saigon

Asia » Vietnam » Central Highlands » Lam Dong » Da Lat
August 10th 2008
Published: August 10th 2008

Dalat
Turen videre fra Mui Ne ved Vietnams sydkyst gik nord paa til hoejlandet og byen Dalat 1400m over havet. Her skulle vi tilbringe 3 dage inden turen gik tilbage til Saigon. Det var en utrolig flot tur med den aeldgamle bus, der paa mirakuloes vis kaempede sig gennem det bakkede landskab. En af de ting vi gerne ville var at komme paa en tur med de berygtede easy riders. Det skulle vaere et slaeng af folk der lavede ture rundt i omraadet paa motorcykel. Da vi havde fundet vores guesthouse gik vi ud for at faa noget at spise. Da vi lige var kommet uden for doeren kunne vi skimte gloeden fra en cigaret inde i noget buskads og i bedste clint eastwood stil gled en skygge frem foran os paa gaden og en sagte men overbevisende stemme sagde ”halloew we are the easy riders”. Efter den noget imponerende introduktion kunne vi ikke andet end at bestille en tur naeste dag. Vi startede med at koere ud til et lille tempel i udkanten af byen. De havde fortalt os at der ikke var saa mange vesterlaendinge paa disse kanter og det mest var vietnamesere der tog herop i ferien. Deet var saa netop skoleferie paa det tidspunkt og ved templet var der samlet 3 klasser paa udflugt og der gik ikke laenge foer det var os der var turistattraktionen, hvor vi skulle have taget billeder med naermest hver enkelt elev. Derefter gik turen videre til nogle kaffeboender, en silkefarm og nolge vandfald.

Saigon
Efter hoejlandet tog vi tilbage til Saigon i et par dage inden vi skulle til Borneo. Her var der et par temmeligt sjove episoder, som vi har taget paa video, men desvarre fylder de for meget til bloggen, saa det maa vente. Men det indebaerer bla. Lektioner fra en receptionist, er havde vundet det vietnamesiske ”so you think you can dance”
og en guide der kunne vaere taget lige ud af mandrilaftalen.
Fra saigon floej vi til kuala lumpur, hvor vi skulle videre til Borneo, med det lille problem at vi kom til KL kl 23 og foerst skulle flyve 12:30 naeste dag. Der var 80km ind til byen fra lufthavnen, saa vi besluttede at finde den mest behagelige metalbaenk og sove paa dem. Det var egentligt hyggeligt nok, der var en del andre folk i samme situation, saa der var en del rift om baenkene.

Tot: 0.096s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 51; dbt: 0.0701s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb