Halong Bay

Asia » Vietnam » Northeast » Quang Ninh » Halong Bay
January 28th 2010
Published: February 24th 2010

Torsdag den 28.1.2010

Det er ved at være varmt nu. Vi bliver hentet på vores hotel og kører fire timer til Halong Bay.

I Halong Bay er det et større cirkus for vores guide at finde det rigtige skib. Der står mange mennesker og venter på at komme ombord på et skib og endnu engang har Vietnameserne vist at det er muligt at lave rutiner og regler som ingen forstår. I havnen er der hundredvis af både, der ligner hinanden, og de har alle sammen en mindre båd til at hente passager ud til båden. Alle skal gennem den samme lille indgang hvor billetten skal kontrolleres flere gange. Det lykkes dog for hele selskabet at komme ud til ”Black Pearl” som vores skib hedder.
Skibet er ikke så stort. Vi er 15 passagerer ombord fordelt på otte kahytter.

Vores guide taler et sjovt engelsk, som der ikke er nogen der forstår. Vi kan dog gætte os til det meste.
Efter frokost er det tid til at svømme en tur eller tage en tur i kajak fortæller guiden (det ved vi for vi har læst det i brochuren). Den er der dog ingen der hopper på, da det ikke er specielt varmt.

Næste punkt i planen er et besøg i en grotte. Vi havde ikke de store forventninger til en grotte her, men blev meget positivt overrasket over at opleve en stor dyb grotte. Guiden fortæller og fortæller og høflige som vi er, nikker vi som de øvrige i selskabet.

Inden aftensmaden forsøger vi at fiske fra båden. Dog uden held.
Efter aftensmad samles vi i den ene kahyt, hvor vi ser ”Mama Mia” som Anne har fået i gave. En næste original kopi.

Fredag den 29.1.2010

Vi vågner op til sol. Der er ikke så mange både der hvor vi vågner op og det er dejlig befriende. Halong Bay er et flot sted. Den eneste anke, er at man for det meste føler, at man sejler i en uendelig kø af skibe der sejler den samme rute i bugten. Når man ser bort fra dette, er det et fint sted og vi er glade for, at vi tog af sted.

Der stiger en dansk familie med en lille pige på båden. De har været på Cat Bay Island og skal med tilbage til Hanoi. Vi har ikke mødt så mange danskere, så det er hyggeligt at tale med dem.

Turen slutter med frokost i Halong by. En absolut elendig frokost hvor alle i familien må give op. Vi glæder os til at komme til Hanoi og få noget mad at spise.

Vi slutter dagen med et besøg i Hanois berømte vanddukketeater. Egentlig skulle vi have været i teateret på Annes fødselsdag, men der var alt udsolgt. Vi har fået billetter på 14. række, hvilket ikke gør noget, da vi alle kan se. Vanddukketeater er dukketeater der foregår i vand. Historierne er opbygget over kendte vietnamesiske temaer og sagn, som vi ikke kender, tilsat musik og sang. En sjov oplevelse der heldigvis ikke varede mere end en time.

Tot: 0.094s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0608s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb