Tilbage i Hanoi

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
January 30th 2010
Published: February 24th 2010

Lørdag den 30.1.2010

Vi skal med toget kl. 20 i aften. Vi er ved at være godt trætte af Hanois larm og trafik, så vi glæder os til at komme sydpå, hvor også vejret skulle være bedre. Temperaturen har dog nu rundet de 20 grader om dagen, så helt slemt er det ikke.

Der er ved at være rejsetræthed i familien. De lange ture med overfyldte busser og lang ventetid har tæret på eventyrlysten. Det er tid til at få fyldt batterierne op, og vi har besluttet, at vi skal til at holde fri fra rejsen. Vi vil gerne til en ø der hed Phu Quoc, der ligger helt i syd. vi orker dog ikke en lang bus og båd tur fra Saigon så vi bruger dagen på at købe flybilletter til Phu Quoc. Og da vi nu er i gang køber vi også flybilletter fra Hue til Saigon. Så 20 timers togtur (eller bustur) bliver afløst af fem kvarters flyvetur.

Da vi ankommer til togstationen står toget klar. 1. klasses liggevogn er ikke imponerende. Faktisk lidt skuffende. Børnene klager dog ikke. De har været udsat for det der er meget værre, så for dem er det ikke så ringe.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb