Undervisningsuge


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Central Highlands
February 9th 2010
Published: February 9th 2010
Edit Blog Post

FabrikFabrikFabrik

Paa besoeg paa textil fabrik
Saa fik jeg omsider taget mig sammen til at skrive lidt igen... Siden sidst er der ikke sket heelt saa meget, vi har boet alle dagene i Nha Trang som er en hyggelig turistby med hvad det indebaerer af natteliv osv. Dog ikke en saerlig crowdet by, heldigvis. Grunden til at vi har vaeret saa laenge i Nha Trang ift de andre steder er at vi her har haft undervisning i vietnamesisk kultur og historie. Det er dog ret afslappende undervisning, vi har en super cool laerer med det fede navn Bosse Bo Johansson som er meget uhoejtidelig og impulsiv. I forbindelse med undervisningen har vi bl.a. vaeret paa besoeg paa en textilfabrik, haft besoeg af nogle vietnameserer som vi snakkede med og hvor vi derefter saa deres hjem. Hende min gruppe snakkede med tjente en for en vietnameser rimelig god loen, mener det var omkring 2000 kr om maaneden. Derfor fik jeg ogsaa et mindre chok da jeg saa hvordan hun boede. I deres familie var de mand + kone og deres barn, desuden boede hendes lillebror og lillesoster derogsaa (omkring 12-15 aar.) Deres hjem bestod af to smaa triste vaerelser som laa bag saadan en poolbar som de ejede
Photo 23Photo 23Photo 23

På vej ned af Vietnamesisk bjerg
med 5 poolborde. Saa var der et lille koekken, vel ca. 6 kvm og et toilet bestaaende af et hul i jorden. Der var meget beskidt og deres lille baghave var fyldt op med diverse skrammel. I et bur sad en rotte som var gaaet i en faelde, dem havde de aabenbart store problemer med. I Vietnam er det aabenbart vigtigere med en knallert end et rent og paent hjem, ja der er jo nok nogle derhjemme der ville ryste paa hovedet 😊

En af de andre dage saa vi en vietnamesisk film, den hed vist Cyclo. Det er en visuelt meget flot film, saa den kan godt anbefales, selvom den nok hoerer under betegnelsen "bogart film." Der var i hvert fald nogle der havde svaert ved at holde oejnene aabne hele vejen igennem 😊

I dag er saa sidste undervisningsdag. Her til formiddag var vi ude og se et bornehjem og overraekke dem mad, de lever udelukkende af de donationer de faar fra private og fra noget buddhist halloej. Der var 150 boern der, men vi saa kun en 30 stykker, resten var i skole. Nogle af boernene havde nogle maerkelig frisurer pga de var i munkelaere.
Photo 24Photo 24Photo 24

Trapped!
Jeg saa ikke saa meget af boernehjemmet, men boernene saa ud til at have det godt til trods for de noget spartanske forhold. De var i hvert fald meget glade for det slik og legetoej vi havde med, og i bytte fik vi jo saa nogle fine billeder af glade born - det er jo det man gerne vil have. I aften skal vi saa lave vietnamesisk mad med konen til vores laerer og derefter staar den paa de oelympiske lege. I morgen tager vi saa paa 4 dages motorcykeltur med en masse stop undervejs, bl.a elefantridning.Men mere om det senere.

Udover undervisningen og lidt fest og farver har jeg ogsaa taget dykkercertifikat. Vi var 20 der var tilmeldt til Open Water certifikat, hvilket giver lov til at dykke til 18 meter. Jeg havde desvaerre problemer med mine oerer en af dagene saa jeg har kun faaet certifikat til 12 meter, det der kaldes scubadykker. Men paa sondag skal jeg tage de sidste to dyk for at faa 18 meter certifikatet. Det har vaeret rigtig spaendende at proeve at dykke, der er saa mange flotte fisk at man tror det er loegn. Men det er ogsaa lidt svaert saa det er ogsaa en fed udfordring.

Men det var lidt om hvad jeg har lavet siden sidst, jeg haaber paa snart at faa lagt billeder op, der er desvaerre lidt bovl med at faa uploaderen til at virke paa hotellets computere.

/ Mikkel


Additional photos below
Photos: 28, Displayed: 24


Advertisement

Photo 26Photo 26
Photo 26

Mads og Thorleif slapper
Photo 27Photo 27
Photo 27

Mette, vores rejseleder
Photo 3Photo 3
Photo 3

Boernehjemsbesoeg
Photo 13Photo 13
Photo 13

Paa elefanttur, næringstilfoersel til soeen ;]
Photo 7Photo 7
Photo 7

Selvportræt på biken
Photo 15Photo 15
Photo 15

Cecilie ruller derudaf. Heldigvis nåede hun at få solbriller på inden hun blev ramt af en fugl!
Photo 8Photo 8
Photo 8

På besøg på murstensfabrik
Photo 16Photo 16
Photo 16

Morten på vej ned af skrænt
Photo 9Photo 9
Photo 9

Min chauffør som trofast styrede 125 ccm i 4 dage mens jeg sad bagpå.


15th February 2010

Lyder som om du hygger
24th February 2010

Fede billeder
Kæft det lyder som en fed tur du er på. Du kunne godt lige have taget mig med! I det mindste må du lige vise resten af billederne frem en dag.

Tot: 0.087s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb