Ankommet...

Asia » Vietnam » South Central Coast » Khanh Hoa » Nha Trang
January 22nd 2010
Published: January 30th 2010

Photo 2Photo 2Photo 2

Koerte i cykeltaxa rundt i Ho Chi Minh City, det var ret sjovt, trafikken er rent anarki.
Saa er jeg vel ankommet til Vietnam... Det har vaeret en meget hektisk uge, ja det har faktisk vaeret lidt stressende! Men ogsaa super spaendende og rigtig sjovt. Det foerste man laegger maerke til nâr man ser Ho Chi Min City er tràfikken, det er simpelthen saa sjovt at se 1 mio. scootere der bare koerer som det passer dem. I det hele taget er det bare en by der aldrig sover, det er ret fedt. I selve HCMC har vi vaeret pâ krigsmuseum og set om den amerikanske krig som de kalder den. Meget ensidigt men ogsaa tankevaekkende. Og sâ var der udstillet en masse flotte fotografier fra krigen. Vi har ogsaa vaeret paa tur til Cu Chi og set tunnelsystemerne fra krigen. Det var ret imponerende at de kunne leve der.

Vi har ogsaa tilbragt to dage i Mekong Deltaet hvor vi hả sejlet en del rundt og set en masse mindre vỉrksomheder. Det hả vaeret meget spaendende men det fedeste er nu naturen i omraadet. Der er saa mange flotte dyr og blomster og traer saa der er hele tiden noget at kigge paa. Plus at vi hả vaeret et par steder hvor der ikke kommer sâ
Photo 3Photo 3Photo 3

Sommerfugl
mange turíster sâ mange af de lokale er ret nýsgerrige. Generelt er vietnameserne virkelig soede og man kan altid finde nogle at spille "fodfjer" med. (det er en fjer dẻ sidder oven pâ en slags fjeder som man spiller til hinanden ligesom hvis man staar og jonglerer med en fodbold. Skal nok tage nogle med hjem det er ret sjovt)

Maden hêrnede synes jeg faktisk er lidt ensformig men generelt god. Jeg har faaet smagt en masse jeg aldrig hả proevet foer, isaer frugt og gront hả de virkelig mange sjove varianter af.

Jeg orker ikke rigtig at skrive mêre lige nu, for igaar vả festdag da vi lige er ankommet til Nha Trang hvor vi skal vaere de naeste 2 uger og have undervisning. Det er en lille turist strandby, og det virker rigtig laekkert. Jeg har ogsaa smidt lidt billeder op, dẻ skal nok komme lidt flere men computeren ẻ ikke saa hurtig og tâstaturet er meget maerkeligt, saa baer venligst over med de maerkelige tegn.....

Photo 4Photo 4
Photo 4

Der er gekkoer overalt, ogsâ indenfor. Men de er gode for de spiser myggene
Photo 5Photo 5
Photo 5

Pytonslange
Photo 6Photo 6
Photo 6

Vi var 2 dage i Mekong deltaet hvor vi boede hos nogle lokale. Selve mekong floden er noget stoerre end den flod vi er paa vej nedad her....
Photo 8Photo 8
Photo 8

I Mekong deltaet var vi rundt og se en masse forskellige former for vỉksomheder og landbrug bl.a. en teglstensfabrik.
Photo 10Photo 10
Photo 10

Paa en vandmelon farm blev der loebet om kap over groefterne.

30th January 2010

Hepp heey
Lyder som om du hygger, det med fjeder-bolden har ha fortalt om. Take care cya

Tot: 0.657s; Tpl: 0.314s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.3475s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 5; ; mem: 1.1mb