Köp! köp!

Thailand's flag
Asia » Thailand
April 1st 2015
Published: April 11th 2015

Jag har jobbat en del från hotellrummet, känns skönt att kunna få saker gjorda, med bra internetuppkoppling och bra hotell. Utöver det åkte vi till ett par köpcenter. Det finns ett center med köpcenter. Vad skrev jag om den ekonomiska fördelningen? Här är det extremt tydliga skillnader. Köpcentren är gigantiska, och ligger vägg i vägg med varandra. Vi gick förbi tio stycken på tio minuter. Inuti är det otroligt designat, rent och fint. Alla köpcenter är olika, men har målningar, fontäner, skulpturer, marmorgolv och väggar ibland. Pengar är inget hinder här. Tvärs över gatan... förfallna och smutsiga byggnader.

Vi äter på food court i ett köpcenter och åker sen tillbaka med sky train. Från tåget ser man pampiga byggnader swisha förbi och vips så är det smutsiga, förfallna byggnader med tvätt som hänger ut genom fönstret, mögel och mossa på taken. Tog även en bild med byggnader på vardera sida av en kanal i staden.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb