Eindbestemming Thailand: het jaar is voorbij

Thailand's flag
Asia » Thailand » Southern Thailand
October 15th 2009
Published: October 28th 2009

Chang Rai_BKK

Bangkok

Na de oversteek met de Noord-Thaise grens vliegen we van Chang Rai naar Bangkok. Air Asia maakt het ons extra makkelijk te kiezen voor een vlucht boven een busreis door de tickets voor ons te betalen. Na de enigszins ongemakkelijke vlucht van KL naar Cambodja hebben we twee tegoedbonnen gekregen. LEVE AIR ASIA! Bangkok blijkt al snel even lawaaierig en druk als we verwacht hadden en we vestigen ons in een hotel in de meest beroemde/beruchte straat van Bangkok; namelijk Khao San road. Na een paar metingen voor een Thais maatpak kopen we snel een ticket naar Ko Pha Ngan om maar te ontsnappen aan het gekkenhuis dat Bangkok heet.

Ko Pha Ngan

Dat ze hier in Thailand last hebben van jatklauwtjes hadden we al begrepen, maar dat ze werkelijk elke rugzak doorzoeken die zich in het laadruim van de bus bevind vonden we erg overdreven. Gelukkig hadden we niets waardevols in de bagage, maar een aantal toeristen in dezelfde bus zijn minder fortuinlijk geweest. Toen we later verhalen over slaapmiddelen in water hoorden, besloten we dat we er nog goed van af zijn gekomen....

Echt idyllisch blijkt Ko Pha Ngan niet te zijn. Het eiland is behoorlijk volgebouwd en al snel vluchten we naar de verste uithoek. Daar aangekomen blijkt het wel erg uitgestorven (laagseizoen) en moeten we zelfs 's ochtends de restauranteigenaar uit zijn bed trekken voor een ontbijtje. Dan toch maar naar de drukkere oostkust, temeer omdat we dan een scooter kunnen huren om het eiland te verkennen.
'S avonds bezoeken we de Half moon party (een kleiner broertje van de beroemde Full Moon Party, waar elke maand zo'n 10.000 mensen op af komen), waarvan de locatie zich midden in de jungle bevind. Na een late opstart (wij zijn er braaf om 10 uur, maar dan is er nog geen ziel) blijkt het een goed feestje dat tot in de vroege uurtjes doorgaat. Na een paar dagen in de hangmat hangen in onze bungalow aan het strand besluiten we dat het tijd is voor verandering in omgeving en nemen we de boot naar het buureiland Ko Tao.

Ko Tao

Ko Tao is een stukje kleiner en rustiger dan zijn buur en staat vooral bekend om de vele duikstekken rondom het eiland. De dagen die we hier doorbrengen waagt Bas zich aan duik- en snorkelsessies en probeert Eva te yoga-en (spierpijn!) en Thaise massage (nog meer spierpijn!).

En dan is het einde toch echt in zicht. Na een dag souveniers shoppen in Bangkok kiepen we de overgrote inhoud van onze rugzakken (alle oude kleren/schoenen/toiletartikelen) in de prullenbak en rijden we naar het vliegveld waar we de laatste uurtjes van onze reis doorbrengen.

Na een overstap (15 minuten tussen twee vluchten...) in Kuala Lumpur en een goede 13 uur vliegen landen we dan eindelijk weer in Nederland waar we worden opgewacht door de hele familie.

We zijn weer terug!!

Dit is het einde van onze weblog. Dank aan ieder die deze trouw heeft bijgehouden, wij hebben er in ieder geval veel plezier in gehad!

28th October 2009

Welkom thuis
Lieve Eva en Bas, Welkom thuis en ja wat kan ik anders zeggen dan HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE LEUKE, BOEIENDE, LEUKE VERHALEN EN PRACHTIGE FOTO:S. Ik hoop dat jullie er met veel plezier op terug kijken ik heb er in ieder geval van genoten. Ja en dan gaat het "gewone" leven weer beginnen tenminste over ongeveer 3 a 4 weken. Geniet vooral nog even van wat jullie nog te wachten staat en wens jullie veel sucses voor de toekomst. Liefs voor jullie en nogmaals dank, ik zal het missen. Tante Leo
13th November 2009

Hallo Bas en Eva, Nadat Gieneke me afgelopen zomer jullie weblog door heeft gegeven, heb ik jullie reis teruggelezen en daarna gevolgd. Ik heb genoten van de verhalen (zelf ben ik niet het type om een soortgelijke reis te ondernemen, dus bewondering voor degenen die het wel doen) en beschrijvingen van wat jullie hebben gezien en meegemaakt. zo heb ik toch ook een klein beetje zicht gekregen op hoe anders het leven daar is. Hartelijk dank en succes met het oppakken van het leven hier in dit kleine landje. En vooral koester hetgeen je hebt gezien en meegemaakt, dit vergeet je natuurlijk je levenlang niet. Ingeborg

Tot: 0.186s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 59; dbt: 0.1279s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb