Thai fengsel...


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
January 31st 2003
Published: January 31st 2003
Edit Blog Post

Vel, her skjer det ting i Thailand. I gaar, eller rettere sagt i dag, ble jeg arrestert av thai politi!! Og foer mor kaster seg over telefonen til den norske ambassaden i Thailand saa skal det bare nevnes at jeg ikke er arrestert lenger, og at alt er fint og flott. Vel, nesten...

Var bare paa feil sted til feil tid. Ble med en thai kompis til en fest. Etter en halvtimes tid saa dukket det plutselig opp to politimenn paa doera, og etter en husundersoekelse saa fant de en kvart joint. Ikke skjoenner jeg helt hva slags lover de har her, men for den kvarte jointen saa dro de med seg alle til politistasjonen. Vi var ti stykken, seks thai og fire vestlige. Etter mye om og men fikk de vestlige lov til aa gaa, uten noe mer problemer, mens thaiene maatte tilbringe natta paa glattcelle... hvor teit er det egentlig? Men, kompisen min viste seg faktisk aa vaere tatt en gang foer, og ville havne i fengsel hvis han ble tatt for noe innen et aar, eller noe slikt. Han var totalt knust, og broet helt sammen. Politimennene visste tydeligvis hvem han var, og var (virket det som) veldig innstilt paa aa ta han. Det teite var faktisk at han ikke hadde gjort noe galt. Vi bare kom paa den festen, og hadde en drink der foer politiet dukket opp. Han hadde verken roeyka eller hatt med seg dop dit. Men, saa har du den asiatiske heltemoralen da, og jeg tror at han er villig til aa ta paa seg skylda siden han allerede tror at han kommer til aa havne i fengsel.

Jeg er virkelig bekymret for han, og jeg foeler veldig synd paa han. Han er bare 21 aar - bare barnet, og fengselene i Thailand er ikke noe hyggelig sted aa oppholde seg. Vi har vel alle hoert redselshistorier om fengsel i asia, og dette fengselet skal visst nok vaere et av de verre. Uff... jeg vet ikke hva jeg kan gjoere, og jeg tror ikke at det er noe jeg kan gjoere heller. En av kompisene hans lovte aa stikke innom hotellet mitt senere i dag og fortelle meg hva som kommer til aa skje naa, men jeg foeler meg saa hjelpesloes bare aa gaa her og vente.


Advertisement



Tot: 0.149s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0593s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb