Tropisk snuva på Sunrise beach

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lipe
February 5th 2012
Published: February 5th 2012

Seafront bungalowSeafront bungalowSeafront bungalow

Bungaloffsen i soluppgång...
Det har varit mycket latande nu. Liten återblick: Vi valde att leta oss vidare från sydstranden, ni vet där alla män antingen var transor eller såg ut som Ardy Strüwer, till ett ställe där man får mer för pengarna och tog en tuk-tuk-båt till östra stranden, Sunrise beach. Drömstället Serendipity var över budget och Power beach på andra platsen hade fullt, så de hjälpte oss till ett tredje ställe, Andaman resort, som är öns nordligaste hotell. Karin som inte kan tänka sig ett rum utan både AC och kyl spanade in ett rum med parkettplats mot havet där allt fanns. Kostsamt ja, men det får det vara värt när man bor med den här utsikten.

Smolk i bägaren är däremot Erics förkylning som har blommat ut. Och kan man få näsa och ögon att rinna en mörk svensk vinter pga man är ljuskänslig kan man det definitivt på en solig beach som den här. Inte mycket bad och sol alltså, men desto mer tid för att sitta i gungstolen på verandan och spana in beteendet hos folk, hundar och havet i allt från gassande solsken till tropiska åskstormar. Maten har väl varit sådär och kommer inte gå till historien, samma
SunriseSunriseSunrise

Sunrise at Sunrise beach
gäller servicen trots priserna.

Nu när E är på bättringsvägen tänkte vi ta en kajaktur runt ön och bara njuta av vyerna en sista dag på ön. Imorgon bär det av till Malaysia två nätter innan vi tuffar tillbaka upp mot Koh Lanta.

UtsiktenUtsikten
Utsikten

Ett rum med utsikt så att säga
Nordligast på önNordligast på ön
Nordligast på ön

På Lipes nordligaste udde...
Väderskifte 1Väderskifte 1
Väderskifte 1

... är det snabba väderkast...
Väderskifte 2Väderskifte 2
Väderskifte 2

... ibland bara på några minuter.

Tot: 0.139s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.1024s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb