Koh Lipe

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Lipe
February 2nd 2012
Published: February 2nd 2012

Vi har landat på Koh Lipe.Först togvi båten från Ao Nang (hann med i sista minuten). Sen kom vi till Koh Lanta (efter 2timmar) och tog båten till Koh Lipe (även denna hann vi med med noll marginal). Solen sken och båten guppade och vistick sitta bland allt bagage. Lite bråk blev det på båten då en engelsk familj tyckte att dom bar värda mer plats än oss andra. Lite "fuck you" etc blev det. Trots det lyckades jag (Karin) somna på en hög av väskor (kort finnes på detta om någon betalar några kronor...) Väl framme tog vi oss till närmsta hotell, Bundhaya som ligger på stranden. Helt ok men stort, exploaterat och mycket svenskar. Dessutom verkar alla som jobbar här vara transvestiter (inget fel med det visserligen). Vi har inte sovit jättebra men det blir nog bättre. Nu ska vi checka ut och bege oss till ett annat hotell på andra sidan ön. Lite solbränna från båten gör att vi inte tänker lägga oss och steka på stranden idag. Vi ska planera lite för kommande dagar. Det blir en sväng till Taratou och till Lankawi i Malasia.

Igår så pratade vi med Bernt och BiA över FaceTime på våra ipads! Det var imponerande! Bra kämpat i Uttran!!!!

Nu ska vi checka ut och dra vidare!

Kramar från oss!

Tot: 0.091s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0638s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb