Ranger-Trek

Asia » Thailand » Central Thailand
June 20th 2008
Published: June 25th 2008

Rangertur

Rangerturen er nu et veloverstaaet kapitel.

Cykeltur til white budda
Foerst ankom vi til Eco Valley Lodge, som var en lille oase midt i junglen.
Foerste dag skulle vi ud paa en cykeltur til the white budda, som var en stor budda placeret paa en bakketop et stykke fra lodgen. Det stykke viste sig at vaere 25km frem og 25 hjem igen. Turen var foert an af en local gut der formentligt havde en droem om engang at krydse maalstregen paa champ d’ellyse’ som nr. 1. vi fik dog valget om at blive koert tilbage i bil paa hjemturen. det mente Rikke var en fin ide, men fra anden side kom argumentet om at det jo var opvarmning til de naeste dages vandring i junglen og vi endte med at blive i sadlen. Vist egentligt ogsaa til guidens aergelse. Vi blev da ogsaa en anelse nervoese da rikkes ellers fine feriebrune kuloer I ansigtet skiftede til moerkelille 5km fra lodgen. Det stabile tempo og det at man foelte huden naermest kroelle af som var man under et forstoerrelsesglas gjorde det til en forventet start paa den berygtede rangertur.

3 dages trek gennem junglen
Vaagnede tidligt, meget tidligt og faar vores kamprustning paa, som bestaar af trekkingtoej tilhoerende armybaelte med smart feltflaske og det sidste nye skrig af hvide bomulds igle-stroemper, der ville goere Kirsten Hyttemeiers skaaneaermer groenne af misundelse.
Oppakningen bestod af gammel groen armyrygsaek med alle former for rangergear der skulle sikre vores overlevelse i junglen.

Trekket startede med hoejt humoer gennem en sivmark med udsigt til junglen. Vores Rangere (2 stk.) Nai og Egg snakkede tilsammen ca. 7 ord engelsk, men vi havde fuld tillid til dem, da de mindede om en blanding af en thailandsk Rambo og predator. Den ene udstyret med en form for pump-gun og den anden en mere afslappet pistol. Egg, som var master Ranger foerte an og satte os hurtigt paa den foerste proevelse efter vi havde krydset et par smaabaekke og vi saa skulle krydse en mindre flod. Det skulle foregaa i nogle meters hoejde paa en slemt muggen traestamme. Vi vovede os ud emd fuld udrustning og mudrede trekkingsko og naade da ogsaa den anden side dog ikke uden lidt jysk riverdance undervejs. Egg var tilfreds og vi fortsatte 5 timer med machetten som vejviser til vi slog lejr. Der blev lavet et fantastisk maaltid og saa kunne vi tage plads I haengekoejerne nylonkisterne.
Natten: Nylon himmelsengen paa 160*30cm i en moerk skov med 1000 insekter er forsoeger at gnave sig ind til dig imens du ligger og forsoeger at verbevise dig selv om det er helt ok og de ihvertfald ikke er nogen farlige dyr der gider saette taenderne i dig - har aldrig sovet bedre.
Vi fik at vide at det var vigtigt at vi holdt gang i baalet hele natten for at holde mere eller mindre skumle eksistenser vaek fra lejren. Jeg(Thomas) ville gerne yde mit bidrag til dette og vovede mig midt om natten i bedste rangerstil ud for at faa lidt gang i flammerne, knap saa elegant var det da jeg hoppede tilbage i koejen og den i loebet af et splitsekund svang rundt og jeg blev klasket ned i junglebunden. Om baalet virkede eller ej ved vi ikke, med der var elefantspor ca 50meter fra lejren om morgenen. Egg havde endnu en overraskelse i aermet da han midt paa dagen pludselig gjorde tegn til at vi skulle smide os ned paa jorden og han gik i extreme ranger mode med sit gevaer og den anden ranger fulgte hurtigt efter. Det var fordi han troede han havde set en lejr med krybskyttet som han tilsyneladende havde planer om at afmontere, men ved naermere eftersyn var det falsk alarm.
De naeste dage blev det haardere og haardere og ruten blev mere og mere ufremkommelig, med stejle skraaninger op og ned, samt mere og mere mugne traestammer der skulle passeres. Vi tog da ogsaa et par styrt baade op og ned af bakke, men vi fulgte Egg’s tempo (nogenlunde) og han gav da ogsaa hvad vi selvfoelgelig tolkede som et godkendende nik med hovedet da vi endelig kom ud paa vejen hvor vi skulle hentes.
En haard tur, men det var det hele vaerd.

26th June 2008

go go go
Sys det er fedt at høre fra jer. Uha det lyder sindsygt spændende, men jeg er glad for at oplaver det gennem jer :) Glæder mig til at høre om det næste. Pas på hinanden. Kh Lisa

Tot: 0.209s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb