Afscheid van Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
October 23rd 2014
Published: October 23rd 2014

De afgelopen weken dat we nog vakantie hebben gehad, zijn er ontzettend veel dingen gebeurd. Leuke, maar ook minder leuke dingen. Laten we beginnen met waar we onze vorige blogpost waren gestopt: de verjaardag van Jasper.

Omdat Jasper jarig was, mocht hij ook beslissen wat we gingen doen die dag. We zijn toen naar het MBK shopping center gegaan, om wat souvenirtjes te kopen. Verder hebben we 's avonds lekker bij de Sizzler gegeten, een steak restaurant, dat was ons ontzettend goed bevallen!

Verder zijn we een dagje naar "Sathon" gegaan, dit is een gebied waar veel hotels en wolkenkrabbers staan. Daar zijn we naar de "robot building" gegaan, een wolkenkrabber die op een robot lijkt. Helaas konden we het vanaf de grond niet heel goed zien, dat was wel jammer.

Op 3 oktober kwam het spel "Super Smash Bros" uit, en die wilden we graag hebben. Op deze dag zijn we dus weer naar het MBK gegaan, om dit spel te kopen. Helaas hadden ze het nog niet, en moesten we dus op zaterdag terugkomen. Toen we daar op zaterdag weer aankwamen, hadden ze het spel nog steeds niet! Ze zeiden tegen ons dat we 2 uur later maar terug moesten komen. We hebben toen lekker wat gedronken, en airhockey gespeeld, maar dan een andere variant: terwijl we de puck aan het overspelen waren, kwamen ineens een heleboel kleine pucks erbij! Dat was ontzettend leuk. Hierna weer teruggegaan, en nu hadden ze het spel gelukkig wel.

Woensdag 8 oktober zijn we 's avonds naar een Duits restaurant gegaan: "Bei Otto". Hier hebben we lekker een schnitzel en een curryworst gegeten. Hierna zijn we de straat overgestoken, en zijn we naar "Soi Cowboy" gegaan. Dit is de "hoerenstraat" van Bangkok. Het was maar een heel klein straatje, ongeveer 150 meter lang. Aan het einde van de straat hadden ze nog een Nederlands restaurantje, waar ze ook frikandellen en kroketten hadden. Hier hebben we nog ieder een frikandel gegeten, maar hij smaakte wel ontzettend anders dan bij ons in Nederland.

Zaterdag 11 oktober was Manon jarig, dus die mocht bepalen wat we gingen doen. We zijn toen 's middags naar "Major Cineplex" gegaan, om daar te gaan bowlen, maar helaas was het daar echt ontzettend druk, dus ging dit helaas niet door. 's Avonds zijn we toen weer bij de Sizzler gaan eten. Helaas viel het eten nu best wel tegen, er zat veel vet aan, en er zaten ook harde stukken vlees tussen. Deze keer was het dus niet zo'n succes. We hebben toen besloten om maandag te gaan bowlen, en dat hebben we dus gedaan, dat was wel erg gezellig.

Donderdag 16 oktober zijn we naar de film "Dracula Untold" in IMAX gegaan. Dit was een erg leuke film. Op zaterdag zijn we gaan eten boven op de 47e etage van een wolkenkrabber! We hadden dit gekocht via Groupon. Dit was een erg leuke ervaring. Het eten was erg lekker, maar kwam in ontzettend kleine porties, dat was wel jammer.

Maandag 20 oktober zijn we naar de tempel Wat Saket gegaan, dit was een tempel op een kunstmatige berg, dat was ontzettend mooi om te zien en te bezoeken, en het was ook nog gratis om naar binnen te mogen!

Dinsdag zijn we naar het MBK gegaan, om souvenirs te kopen voor iedereen. Dit was gelukkig gelukt, en konden we weer naar huis. Thuis aangekomen kregen we helaas niet zo leuk nieuws te horen; het gaat niet goed met Manon's moeder, dus we hebben besloten om zo snel mogelijk naar huis te komen. Vanaf dat moment was het paniek, want we moesten ontzettend veel regelen. We hebben nieuwe tickets moeten boeken, omdat we bij het omboeken van onze oude tickets Ollie niet mee zouden kunnen nemen. Voor Ollie moesten we ook nog een reismandje kopen, en hij moest zelf ook nog gechipt worden, en inentingen krijgen. Verder moesten we iedereen van de Fontys nog inlichten, en van onze stageschool hier. Gisteren hebben we hiervan de laatste dingen geregeld, en vandaag moeten we al onze spullen inpakken, zodat we vannacht kunnen verrekken naar het vliegveld, om om 9 uur (dat is 4 uur Nederlandse tijd) vanuit Bangkok naar Helsinki te vliegen. In Helsinki moeten we dan een nacht slapen, en de volgende dag vliegen we rond 8 uur naar Amsterdam, waar we om 9:45 aankomen.

We vinden het ontzettend jammer dat we onze stage niet hebben kunnen afmaken, maar familie gaat toch echt voor. Gelukkig leeft iedereen met ons mee, en steunen ze ons in onze keuzes.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.02s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb