Bangkok , you hate it or you love it

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
July 18th 2012
Published: July 18th 2012

Je kan niet zomaar Bangkok overslaan! Ook al zeggen de reisgidsen wel 10 keer dat je moet opletten van scammers, van tuk tuk chauffeurs, gokkers op straat en mensen die je vanallles willen aansmeren. Zeg daar gewoon 'neen' op. Wij zijn enkele dagen in Bangkok gebleven en hebben nergens mensen gehad die ons lastig vielen of ons dingen wilden aansmeren. Geen lastige tuk tuk chauffeurs en ze wilden ons er ook niet opleggen. Eerlijke prijzen voor de ritten en geen ambetanterikken aan de tempels. Ze zien gewoon de naïve toerist die er rondloopt als een kip zonder kop om tempels te zoeken of gewoon in een val te trappen.
Prijzen voor een tuktuk zoals 20 of 50 baht zijn belachelijk! Iemand die je dit aanbied , daar weet je op voorhand dat dit om problemen vraagt. Mensen nemen je in één of ander souveniersstraatje mee en je wordt er 'gedropt' bij één of andere vriend of familielid. Voor dat je het weet ben je je centen kwijt (en soms je rugzak).

Ook kunnen straten zoals 'de backpackersstraat' vermeden worden. Daar krijg je constant de 'ladyboys' vragen over je heen. Ladyboy, ladyboy? In Thailand heb je 3 geslachten. Vrouwen, mannen en ladyboys. Laat je verleiden door de allermooiste vrouwen van de wereld, weet dan ook dat alles eraan sillicone is en nep. Maar, ze zijn supervriendelijk én lief! T'zijn echte schatjes :-)

Tot zover onze tips. De rest zoek je zelf uit.
Wij houden van Bangkok! Deze stad heeft zoveel te bieden! Voor elk wat wils! Het BMS shoppingcentrum heeft 2000 shops! Shop till you drop!Op hetzelfde Siam – plein heb je een gratis museum van moderne kunst.

Tot: 0.173s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 44; dbt: 0.1218s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb