Bangkok (Karla ophalen)

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand
July 18th 2012
Published: July 18th 2012

Na een korte nacht moesten we op om Karla (Jan's moeder) af te halen in Bangkok airport. Een kleine maand terug had ze een ticket geboekt naar Thailand, om een maandje met ons mee te reizen. Karla , 61 jaar is een bewonderingswaardige vrouw. Ondanks haar chronische pijnen, halfzijdige verlamming en andere ziekten heeft ze 3 kinderen helemaal alleen opgevoed. Het was voor haar niet altijd gemakkelijk , deze situatie ,maar ze heeft het er meer dan goed vanaf gebracht. De 'kinderen' zijn ondertussen 30 jaar en nu ze bijna op pensioen is kan ze volop genieten om allerlei vrijwilligersprojecten te doen. Het is een bezige bij, die geen 2 minuten kan stilzitten! We bewonderen haar enorm dat ze 'het zag zitten' om ten eerste naar Thailand te komen én een maand met ons op te trekken....

Nu ja, we gingen haar gaan afhalen in de luchthaven...bleek wij stonden te wachten aan internationale vluchten en Karla was aangekomen bij domestic (binnenlandse vluchten). Gelukkig moesten we niet van luchthaven veranderen, was dit slechts een hal van elkaar verwijderd. Oef!

Na wat rusten gingen we terug op pad. De bedoeling was om het rustig aan te doen. Want Jan's mama was al meer dan 30 uur onderweg. 16 uur vlucht, de rest wachten, treinreis van Gent naar Brussel en overstappen in de luchthavens van Brussel, Phuket, Bangkok. Al gauw waren we verdwaald in de straatjes van China Town. Er was ook niks van winkels open of waar we ons konden herkennen aan bepaalde punten. Zondag betekend hier dus ook sluitingsdag. Gek! Wij hadden gedacht dat de stad nooit sliep.
Chinatown heeft heel wat te bieden. De dag erna deden we dezelfde wandeling opnieuw en toen waren alle shops open. Chinatown hier heeft echt iets weg van een 'doe het zelfbouwmarkt'. Mannen die op de stoep en op straat staan te slijpen, boren en dingen kapot maken, staaldraad oprollen, wisselstukken verkopen, en echt smerige dingen doen met olie, lassen etc. Ik weet er helaas te weinig van om er iets over te zeggen. Ook zie je talloze houtbewerkersatteliers. Hier kan je teak meubelen op maat laten maken of eender welke houtsoort waar je meubelen van wilt. Tegen een zeer schappelijke prijs. Dat moet je in België niet meer proberen of je moet al enorm rijk zijn. Jammer dat dit niet voor iedereen toegankelijk is om je meubels op maat te maken, dat prutswinkels zoals Weba en Ikea bestaan en dat je kasten bijna uit elkaar vallen.

Tot: 0.239s; Tpl: 0.023s; cc: 15; qc: 27; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb