Thailand 2

March 6th 2008
Published: March 6th 2008

Chiang Mai TrekkingChiang Mai TrekkingChiang Mai Trekking

Bamboorafting flaaten okkas :)

6 Mars, Bangkok, Thailand

Kom tilbake til Bangkok igjen med fly idag klokken 13.00 lokal tid. Tog taxi inn til hotellet me skulle moete de andre paa. Saa tok me ut naagen penger til og betale lokal payment med til turen.... Me skulle moete de andre me skal reise med klokken 18.00. De var folk fra Australia, England, Wales, Mexico, New Zeland og me fra Norge selfoelgelig 😊 tilsammen 12 stk. 9 jenter og 3 gutter, pluss guiden fra Thailand. Hadde ett Info moete og gjekk ut paa restaurant heile gjengen etterpaa... Saa litt shopping i en av superturistgatene... Good Night!!

7 Mars, Bangkok-Chiang Mai, Thailand

Atter en ny dag!!! Moette resten av gjengen og tok en spasertur gjennom det lokale matmarkedet, saa en liten tur med baat paa elva.... Skilte lag med resten av gjengen og tok en annen tur i kanalene rundt i bangkok, ganske stiili tur gjennom smaa kanaler inne i byen, saag Komodovaran, en stor oegle... Og passerte en dame i baat som solgte souvenirer.... Saa var det samling igjenn og me gjorde klar til en tog tur fra Bangkok til Chian Mai. Skulle ta ca.13 timer men tog
Pick-up Tuk-tuk!!Pick-up Tuk-tuk!!Pick-up Tuk-tuk!!

Bilde inni ein av de mange pick-upene her nere som funker som taxi, paa vei opp til ett tempel i Chiang Mai
15 timer. fra 18.00 paa kvelden til 09.00 neste morgen... Heilt topp tur det, de gjorde bare om sitteplassene okkas til dobbel koyseng........zzzzzzzzzz

8 Mars,Chiang Mai, Thailand

Ankom Hotellet vaart i 10 tiden, eg og ei fra England satt bare bak i en aapen pickup sammen med bagasjen fra togstasjonen til hotellet... Ikkje saa noede her nere... 😊 Samling igjenn klokken hall 11. Reiste heile gjengen opp ett stykke i ett naerliggende fjell, der det var ett tempel paa toppen, hadde ein liten runde der alle sammen... Saa gjekk me i Chiang Mai Zoo ett par timer, den stoerste hovedattraksjonen her var Pandabjoernen!! Saag noksaa slaekkis ut.....hehe En vanlig runde med mat om kvelden og tilbake til hotellet for og pakke til en 3 dagers gaatur i fjellet rundt her 😊

9 Mars,Chiang Mai, Thailand

Av sted med 2 pickuper ut mot landsbygda, opp i fjellet ett stykke.... Begynnte turen med og se ein Cobra-slange som de lokale hadde drept, ganske stor i forhold til hoggormane heima i vertfall... Saa va de videre spasertur opp og ner i jungelen, ganske bratt rett
Tempel Chiang MaiTempel Chiang MaiTempel Chiang Mai

Skulle vaere utsikt bak meg utover byen men det var alt for taakete!!!
opp og rett ner!! Ankom ein liten landsby etter ett par timer gaaing... Liten koselige landsby med ca 300 innbyggere i foelge guiden. Me sov alle 12 i en liten "hytte" med myggnett over 2og 2 senger, eller det var ikkje akkuratt senger heller trestokker med smaa bambusgreiner over, og med 2 lakener oppaa igjenn, saa det var ok 😊 Spiste felles maaltid alle sammen som guiden okkas og naagen av de andre i gruppen lagt. Vaarruller og diverse annet.. Va ganske gudd faktisk 😊 De lagte ett baal og me satt og snakket der heile gjengen til me la okke...

10 Mars,Chiang Mai, Thailand

Opp og spise frukost til me tok av gaarde inn i jungelen igjenn... Paserte fleire plasser der de hadde brent ner mye skog... Ca.4 timer spasertur skulle det vaere i dag men gruppen okkas gjekk noksaa fort saa me brukte bare 2-3 timer... stoppde med ei elv og hadde lunch og bada, deilig!!! Med naagen sjittne vannboeffler rett oppforbi okke i elva...hehe Saa var det videre 1,5 timer spasertur til en annen liten landsby der me sov til dagen etter.... God mat og jabbing me baalet

Thai massasje :) Nice :)
om kvelden....Og bading i elva igjenn.... �lei enn smule solbrent i dag ja......

11 Mars,Chiang Mai, Thailand

I dag var det nesten ingen gaaing😊 Bamboorafting paa programmet! Ganske skoij😊 ca 2,5 timer nedover elva... Til ein plass der me tog pick-up igjenn inn til byen Chiang Mai, ca 2 timer, aa gu det var varmt!!! Solbrent og sikkert 35 grader!!!!hehe Om kvelden var me heile gjengen paa ein restaurant og paa disco etterpaa, skoij det 😊

12 Mars,Chiang Mai, Thailand

Sov til klokken 11!!! Ny rekord paa turen, pakket og sjekkte ut av hotellrommet.... Internett ett par timer...... Skal ta toget tilbake til Bangkok i dag.......... Tog av sted og det var likt som sist, seter som di gjorde om til liggeplass, som en koyseng oppe og nere.... ZZZZZZZZZZZZZZZ

13 Mars,Bangkok, Thailand

Ankom Bangkok klokken 06.30! reiste med taxi til Hotellet, det samme som me hadde sist. Intreped, som e det reisebyraaet me reise med he kontor paa hotellet, kanskje derfor me bur her paa ein maade....hehe..
Saa var meg og Ann Therese og 3 andre jenter me reise
Chiang MaiChiang MaiChiang Mai

Heile gruppa me reiser med underveis paa "Trekkingen" i jungelen....
med ein tur og saag paa naagen templer og reiste videre til ett shoppingsenter, saag film der.... ("10,000BC") og saa tog me Skytrain og baat tilbake til hotellet... bare for og proeve litt forskjellig public transport..... Hadde moete med de nye me skal reise med kl 17.30.. Og nye guide as well... Flest engelske folk, 5 som me hadde reist med paa foerste del av turen daa... Saa ein tur med heile gruppa til ein restaurant, hadde 3 pils og tilbake til hotellet.....zzzzzz

14 Mars,Bangkok, Thailand

Sloeving i dag, vente paa aa ta natttoget i kveld, Ann Therese og ein gjeng fra gruppa tog ein Tempel-runde, eg he sett de fleste naar meg og Bente va her, saa sitter heller og legger ut bilder paa Facebook her..... Aassaa e dar jo graevli varmt au her......... Tog Toget i 5 tiden paa kvelden til Koh Sok!..... Ganske stili med natttog, egen bar du kan drikke og royke i, men blir tidlig kveld, maa vaere stille klokken 10...zzz

15 Mars,Khao Sok, Thailand

Ankom hall 6 om morgenen.... Dyrisk varmt!! Hadde frukost lokalt der toget stoppet og videre med
Chiang MaiChiang MaiChiang Mai

Meg og guiden okkas paa fjellturen :)
super pick-up i 2 timer til me var fremme ved Koh Sok... En litt annerledes plass enn storby igjenn, gudd!!! Slakkaan litt i bungalowen me he her, foer me tog av sted paa ein elvetur. I store lastebildekkslanger nedover elva... ganske skoj 😊 Tilbake til Bungalowen og hadde mat!! sloeve kveld med litt sosialt i restauranten der me bor... Morning Mist Resort hette det.... ...... ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz

16 Mars,Khao Sok, Thailand

Stod opp ganske tidlig for og vandre ein tur i Nasjonalparken her.... Meg Ann Therese, Carlota og ei som hette Sarah gjekk sammen... Varme dag, me spaserte i ein time til me kom til en plass me kunne bade, varmt og godt vann... For litt videre til naage som skulle are ett slags fossefall me det va jo ingenting for en nordmann og doemme...hehe Snudde og gjekk tilbake igjenn, skikkelig jungel her! Mange kule spesielle traer og dyrelyder.... Kom tilbake til hotellet i 2-3 tiden heilt utslaatt av varmen.... sloevdan i bungalowen... Ikkje naage aircondition her nei, he kun vifte, men du blir liksom vant til det..... Tog tidlig kveld va ikkje heilt sprege i formen.......zzzzzzz

Chiang Mai TrekkingChiang Mai TrekkingChiang Mai Trekking

Meg og ei engelske (Lucy) i elva der me flaut neroeve....
Mars,Khao Sok-Krabi, Thailand

Opp tidlig for og ta en Van 2,5 timer til Krabi! var fremme i 2 tiden........ Foerste plassen der me merke turismen sjikkelig!! Det kryr jo av svensker her og au litt nordmenn og dansker.... Var paa beachen ein tur og hadde felles middag med gruppa om kvelden.....

18 Mars,Krabi (Ao Nang), Thailand

I dag var det tur på sjøen. Til 4 forskjellige øyer (Phi Phi Island-trip) Blandt annet der kor filmen "The Beach" ble spillt inn(Maya Beach) Var med heile gruppa og me reiste i 9tiden om morgenen. Avsted i en speedbåt med 200x2 HK. Så det gjekk godt nok det kan du seie... Først innom ett par øyer og litt snorkling før me hadde lunch og enda litt til med snorkling... Kjempegøy og snorkle, såg forresten Nemo fisken, angre på at eg ikkje kjøpte engangsundervandskamera, eller kamerahus til fotoapperatet mitt, men kan ikkje få med alt.... Varm dag igjenn med mye sol...hehe Merkelig? hmm Slækkan litt på stranden siste plassen me var innom, eg sovna jo litt kan du sei, våkna at eg hørte meg sjøl snorke...hehe Blir faktisk en smule trøtt når en e i varmen

Elefantridning
en heile dag....hehe Om kvelden tog me en Van sammen til Krabi Town på et foodmarket, prøvde litt forskjellig mat der, det meste smakte ok. Så va egentli planen at me skulle på en bar, "Crazy Bar" men det begynnte og dassregne og når me kom til baren så var me alt for tidlige og det var ingen folk. Reiste heile gjengen tilbake til Ao Nang, som det egentli hette her me bur. En liten gjeng av okke gjekk ut på ein lokale bar her, Chang Bar, hadde någen pils og tog kvelden......

19 Mars,Krabi (Ao Nang), Thailand

Våknet relativt tidlig og fant ut at me hadde hatt besøk på rommet i natt.... Kunne ikkje finne Ipoden min og det var ingen penger igjenn i lommeboken min. Grrrr!! Hadde ca 350 USD og 4-5000 Baht som de hadde fått med seg, men merkelig nok hadde de ikkje rørt någen av Visakortene eller Digitalkameraet mitt, og sist men ikkje minst, Passet! Men kå sko de vel me det.... Men overlever det. Var hos politiet her for og anmelde det og for og få ein rapport til forsikringselskapet hima.... Ellers en rolig dag mend litt
Chiang Mai TrekkingChiang Mai TrekkingChiang Mai Trekking

De spylte Elefantane foer turen :)
internett og en tur på restaurant om kvelden... Pakket og gjorde klar til avreise dagen etter...

En Kolibrilignende fugl som kom skremmande nær for og suge nektar av blomsten rett ved bungalowen vår.

Me rant ner elva i innerslange til lastebildekk, her e me akkuratt ferdig, ett lettere spredtbilde av heile gruppa me reise med naa...(Kunne ikkje ha med Camera der ...)

Bilde av en eldre apekatt som sløvdan i et tree...
KrabiKrabi
Krabi

Phi Phi island tur med Speedbåt!
Krabi (Maya Bay)Krabi (Maya Bay)
Krabi (Maya Bay)

Prøve og sleike litt sol på stranden her, men blei helst i skyggen for det var en smule varmt ja... Blei litt solbrent fordet...hehe
Krabi (Ao Nang)Krabi (Ao Nang)
Krabi (Ao Nang)

Bilde utover stranden der me bur nå.....
KrabiKrabi
Krabi

Food Market!! Mye løye di selge her ja..... Men eg måtte jo bare prøve litt forskjellig då...hehe
Krabi(Ao Nang)Krabi(Ao Nang)
Krabi(Ao Nang)

Kveldsbilde fra hovedgaten i Ao Nang

Tot: 0.113s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb