Vietnam

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
March 4th 2008
Published: March 4th 2008

Cambodia-VietnamCambodia-VietnamCambodia-Vietnam

En gutt som ville selge aviser til oss, like foer vi kom til den Vietnamesiske grensen.

4 Mars Phnom Penh til Saigon

Startet dagen med en goe omelettfrukost paa gjestehuset(som vanlig...hehe). Saa var det samme buss-styret igjenn, ble hentet av en buss som kjoerte oss til den bussen somm skulle til Saigon. En som vanlig lengre reise enn det de forteller okke paa forhaand, men denne gongen va ikkje bussen full, saa me kunne ha vert vaares sete! Me he blitt fortalt at det ikkje e uvanlig at bussen faar motorstopp eller det skjer ett eller annet, og det fekk me oppleve idag!! Me hadde vel ikkje kjoert meir eller 2-3 timer saa punkterte busse, men det var for gjort og fikse det da me fekk hjelp av ett verksted rett ved veien, tok bare en halve time saa var me paa veien igjenn!! Saa kom me okke oeve grensen til Vietnam og naar me bare hadde igjenn ca 10 min av bussturen saa stoppde bussen!!! Ingen vet koffor!!hehe Saa meg Ann Therese, og 2 andre backpackere fra Tjekkia tok en taxi sammen til omraadet som "Lonely Planet" anbefler og bo i Saogon! Fant ett heilt nyaapna gjestehus med rom med vifte som kosta 12 dollar pr.natt. Dvs 30 kr.prstk pr. natt.... Nice 😊 Saa bestillte me
SaigonSaigonSaigon

Bilde av meg foran en baatrestaurant, med lys som en stor fisk ved havna Saigon River.
flytur fra Saigon til Bangkok, og tok ein tur paa ein restaurant for og spise middag, bestillte naage typisk Vietnamesisk mat, reker med loek og peppersaus, heilt fantastisk godt 😊 Saa labba vi videre en tur, ner til Elva "Saigon River" og saag litt rundt... Fant luksus-shoppe-delen av byen og tok ett par pils der. En veldi fin restaurant, me betalte i underkant av 15 NOK for 3 pils, Gudd 😊 Denne byen eller Vietnam generellt tru eg, e ikkje heilt lik Cambodia, det e ett par forskjeller... Her he alle hjelm paa seg naar det kjoerer moped, men det er dessto mer trafikk i gatene, heilt sinnsykt!!! Og det virker som det er ett generellt rikere land enn Kambodja, saa litt dyrere men allikevel billig for okke!!!!

5 Mars, Saigon

Sov litt frempaa i dag, var bare rundt og kikket til fots i byen, Notre Dam kirka, Independence Palace, og Russisk Marked.... Saa gjekk me og fekk okke massasje, gudd 😊 Kvelden ble paa byen, litt pils og litt til pils, goen gang men det kryr av ekkle transer her i Saigon, me traff paa ein koselig Australiener me pratet litt med..... Foerste dag paa byen for min del paa 1,5 mnd!! Saa det gjorde godt 😊

5th March 2008

halllllllla balla
dette her hørtes jo kjempe kjekt ut.. håper dere koser dere en hel masse da.. hilsa te reisefølge ditt åg sjøl om at eg iallefall tror eg ikke vett kem u er.:=) skriv mere fort så eg her noge å lese på hihi

Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb