Tak for alt (snoeft!)

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
January 23rd 2008
Published: January 23rd 2008

Hej derhjemme

Nu er der 5 timer til vi skal flyve imod dansk grund!

Vi har brugt vores to dage I Bangkok paa at shoppe, og set en film i biografen.

Det er dejligt at vaere tilbage igen under varmere himmelstroej, Bangkok er altid vaerd at vende tilbage til!

I anledning af at dette er vores sidste dag paa en tur, som har varet i naesten 4 maander, vil vi afslutte denne blog med et lille fixt galashow, med diverse top-3 og konklusioner paa de lande vi har vaeret i.

Kina:

MEGET MEGET STORT LAND! RIGTIG RIGTIG MANGE MENNESKER! (underdrivelse)

Det maa umiddelbart vaere tesen for Kina generelt!

Kulturelt stod Kina suvaerent blandt de andre lande vi har vaeret i. ‘Riget i midten; har saa massiv en historie at en maaned langfra er nok til at fange det hele.

Kineserne er ikke vant til turister, de fandt derfor 4 unge hvide skandinaviere utoligt facinerende. Ydermere fandt vi ud af at INGEN kan snakke engelsk, uden vores phrasebook var vi aldrig kommet til Hong Kong!

Men alt i alt en hjaelpfuld befolkning, mange af dem! Et sted som vi sagtens kunne finde paa at vende tilbage til, man kan altid se noget nyt I det land!

Filippinerne:

Her er meget varmt! Det maatte vi konstatere da vi landede fra Hong Kong i Manila, man kunne nemt fristes til at tro at der var terrarsevarmere i spil, det var bare varmt hele tiden!

Man skal tage til Filippinerne for at opleve oeerne og naturen, kultur er der ikke meget af.

Befolkningen var generelt fattigere end kineserne, de var dog meget mere vant til turister og alle kunne snakke godt engelsk!

Absurd gode strande, med tilhoerende undervands liv, som lagde rammen om fede ture under vandet! Det fede ved strandene var at der ikke var specielt mange andre ved dem. Der er simpelthen saa meget kystlinie at folk spreder sig godt ud, det var ikke unormalt at have 100 meter helt for sig selv!

Naar vi vender tilbage skal vi klart have dykkercertifikat, vi fik desvaerre aldrig taget os sammen til at goere det!

Generelt var Filippinerne rigtig rigtig fedt, helt klart et sted vi vil tilbage til!

Thailand:

Thailand er paa en maade en blanding af Kina og Filippinerne, kulturen og historien goer sig rimeligt bemaerket, med de tusindvis af templer, store som smaa!

Ydermere har Sydthailand ogsaa den perfekte scene, for dem, som godt kan lide at slappe af(os). Thailand har ogsaa en raekker verdensklasse strande, her er der dog lidt flere mennesker!

Bangkok er den fedeste by, man kan alt i Bangkok, hele tiden! Der er altid gang I gaden, dog kan man stadigvaek slappe af paa en gaderestaurant eller fange en film i MBK! Paa vores tur har vi tilsammen vaeret forbi Bangkok 6 gange, og vi har stadigvaek lyst til at vende tilbage, en rigtig Blade Runner by!

Den kulinariske oplevelse i Thailand er overvaeldende, der er rigtig meget god mad, isaer staerk mad kommer vi begge til at savne!

Konklusionen paa Thailand maa vaere en god blanding af alt det gode! Strand, kultur og MAD!

Vietnam:

LARM, DYT, DYT og lidt mere DYT! ALLE DYTTER AF ALT OG ALLE OG IKKE NOGET!!!!!!! DE ER VIRKELIG GLADE FOR DERES HORN!!!!!!!!!!!

Alle vietnamere mener at hornet er loesningen paa en fungerende trafik.

Der findes advarselsdyt, overhalings dyt, nu overhaler jeg dyt, jeg har overhalet dyt, jeg vil maaske overhale dyt, hop ikke ud paa vejen foran mig dyt (hvorfor skulle vi dog goere det?) kort sagt alt skal der dyttes af.

Med det sagt er Vietnam stadigvaek et rigtig dejligt land, til trods for en historie spaekket med krige har vietnameserne overlevet, landet er stadigvaek rigtig flot!

Hanoi dannede rammen om vores ophold I Vietnam, det er en rigtig fed by, hvor der ogsaa sker en masse ting, det er ikke kedeligt!

Vores tur til nord var en stor success, Sapa er en rigtig flot by, med smukke omgivelser, klart et besoeg vaerd!

Naeste gang vi kommer dertil maa vi ogsaa se syden, hvilket vi ikke naeede I denne omgang. Vietnameserne spiser alt, ligesom kineserne, hvilket er rimelig ulaekkert ind imellem, men de har et ganske udemaerket koekken, isaer med gode foraarsruller!

Generelt ogsaa et fedt land (hvad fanden skulle det ellers vaere?)

Vi har med haard haand lavet diverse top 3 lister imens vi drak Bia Ha Noi den 21. i Hanoi, her er et lille udpluk af hvad der blev ud af den kreative session

Top 3 sights

1. The great wall of China (selvfoelgelig) 2. Angkor Wat (det er meget stort) 3. Den forbudte by (ogsaa meget stort)

Top 3 strande

1. White sand beach (Boracay) 2. Random oe udfor El Nido, Palawan (Filippinerne) 3. Koh Chang (Thailand)

Top 3 Mad (det er meget svaert at vaelge kun 3 retter, men vi vil alligevel proeve)

1. Red Curry Chicken (helst ekstra staerk) 1. Grillet Tun Steak 1. Pad Thai

Top 3 Oel ( igen er det svaert saa vi vil igen bare vaelge 3 gode oel, ingen rang orden)

1. Saigon Beer (Vietnam) 1. Tiger beer (Alle steder, oprindeligt fra Singapore) 1. San Miguel (Filippinerne, og lidt andre steder)

Top 3 Trekking

1. Mt. Emei (hoejt bjerg I kina) 2. Sapa (rigtig flotte omgivelser, men ogsaa haard cykeltur) 3. Halong bugten (bakket oe I halong bugten)

Top 3 Bekendtskaber

1. Torsten (stor tysker, med en rigtig rigtig laekkert accent) 2. Mr. Chen, kinesisk guide, som havde visse problemer med det engelske sprog 3. Crazy taxa chauffoer, ham havde vi meget sjov med, han raabte rimelig meget, vi kom dog sikkert frem!

til slut vil vi gerne sige tak fordi i har taget jer tid til at laese om vores eventyr og ser vores billeder, det er dejlig at saa mange gider at laese om os!

nu skal vi ud og finde en taxa til lufthavnen

mange hilsner fra Felix og Jonas (og Luise og Christina)

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb