Bangkok, Burgere og Barer

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
December 20th 2007
Published: December 20th 2007

Hej alle vores trofaste laesere..

Ja saa er dagen oprendt, hvor pigerne tager afsked og rejser hjem til den kolde nord. Pigerne flyver fra Bangkok kl 24 lokaltid og er i Danmark kl 9 om morgenen dansk tid.. De mellemlander kl 5 om natten lokaltid i Wien.. Det vil sige en dejlig flyvetur paa ca. 11 timer bare til Wien.. Men det er den lille pris man betaler for at opleve den anden side af kloden.

Drengene haaber at pigernes fravaer ikke resulterer i et laeserfald og at folk paatrods vil foelge med i drengenes oplevelser. :-)

Med hensyn til vores alles oplevelser de seneste par dage kan vi sige at flyturen fra Krabi til Bangkok (tog ca. 1 time) var ganske behagelig.. Skoent flyet var forsinket sparede vi en masse tid ved at flyve.

Igaar stod den saa paa jule-shopping.. Og det med stort S. Der blev shoppet igennem.. En haerdet shopper ville have vaeret forpustet. Vi tog kl halv elleve om morgenen hen til et 7 etagers storcenter kaldet MBK. Klokken 11 var vi fremme og det gik loes.. Ind og ud af butikker i en uendelighed.. Kl 17.30 maatte vi kapitulere, men Luise og Jonas var dog ganske godt tilfredse med dagens udbyt. Det samme kan ikke helt siges om Felix og Christina, der her til morges tog tilbage til slagmarken for at finde de sidste par ting..

Vi havde i sidste blog lagt op til -- McDonalds eksperimentet-, hvilket kort sagt gik ud paa at Felix og Jonas tilsammen skulle proeve at konsummere 20 cheeseburgere.. Det er os en skam at meddele at Felix og Jonas, kom - saa - spiste og fejlede.. Vi fik slaaet fast at det er yderst svaert - man fristes til at sige umuligt - at spise 10 cheeseburgere 1 person.. Det var dog ikke uden kamp og samlet fik de spist 15 cheeseburgere (felix 8 og jonas 7) paa soelle 15 min. Altsaa ca. 1 burger i minutten. En ganske god rate at holde mener vi selv.. Bivirkningerne var ikke saa store som man skulle tro. Jonas var dog saa dum at drikke en iskaffe 1 time senere hvilket oedelagge hans sult resten af dagen (det blev derfor kun til salat om aftenen). Alt i alt et meget dumt, men ganske underholdende eksperiment. Ekspedientens ansigt da vi bestilte 20 cheeseburgere var "priceless".. Hehe. Hun skyndte sig da ogsaa at give os regningen, for at sikre sig at vi nu og engang ogsaa ville betale.

Om aftenen tog vi fint toej paa og tog en taxa til "skybar". En bar i 64. etages hoejde med udsigt over hele byen. En meget meget laekker bar til ganske rimelige priser. En cocktail kostede den soelle sum af 320 baht (ca. 52 kr), hvilket er langt under danske barpriser (Dog rimelig meget over normal Thailand standard). Laegger man beliggenheden af baren oven i hatten er det en fantastik oplevelse..

Der er blevet lagt billeder af baade McDonalds eks. og skybar besoeget ind paa bloggen..

Det var alt for denne gang.. Naeste gang vi skriver en blog bliver det udelukkende hankoen, der praeger bloggen kontekst.

Hilsen os alle 4

Tot: 0.076s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb