aangekomen


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
July 2nd 2007
Published: July 2nd 2007
Edit Blog Post

Ik ben aangekomen! ik voel me heel flink.
ik zit in mijn guesthouse, en voel me een beetje op mijn ongemak omdat ik tussen mensen zit die meelezen, ook al verstaan ze geen Nederlands. het typen gaat nogal moeilijk en ik ben heel moe dus vandaag geen prachtig proza.


ik had zoveel dingen om op te schrijven maar voel me nogal daas. het is hier nu avond en heel doef, alles voelt klam. de vliegreis was ok. de dolleman die een brandende auto de vlieghaven van glasgow binnenreed, heeft de vlotheid van mijn traject niet belemmerd. ik moest in heathrow wel mijn sandalen uitdoen om te tonen dat er geen explosieven tussen mijn tenen zaten.
het vliegtuig naar london was belachelijk klein, het was een speelgoedvliegtuig, amper luchtwaardig, 2 personen breed. naast mij zat een bonkige Fries met vliegangst die zuchtte en pufte telkens het speelgoedvliegtuig in een turbulente wolkenmassa terechtkwam. ik was niet bang, ik zat naast de emergency-exit en de steward heeft me uitgebreid en individueel uitgelegd hoe ik die moest opereren bij een brandje bijvoorbeeld. ik zat dus goed. het vliegtuig was gevuld met heel wat vlaamse luidruchtige margi,s die bij elke vliegtuigschudding "mayday we storten neeeeeeer !" gilden. het bleek een groep vlaamse thaiboxers te zijn op zeg naar phuket. thaiboxing is veel minder agressief dan voetbal, vertrouwde een van hen me toe. realllly.

heathrow-bangkok verliep harmonieuzer : beenruimte voor reuzen, eigen cinema, lamb stew en snacks , geen turbulenties. qantas airways is heel veilig. ze zijn nog nooit neergestort. Naast mij zat Estelle, een jonge britse marinebiologe, die in thailand studeerde. beetje nors maar behulpzaam. ze wist me te vertellen dat thai gek zijn van hun koningspaar, en geen kritiek dulden op Bhumibol en Sirikit. kritiek op het eigen brits/belgisch koningshuis wordt ook als zeer affronterend ervaren. ik was van plan mijn eerste les over ons koningshuis te geven, maar betwijfel of dat gaat lukken zonder thai te beledigen . lap.

de thaise luchthaven was hypermodern-proper- en ruim. geen files, veel stempels.
en toen wipte ik in de cheap taxi die estelle me had getoond nr asha guesthouse. de taxichauffeur was een leukerd maar dat zou pas later blijken. eerst hebben we tien minuten geroepen naar elkaar
where you go ? khao san road?
No, asha guesthouse !
khao san ?1
no asha !
ah asha ... joepeehaaawee
?
joepeehaawee !
asha guesthouse ?
joepeehaawee!!!
het volume escaleerde en uiteindelijk bleek ik een highway tax te moeten betalen : aapeehaawee, beaamde ik, en de man begon vrolijk te giechelen.
dat ik niet in bangkok bleef en uitgerekend naar Chaiyaphum vertrok zorgde voor meer hilariteit en gegiechel . chaiyaphum hihihihi
de mensen in bangkok lachen met de mensen uit het noordoosten omdat ze nog kleiner zijn, las ik ergens
dat werd binnen het uur in thailand gedemonstreerd. isaan, hahahaha

na nog wat taalhilariteiten en geroep werd ik afgezet, ook financieel, en wandelde ik asha guesthouse binnen. het is hier goe ! www.ashaguesthouse.com
Oh van Volunhai kwam en ik blijk niet naar Non Soong maar naar "kwaimai" te gaan. daar ga ik les geven aan kleuters en 12-18 jarigen. het meisje dat daar net een maand had lesgegeven heb ik even ontmoet, ze was amerikaans maar had haar uitspraak en woordvolgorde wat verthaist. zij woonde niet in een gastgezin, maaralleen in een huis op de school en vond dat leuk. ik zei tegen Oh dat ik toch liever bij mensen wilde wonen , en nu gaan ze me ofwel bij Oh's familie in Chaiyaphum -wat op een steenworp van Kwaimai ligt- steken, ofwel bij een leraar uit kwaimai.

ik ben nog gaan shoppen met Oh in a big mall, echt gigantisch, en heb er rare koekjes gekocht om te knabbelen op de 5 uur durende busrit nr chaiyaphum die ik morgen onderneem. er is ienternet in kwaimai dus tot shnellllll

Advertisement



2nd July 2007

Niet vergeten: In Thailand is eten echt iets dat je samen doet. Wanneer je eet 'op z'n Thais' dan wordt de maaltijd niet opgedeeld in gangen. Alle gerechten worden terzelfdertijd op tafel gezet en iedereen eet van alles wat. Thai eten met lepel en vork. In Thailand drinkt men meestal bier of whisky bij een gastronomische maaltijd. Zo staat althans op den Thai zijn site waar hier wekelijks wordt bij besteld (http://www.delachendemonnik.be). Het ga u goed en moge je gespaard blijven van alle ongemakken.
2nd July 2007

oef
hey, lieve meid, een pak van mijn hart dat je goed toegekomen bent..... dapper van jou... slaap lekker en liefs van mama

Tot: 0.08s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb